واکنش‌ها به عملکرد دولت در حوزه آب و برق/ یک‌سر به جاده‌مخصوص بزنید و قطعی چند ساعته برق در روز را ببینید

برخی کاربران خبرآنلاین عنوان می‌کنند: یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: همه دنیا به سمت انرژی‌های بادی و خورشیدی حرکت کردند، ولی وزارت نیرو هنوز هیچ کاری انجام نداده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، افزایش دما همواره ضرورت مدیریت برق را آشکار می‌کند. غالبا وزارت نیرو با هدف مدیریت مصرف برق و پیشگیری از قطع برق خانگی؛ نسبت به سهمیه‌بندی برق صنایع اقدام می‌کند.

از سوی دیگر با توجه به گرمای هوا احتمال کمبود آب مطرح بوده و در سال جاری قطعی آب پس از سیل چالوس رخ داد. در این شرایط سوالی که مطرح است، این‌که در سال جاری مدیریت وزارت نیرو در تامین برق و آب مناسب بوده است یا خیر؟ در نظرسنجی‌ای که در همین رابطه در خبرگزاری خبرآنلاین منتشر شد، کاربران خبرآنلاین دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: به نظرم این بخش از دولت شاهکار است.

کاربری دیگری عنوان کرد: عزیزم یه سر به جاده مخصوص و شهرک‌های صنعتی بیا تا شاهکار رو ببینی، تو منطقه صنعتی شهریار برق به صورت مرتب هر هفته برای یک روز کامل در هر خیابون قطع می‌شود. در جاده مخصوص هم هر روز یک تا سه ساعت بدون اعلام ساعت مشخص برق قطع می‌شود. این دولت استاد عددسازی و آمارسازی هست.

کاربری عنوان کرد: دقیقا. واقعا کارشون عالی بود. در ادوار گذشته هیچ قشری برق نداشت. صنعت غیرصنعت نداشت.

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: همه دنیا به سمت انرژی‌های بادی و خورشیدی حرکت کردند، ولی وزارت نیرو هنوز هیچ کاری انجام نداده است.

کاربری عنوان کرد: وام‌های تولید نیروگاه خانگی روستایی و چند نیروگاه در دشت کویر در دست احداث هست. ولی باید گفت که هزینه‌ای که ایران بابت مصرف برق توسط مشترکین به‌دست می‌آره، ۲۰ برابر ارزان‌تر از دنیاست و مقرون به صرفه بودن فاکتور اصلی رشد صنعت است. بایستی قیمت برق افزایش پیدا کنه. تا مصرف‌کنندگان ماینر که اصلی‌ترین دلیل افت جریان در چند سال اخیره هم از ایران برن جای دیگه و فشار روی شبکه برداشته بشه.

کاربر دیگری متذکر شد: از قبل باید به فکر می‌بودند و برای ساخت نیروگاه به خصوص از نوع تجدید پذیر برنامه ریزی می کردند. سازمان انرژی‌های نو ایران بعد از ۳۰ سال فقط هزار مگاوات نیروگاه ساخته است که عدد بسیار کوچکی است و نوعی عدم مدیریت در این موضوع موج می زند.

کاربری عنوان کرد: انرژی تجدیدپذیر مطلوب ماست، ولی با توجه به شرایط اقتصادی بهتر است دولت تسهیلاتی مناسب بدهد تا روند تسریع شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1801015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =