۰ نفر
۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵

با شروع سال تحصیلی موضوع توزیع شیر رایگان در مدارس هم آغاز می شود. در طول این چند سال که از آغاز این طرح می گذرد هنوز آموزش و پرورش نتوانسته زمان توزیع آن را همزمان با اول مهر تنظیم کند.

زهرا تالانی: سال تحصیلی گذشته، توزیع شیر در پایتخت و چند کلانشهر با تاخیر انجام شد. هرچند توزیع شیر در بهار و تا پایان سال تحصیلی هم دست و پاشکسته بود. علیرضا کریمیان دبیر کمیته ملی شیر مدارس درباره توزیع شیر به خبرآنلاین می گوید: "سال قبل 200میلیارد تومان برای توزیع شیر مدارس پیش‌بینی شده بود که تنها حدود نیمی از آن تامین شد و به حدود 50 میلیارد تومان از طلب آنان پرداخت نشد که خوشبختانه امسال با اعتبار 65 میلیارد تومانی توانستیم این بدهی را پرداخت کنیم."

این در حالی است که او می گوید 230 میلیارد تومان برای شیر مدارس نیاز است: "امیدوارم این کار هم امسال با موفقیت انجام شود و ما امسال شیر مدارس را با بودجه کم و جامعه کوچکتر انجام می دهیم تا بودجه بیشتری در اختیار ما قرار گیرد."

 

گفتگوی خبرآنلاین با دبیر کمینه ملی شیر مدارس را بخوانید؛


با توجه به طرح هدفمند سازی یارانه ها، توزیع شیر در مدارس امسال چگونه خواهد بود؟
همچنان ادامه دارد. برنامه شیر مدارس باقدرت و قوت درسال تحصیلی آینده ادامه می یابد و تلاش می شود جامعه هدف کاهش پیدا نکند.
 

اما سال گذشته توزیع شیر در مدارس با مشکلات فراوانی مواجه بود و حتی در مقطعی قطع شد.
خیر. سال تحصیلی قبل 70 نوبت شیر در مدارس توزیع شد و همه مهدهای کودک و پیش دبستانی ها، دانش آموزان ابتدایی، راهنمایی، دانش آموزان دختر مدارس مقطع متوسطه و همچنین دانش آموزان پسر دوره متوسطه 12 استان کمتر توسعه یافته کشور و همکاران شاغل در مدارس تحت پوشش، از سهمیه شیر برخوردار بودند که تلاش می شود در سال تحصیلی آینده 90 - 91 نیز این افراد همچنان تحت پوشش توزیع شیر قرار گیرند.البته بدهی داشتیم که امسال آن را پرداخت کردیم.
 

این بدهی چقدر بود؟
کل بدهی دولت به صنایع شیر کشور بابت شیر مدارس 85 میلیارد تومان است که 35 میلیارد از آن تاکنون پرداخت شد و با عتبار 65 میلیارد تومانی توانستیم 50 میلیارد تومان از طلب را هم پرداخت کنیم برای همین امسال مشکلی نداریم.
 

امسال از چه زمانی قصد دارید این کار را آغار کنید؟
متاسفانه الان 15 میلیارد تومان اعتبار داریم برای همین با برگزاری مناقصه و مشخص شدن کارخانه تولید شیر تصور می کنم از 15 آبان شیر یارانه ای مدارس توزیع شود اما چون اعتبار کم است در حد محدود انجام می شود تا باقی اعتبار برسد.
 

یعنی گروههای هدف کم می شوند؟
فعلا با این بودجه ما مدارس ابتدایی و مناطق محروم را اولویت قرار داده ایم. البته امسال برای توزیع شیر، تمام جامعه دانش‌آموزی کشور شامل پسران و دختران ابتدایی تا متوسطه را درنظر گرفته‌ایم، اما در صورتی که کمتر از صددرصد اعتبار مورد نیاز تخصیص یابد، ناچار بخشی از جامعه هدف طرح کاهش می‌یابد.
 

چقدر برای شیر مدارس در سال تحصیلی 91-90 بودجه نیاز است؟
230 میلیارد تومان.
47232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تولید کننده شیرمدارس IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
    3 0
    آیا می دانید مبلغ اختلاس به اندازه توزیع شیرمدارس 15 سال دانش آموزان بود !!!!!!!!!!!! آیا می دانید در بعضی از استانها دانش آموزان آنرا به عنوان 1 وعده غذایی استفاده می کردند !!!!! خدایا ما را ببخش
  • بدون نام IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
    1 0
    دانش آموزان شیر یارانه ای نخواستند به دادشون برسید که در مدارس غیرانتفاعی با وجود دریافت شهریه سرسام آور از اولیاء و با توجه به ساعت مدارس تا 16 یه نهار خوری ندارند و بچه های معصوم مانند اسراء در کف حیاط نهار میخورند که فرزندم میگفت سوسک افتاده در داخل ظرف نهارم نمونه اش دبیرستان دخترانه نرجس واقع در منطقه 3 تهران
  • بدون نام IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
    0 0
    از اقای اریا بگیرند
  • احمدی IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
    0 0
    خیر نبیند اختلاس کننده ها وحامیانشان برای انها هست برای طفلان معصومکه لازمه سلامتیشان مصرف حد اقل یک لیوان شیر است بودجه ندارند...خیر نبیند مسببان این وضع