حوادث صبح شنبه ایران از زبان جام جم:

نجات 2 كودك از اسارت والدين معتاد
زوج معتاد شهرياري كه 2 فرزند خردسالشان را شكنجه داده و آنها را در شرايط نامناسب نگهداري مي‌كردند، تحت تعقيب قرار گرفتند كه در نتيجه آن پدر كودكان دستگير شد و جستجوها براي يافتن و دستگيري همسر معتادش ادامه دارد.با تحقيق از متهم ـ پدر معتاد ـ معلوم شد او دختر 3 ساله ديگرش را چند ماه پيش به يك زوج نابارور فروخته است.به گزارش «جام‌جم»، چند روز پيش زني با اورژانس اجتماعي 123 شهريار از توابع استان تهران تماس گرفت و از شكنجه شدن 2 كودك همسايه‌اش در محله‌اي در جنوب شهر از سوي والدين معتادشان خبر داد.به دنبال اين تماس، مددكاران اورژانس اجتماعي عازم محل شدند و در تحقيق از همسايه‌ها معلوم شد زن و مرد جواني كه معتاد هستند، كودكان خود را در خانه حبس كرده و آنها را بشدت كتك مي‌زنند و وضعيت بهداشتي بچه‌ها بسيار نامناسب است. وقتي صاحبخانه در را براي مددكاران باز نكرد، يكي از آنها با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس گرفت و از ماموران كمك خواست.ماموران انتظامي شهريار با حضور در محل و ورود به خانه زوج معتاد متوجه شدند زن خانواده ساعاتي است از خانه بيرون رفته و شوهر وي يك پسر يكساله و دختر 6 ساله‌اش را كتك زده و در يكي از اتاق‌ها زنداني كرده است.مرد معتاد با دستور قضايي از سوي بازپرس برجسته، در شعبه اول دادسراي شهريار دستگير شد و به مركز پليس انتقال يافت. 2 كودك نجات‌يافته ابتدا به بيمارستان منتقل شدند. پزشكان در بررسي از وضعيت آنها متوجه شدند علاوه بر آثار كبودي روي بدن پسر يكساله و خواهرش، سوختگي‌هاي عميقي نيز در پيكر نحيف آنها وجود دارد.با تاييد شكنجه شدن اين دو كودك، آنها در اختيار اداره بهزيستي شهريار قرار گرفتند.در پي اين حادثه، پدر كودكان بازجويي شد و به پليس گفت: من و همسرم با وجود مخالفت‌هاي والدينمان با هم ازدواج كرديم. او چند ماه بعد وقتي متوجه اعتيادم به كراك و شيشه شد، تصميم به جدايي گرفت؛ اما به دليل اين‌كه بزودي مادر مي‌شد، از اين تصميم صرف‌نظر كرد. پس از تولد اولين فرزندمان، كم‌كم همسرم را نيز در منجلاب اعتياد گرفتار كردم. ديگر هر دو با قاچاقچيان ارتباط پيدا كرده و براي تامين موادمخدر مصرفي‌مان با آنها همكاري مي‌كرديم تا در قبال آن، موادمخدر در اختيارمان قرار گيرد.متهم اضافه كرد: دخترم با ديدن وضعيت من و مادرش هميشه بي‌قرار بود و با گريه‌هايش ما را اذيت مي‌كرد. ديگر زندگي‌ او برايمان مهم نبود و هر وقت اذيتمان مي‌كرد، كتكش مي‌زديم و دست و پاي او را با سيخ داغ و سيگار روشن مي‌سوزانديم و به وضعيت غذا و بهداشت او توجهي نمي‌كرديم.

پدر سنگدل با اشاره به شكنجه دادن دومين فرزند خود كه يك پسر يكساله بود نيز گفت: با به دنيا آمدن دومين فرزندمان، وضعيت زندگي‌مان بدتر شد و براي اين‌كه گريه‌هاي نوزادمان خاموش شود، به او موادمخدر مي‌داديم و هرازگاهي كه مواد مصرف نمي‌كرديم، عصباني بوديم و او را كتك مي‌زديم كه صداي گريه‌هاي كودكم، همسايه‌ها را عاصي مي‌كرد. متهم اضافه كرد: من و همسر معتادم باهم بچه‌ها را كتك مي‌زديم و تاكنون براي آنها شناسنامه نگرفته‌ايم. روز دستگيري، همسرم براي تهيه موادمخدر از خانه بيرون رفته بود كه ماموران تنها مرا دستگير كردند.

در پي اظهارات پدر معتاد، ماموران به تحقيق از دختر 6 ساله اين خانواده پرداختند تا اين كه وي راز گم شدن خواهر 3 ساله‌اش را نيز برملا كرد.

دختر خردسال به پليس گفت: من يك خواهر كوچولو داشتم كه پدر و مادرمان او را نيز كتك مي‌زدند و شكنجه مي‌كردند. چندي پيش پدرم يك روز خواهرمان را به خانه يكي از دوستانش برد و شب بدون او به خانه‌ بازگشت. سراغ خواهرم را گرفتم كه مي‌گفت خواهرم گم شده است.

با اطلاعات به دست آمده از اين كودك، ماموران براي مشخص شدن وضعيت اين كودك گمشده دوباره تحقيق از متهم را آغاز كردند. متهم چند بار بازجويي شد تا عاقبت اعتراف كرد به دليل فقر مالي، كودك را به يك زوج نابارور سپرده تا از او نگهداري كنند.

زوجي كه كودك 3 ساله را تحويل گرفته بودند تحت تعقيب قرار گرفتند و 2 روز پيش در حالي كه دختر 3 ساله همراهشان بود، در مركز پليس حضور يافتند.

كودك در خانه زوج نابارور زندگي مي‌كرد

با تحقيق از اين زوج معلوم شد آنها 10 سال پس از ازدواج صاحب فرزند نمي شدند تا اين كه پس از مدت‌ها مرد خانواده، دوستش را ملاقات مي‌كند و با اطلاع از وضعيت نامناسب خانوادگي و اعتياد او و همسرش به او پيشنهاد مي‌دهد كه يكي از فرزندانش را به آنها بسپارد.

بنابراين گزارش، كودكان مرد معتاد با دستور قضايي تحويل بهزيستي شهريار شدند و تحقيقات از پدر سنگدل در حالي ادامه دارد كه جستجوهاي پليسي براي دستگيري مادر معتاد كودكان همچنان ادامه دارد.


بيماري كودك، شگرد سرقت از مشتريان عابربانك
سارق حرفه‌اي و سابقه‌دار كه به بهانه بيماري كودكش از مشتريان عابربانك‌ها كلاهبرداري مي‌كرد، در آخرين سرقت با هوشياري يك زن جوان دستگير شد و به ده‌‌ها فقره سرقت اعتراف كرد.فرد سارق با ادعاي اين كه فرزندش در بيمارستان بستري است و نياز شديد به پول دارد به بهانه انتقال پول از كارت خودش به كارت مشتري بانك پس از سرقت متواري مي‌شد.به گزارش «جام‌جم»، از چندي پيش شكايت‌هاي فراواني از سوي مشتريان عابربانك‌ها به پايگاه ششم پليس آگاهي ارسال شد بود كه نشان مي‌داد، جواني حدودا 30 ساله با مراجعه به آنها و ابراز نگراني از اين كه فرزندش در بيمارستان بايد جراحي شود و عابربانك بيش از 200 هزار تومان پول پرداخت نمي‌كند، از مالباخته‌ها درخواست مي‌كرده تا با واريز پول به حساب آنها در مرحله بعدي آنها پول موردنياز او را دريافت كنند و در اختيارش قرار دهند.ادامه تحقيقات معلوم كرد، پس از جلب اعتماد مشتريان، فرد سارق به محض آن كه پول از صاحبان عابر بانك ها دريافت مي‌كرده ، بدون انتقال وجه به حساب آنها با يك دستگاه موتورسيكلت از محل متواري شده است.با افزايش اين شكايت‌ها و به دست آمدن تصوير متهم با دوربين بانك‌ها، جستجو براي دستگيري وي آغاز شد. در حالي كه تحقيقات در اين زمينه ادامه داشت، چند روز پيش خانم جواني هنگامي كه قصد دريافت پول از عابربانك را داشت متهم تحت تعقيب به بهانه بيماري فرزندش به او نزديك شده و پس از دريافت 200 هزار تومان پول، قصد فرار داشت كه با فريادهاي زن جوان، يكي از واحدهاي گشت كلانتري 156 با حضور بموقع در محل، متهم را دستگير كرد و در بررسي اوليه معلوم شد موتورسيكلت فرد سارق نيز داراي سابقه سرقت است.

با تشكيل پرونده‌اي در اين ارتباط، متهم با دستور قضايي بازپرس شعبه 5 دادسراي ناحيه 14 براي تحقيقات و شناسايي مالباختگان در اختيار ماموران پايگاه ششم پليس آگاهي قرار گرفت. با تحقيق از متهم، وي، ابتدا سرقت از مردم مقابل عابربانك‌ها را انكار كرد؛ اما در ادامه و پس از دعوت از مالباختگان و مشاهده تصاوير، فرد سارق زبان به اعتراف گشود و به ده‌ها فقره سرقت به بهانه كمك به فرزند بيمار خيالي‌اش اعتراف كرد.

سرهنگ اشراقي ، رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي در اين باره گفت: در تحقيقات مشخص شد متهم يك مجرم سابقه‌دار است كه ازدواج نكرده و فرزندي ندارد و به دليل اعتياد شديد به شيشه و كراك از مدتي پيش به اين شيوه يعني انتقال پول كارت به كارت از مردم سرقت كرده و در فرصتي كه به دست مي‌آورده، متواري مي‌شده است.

اشراقي افزود: با توجه به سرقت‌هاي گسترده متهم در شرق تهران، بازپرس پرونده با صدور دستور قضايي مبني بر چاپ تصوير وي بدون پوشاندن چهره از مردم خواست چنانچه اموالشان مقابل عابربانك‌ها از سوي متهم به سرقت رفته است، براي شكايت به پايگاه ششم پليس آگاهي در خيابان نبرد مراجعه كنند.


خواستگار قلابي در نقش دكتر انرژي‌درماني
فرد شيادي كه با معرفي خود به عنوان يكي از مقامات ارشد دولتي پس از خواستگاري از دختران جوان، اموال خانه‌شان را سرقت مي‌كرد، هنگامي كه در يكي از بوستان‌هاي شهري قصد فريب يك دختر ديگر را داشت، دستگير شد.
متهم پس از جلب اعتماد دختران جوان و خانواده‌هايشان ادعا مي‌كرد، دكتراي انرژي‌درماني دارد و مي‌تواند بيماري‌هاي لاعلاج را درمان كند. به گزارش «جام‌جم»، رسيدگي به پرونده اتهامي جوان شياد هنگامي در دستور كار ماموران پليس آگاهي تهران قرار گرفت كه دختر جواني با حضور در شعبه 7 بازپرسي دادسراي ناحيه 6 تهران از خواستگارش شكايت كرد. دختر جوان در شكايتش گفت: چندي پيش به صورت اتفاقي با جواني كه خودش را «هادي آماده‌باش» معرفي مي‌كرد، آشنا شدم. اين فرد خود را يكي از مقامات ارشد دولتي معرفي مي‌كرد و مدعي بود فعاليت تجاري گسترده انجام مي‌دهد و با ارگان‌ها و سازمان‌هاي دولتي در ارتباط است. شاكي افزود: پس از مدتي اين فرد مرا از خانواده‌ام خواستگاري كرد و توانست با چرب‌زباني آنها را نيز فريب دهد. هنوز چند روز از خواستگاري نگذشته بود كه او از من خواست 12 ميليون تومان در يك پروژه اقتصادي سرمايه‌گذاري كنم و من به دليل اعتمادي كه به او پيدا كرده بودم، پول را به وي پرداخت كردم.

دختر جوان اضافه كرد: پس از مدتي وقتي قرار شد مراسم عقدكنان برگزار كنيم، به قصد خريد به بازار رفتيم كه او با ابراز ناراحتي عنوان كرد، دندانش را جراحي كرده و نياز به استراحت دارد و از من خواست به تنهايي خريد كنم و سپس با دريافت كليد به خانه من رفت تا استراحت كند.

شاكي گفت: وقتي به خانه بازگشتم انتظار داشتم تا مرد خواستگار در خانه باشد؛ اما پس از گشودن در متوجه شدم او از اين فرصت استفاده كرده و تمام اموال باارزش از جمله طلا و جواهرات مادرم را دزديده و متواري شده است.

در پي اين شكايت، دستور قضايي صادر و پرونده براي تحقيقات و دستگيري متهم به پايگاه سوم پليس آگاهي ارسال شد. با شروع تحقيقات در اين زمينه چند فقره شكايت مشابه ديگر از سوي دختران جوان كه فريب متهم را خورده بودند، به پليس آگاهي ارسال شد و با سرنخ‌هايي كه از شاكيان به دست آمد مشخص شد، متهم در يكي از بوستان‌هاي شهر رفت‌وآمد مي‌كند. با به دست آمدن اين سرنخ و تحت‌ نظر گرفتن بوستان، متهم تحت تعقيب هنگامي كه قصد فريب يك دختر ديگر را داشت، دستگير شد. با انتقال متهم به پايگاه سوم پليس آگاهي وي اعتراف كرد، پس از ارتباط با زنان و دختران و معرفي خودش به عنوان مقام دولتي يا دكتر انرژي‌درماني آنها را به بهانه ازدواج فريب مي‌داده است.

 

دستگيري اخاذ اينترنتي
مرد جواني كه در پي قطع ارتباط با دختر مورد علاقه‌اش و سرقت عكس‌هاي شخصي و خانوادگي وي با تهديد به پخش كردن آنها در اينترنت از خانواده او اخاذي مي‌كرد، از سوي پليس فتاي آگاهي استان البرز دستگير شد.
به گزارش «جام‌جم»‌، رسيدگي به اين پرونده از روز 17 شهريور سال جاري در پي شكايت مردي مبني بر تهديد به پخش تصاوير خانوادگي خود و خواهرش از سوي مرد غريبه‌اي در اينترنت در دستور كار پليس فتاي اداره آگاهي استان البرز قرار گرفت.

در تحقيق ماموران از شاكي معلوم شد، در پي تهديدهاي مرد غريبه مبني بر پخش تصاوير در اينترنت، 600 هزار تومان پول درخواستي او را به يك حساب بانكي واريز كرده‌اند، اما او با تهديد دوباره پول بيشتري طلب كرده است. با اطلاعات به دست آمده، ماموران حساب بانكي مرد اخاذ را مورد بررسي قرار دادند و معلوم شد، صاحب حساب يك مرد ميانسال است. به اين ترتيب وي احضار شد و در بازجويي به پليس گفت: چندي پيش هنگام دريافت پول از حسابم از طريق سيستم‌ اي.تي.ام مرد جواني به من مراجعه كرد و با ادعاي اين كه دوستش قرار است پولي را به حسابش واريز كند اما كارت اعتباري بانكي را با خود همراه ندارد، از من خواست اجازه دهم پول به حساب من واريز شود تا آن را به او تحويل دهم. در اين زمينه با او همكاري كردم، بدون اين كه از نيت او با خبر باشم.

در پي اظهارات اين مرد، جستجوها براي دستگيري مرد اخاذ ادامه پيدا كرد تا اين‌كه ماموران با چهره‌نگاري به دست آمده از مشتري فراري بانك و نشان دادن تصوير به شاكي و خانواده‌اش دريافتند، او مدتي با دختر خانواده ارتباط دوستي داشته و با پايان اين ارتباط ناپديد شده است. با ظنين شدن ماموران به اين مرد وي تحت تعقيب قرار گرفت تا اين‌كه چند روز پيش خانه‌اش در شهرستان رباط كريم از توابع استان تهران شناسايي و متهم پيش از بيرون آمدن از خانه دستگير شد. در بازرسي از منزل متهم، عكس‌هاي خصوصي و خانوادگي دختر جوان و شاكي پرونده كه در رايانه شخصي‌اش ثبت شده و آماده ارسال به فضاي مجازي بود، كشف و ضبط شد. سرهنگ كاكوان، رئيس پليس فتاي پليس آگاهي استان البرز در اين زمينه گفت: در بازجويي از متهم وي ادعا كرده هنگامي كه ارتباط وي با شاكي قطع شد، با عكس‌هاي خصوصي و خانوادگي دختر جوان كه پيش از اين از گوشي تلفن همراهش سرقت كرده بود، تصميم به پخش آنها در اينترنت گرفت.

بنابر اين گزارش، متهم با قرار قانوني زنداني شده است و تحقيقات از او ادامه دارد.
/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    4 0
    نباید این دختر 3 ساله را از آن خانواده نابارور بگیرند. لااقل یک بچه درکنار خانواده بزرگ می شود. ولی باید پدر و مادر اصلی این بچه ها به سزای کار غیرانسانی برسند. واقعا چرا قانونی نداریم که بچه ها را از خانواده بگیرند وقتی که صلاحیت ندارند!!!!
  • محمد IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    1 0
    به نظر ميرسد فقر اقتصادي و اعتياد در كودك آزاري تاثير زيادي دارد اما يك چيز را بايد در نظر گرفت كه قوانين و نحوه برخورد در قوه قضائيه خوب نيست و حتي رويه برخورد با چنين جرايمي در دادگاهها متفاوت است و هر قاضي بر اساس نظر خود عمل مينمايد البته دفتر حمايت از زنان و كودكان بي سرپرست و بد سرپرست مستقر در دادگاهها به وظايف خود به خوبي عمل نميكنند