دو هفته پیاپی است که کمیسیون آموزش و تحقیقات از دو وزیر علوم و آموزش و پررش دعوت می کند تا به سوالات نمایندگان پاسخ دهند .

تغییرات نظام آموزشی، تعطیلی پنج شنبه در مدارس و بازنشستگی اساتید از جمله سوالاتی است که این دو وزیر به آنها پاسخ داده اند و هنوز نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات از پاسخ آنها راضی نشده اند. در همین باره علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به خبرآنلاین می گوید: "روز دوشنبه آقای حاجی بابایی و معاونانش برای بررسی مشکلات آموزش و پرورش در این کمیسیون حاضر می‌شوند."


آموزش و پرورش زیر بار تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی نمی رود
وی در ادامه با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش زیر بار تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی که در آزمون استخدامی‌ قبول نشده‌اند نمی‌رود، می گوید: این معلمان با گذشت یک ماه از سال تحصیلی همچنان بلاتکلیفند و از همکاری با آموزش و پرورش بازمانده‌اند.
وی با یادآوری اینکه طرح دو فوریت اصلاح ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی‌ معلمان حق التدریسی و سواد آموزی هفته گذشته در مجلس رای نیاورد، ادامه می دهد: در این دو فوریت تعیین تکلیف معلمان خرید خدمت آموزشی‌، مربیان بیش دبستانی و نیروهای حق التدریس آموزشکده‌ای حتی حرفه‌ای آمده بود این در حالی است که وضعیت تعداد زیادی از مربیان بهداشت مدارس نیز نامشخص است.
سلیمی با بیان اینکه مطابق قانون سال 89 آموزش و پرورش موظف است که 50 هزار نفر از مربیان بهداشت مدارس را استخدام کند اما هنوز آن را اجرایی نکرده است ادامه می دهد:کمیسیون برای ادامه همکاری معلمان حق‌التدریسی که در آزمون استخدامی‌قبول نشده‌اند اما توان علمی ‌و سنوات خدمت بالایی دارند بررسی‌های کارشناسی را انجام خواهد داد.


بازنشستگی اساتید دانشگاه
اما وزیر علوم هفته گذشته به دلیل روند بازنشستگی اساتید، به مجلس رفت تا در این باره توضیح دهد. نماینده ها گویا از این توضیحات قانع نشدند.

سلیمی درباره روند بازنشستگی اساتید می گوید: اعضای هیات علمی که سرمایه های ارزشمند اجتماعی، علمی و معنوی کشور هستند با نظر روسای دانشگاه ها می توانند تا زمانی که توانایی جسمی و روحی دارند با دانشگاه ها ادامه همکاری داشته باشند.
سلیمی ادامه می دهد: بنابراین رئیس دانشگاه در رابطه با زمان بازنشستگی اساتید اختیار دارد و هیات امنای دانشگاه ها نیز می توانند از توان اساتید در تدریس برای دانشجویان استفاده کند. البته در سال های اخیر در برخی از دانشگاه ها مشکلاتی در این رابطه پیش آمد و البته محدود به دو یا سه دانشگاه کشور از جمله دانشگاه علامه طباطبایی بود که تعدادی از اساتید دانشگاه بازنشسته شدند و آن هایی بودند که از سن قانونی آن ها کسر شده بود.
او معتقد است: روند بازنشستگی اساتید و تصمیم بر اختیار دانشگاه است و هر دانشگاه نیز می تواند با توجه به اختیار خود و جهت گیری هایی که دانشگاه دارد در حوزه های مختلف از توان اساتید استفاده کند.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =