فعالان صنعت لبنیات می گویند تاکنون قراردادی با آموزش و پرورش برای توزیع شیر در مدارس نداشته اند، ولی هنوز فرصت برای این کار باقی مانده

شیر می دهند یا نمی دهند؟ گاوها را نمی گوییم، منظور، توزیع شیر درمدارس است و البته این اظهار نظر جالب وزیر آموزش و پرورش هم درباره شیر مدارس، خواندنی است. حمیدرضا حاجی بابایی با "سیاسی" خواندن اخبار شیر مدارس، امروز در نمایشگاه مطبوعات گفت: "شایعه توزیع نشدن شیر در مدارس بیشتر سیاسی است و آنرا تکذیب می‌کنم."
با این وجود، هنوز هیچ شیری در مدارس کشور توزیع نشده است. حالا معلوم نیست واقعا به بچه های مردم در کلاسهای درس، شیر می دهند یا نمی دهند؟
یک فعال صنعت لبنیات دراین باره به خبرآنلاین می گوید: "با گذشت 40 روز از آغاز سال تحصیلی، قراردادی درباره توزیع شیر در مدارس، با ما امضا نشده است."
به گفته مشاور مدیرعامل صنایع شیر ایران، در حال حاضر، تنها یک "پیش قرارداد" در استان تهران، توزیع شده که طی آن، مسئولان اعلام کرده اند صنایع لبنیات برای انعقاد قرارداد با کمیته ملی تغذیه شیر مدارس، آماده باشند. به گفته حسین چمنی، با وجود انتشار این "پیش قرارداد"، مسئولان گفته اند برای خرید شیر و توزیع آن در مدارس، هیچ قولی نمی دهیم.
این در حالی است که وزیر آموزش و پرورش، امروز اعلام کرده: " همچنان شیر در مدارس توزیع خواهد شد و این کار را در آبان ماه شروع خواهیم کرد."

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه توزیع شیر در مدارس از آبان ماه آغاز می شود، تاکید کرد: "نمی‌دانم چرا خیلی‌ها تلاش می‌کنند و می‌کوشند که یک‌چیزی را در آموزش و پرورش بگویند، نیست؛ شیر توزیع می کنیم و هیچوقت هم کم نمی‌شود."

با وجود این قول محکم، در هفته اول آبان ماه، هیچ خبری از شیر رایگان در مدارس نیست. ولی فعالان صنعت شیر کشور معتقدند هنوز زمان برای توزیع شیر رایگان در مدارس، وجود دارد، زیرا سال گذشته، توزیع شیر در مدارس کشور، در آذرماه، آغاز شد، یعنی سه ماه پس از بازشدن درهای مدرسه روی کودکانی که گفته می شود اگر شیر نخورند، دچار کمبود کلسیم و مشکلاتی مثل نرمی استخوان، کوتاهی قد، کندی رشد و کاهش یادگیری می شوند.

45233/
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =