حوادث یکشنبه ایران مورخه 24 مهر 1390:

مرگ راننده سمند در اثر برخورد با درخت
برخورد شدید خودروی سمند با درخت کنار خیابان جان راننده را گرفت.به گزارش خراسان، ظهر روز گذشته خودروی سمندی که با سرعت زیاد در خیابان خیام شمالی حرکت می کرد، پس از ترمزی شدید با درختچه های کنار خیابان برخورد کرد و سپس به درخت کنار خیابان کوبیده شد. در اثر این حادثه دلخراش، بدن راننده 42 ساله سمند در میان آهن پاره های سقف و کف خودرو کاملا فشرده شد و مرگ او رقم خورد. با تماس مردم، نیروهای اورژانس و آتش نشانی در محل حاضر شدند. گروه نجات ایستگاه 3 آتش نشانی مشهد کار سختی برای بیرون کشیدن جسد راننده در پیش داشتند به طوری که آن ها مجبور شدند سقف خودرو را که کاملا مچاله شده بود، برش بدهند و جسد را بیرون بکشند. شادی، مدیر حوزه دو آتش نشانی مشهد به خراسان گفت: به دلیل این که احتمال آتش سوزی خودرو وجود داشت، از ایستگاه 10 نیز یک خودروی کمکی به محل اعزام شد که خوشبختانه آتش سوزی رخ نداد. در حالی که وی از ازدحام مردم به هنگام وقوع تصادف گلایه داشت و این امر را باعث ایجاد ترافیک و دیر رسیدن ماموران آتش نشانی به محل ذکر می کرد، توقف یک موتورسیکلت برای تماشای این حادثه و برخورد یک خودروی پژو با آن ممکن بود حادثه دیگری را رقم بزند که به دلیل سرعت کم پژو اتفاق ناگوار دیگری رخ نداد. همچنین سرهنگ جعفری رئیس راهنمایی و رانندگی استان خراسان رضوی علت حادثه را ناتوانی در کنترل خودرو به دلیل سرعت زیاد ذکر کرد.

 

دستگیری آپاچی سواران مسلح پس از درگیری با پلیس
آپاچی سواران مسلحی که قصد زورگیری داشتند پس از درگیری مسلحانه با ماموران یگان امداد دستگیر شدند.به گزارش خراسان، ساعت 6بعدازظهر روز گذشته هنگامی که ماموران یگان امداد مشهد در حال گشت زنی و انجام وظیفه در انتهای شهرک التیمور بودند، سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی مشکی رنگ به طرز مشکوکی داخلی کوچه های فرعی پیچیدند و با سرعت زیاد از دید ماموران دور شدند به طوری که دیگر اثری از آنها که داخل کوچه و پس کوچه های شهرک رفته بودند نبود. درحالی که ماموران یگان امداد به سرنشینان آپاچی مظنون شده بودند یکی از شهروندان خود را به ماموران رساند و با اشاره به آپاچی سوارانی که چند لحظه قبل به داخل کوچه های فرعی پیچیده بودند گفت: «آن موتورسواران هر شب در این منطقه پرسه می زنند و اقدام به زورگیری می کنند». این خبر ظن ماموران را به یقین تبدیل کرد و آنان بلافاصله ماجرا را از طریق سلسله مراتب فرماندهی به سرهنگ پاسدار احد کریمی - فرمانده انتظامی مشهد- اطلاع دادند. این گزارش حاکی است: با توجه به اهمیت موضوع و دستورات ویژه ای که از سوی فرمانده انتظامی مشهد صادر شد نیروهای گشت با نظارت سرهنگ بهروز رنجبر (فرمانده یگان امداد مشهد) وارد عمل شدند و با یک دستگاه خودرو شخصی به تعقیب آپاچی سواران پرداختند. تا این که پس از چند دقیقه گشت زنی های غیرمحسوس ماموران انتظامی آپاچی سواران را در پنجتن 91 مشاهده کردند اما وقتی خودرو پژو 405 ماموران به نزدیکی موتورسواران رسید ناگهان آن ها با دیدن ماموران از محل فرار کردند.با فرار موتورسواران، ماموران انتظامی نیز به تعقیب آن ها پرداختند. درحالی که آپاچی سواران قصد ورود به کوچه های باریک را داشتند سرنشین موتورسیکلت اسلحه کلت را بیرون کشید و به سمت خودرو ماموران یگان امداد شلیک کرد. ماموران وقتی دیدند که موتورسواران مسلح هستند عملیات تعقیب و گریز را با شیوه دیگری ادامه دادند تا جان شهروندان بر اثر شلیک های متناوب درامان باشد آنان با کاستن سرعت خودرو و متوقف کردن آن مقابل کوچه باریک موتورسواران را مجبور کردند تا به سمت کوچه های خلوت حرکت کنند وقتی موتورسواران وارد محلی شدند که عابری در آن وجود نداشت ماموران انتظامی با شلیک 2 گلوله هوایی و دادن فرمان ایست از موتورسواران خواستند تا متوقف شوند اما آن ها بدون توجه به فرمان پلیس بر سرعت خود افزودند در این هنگام ماموران موتورسیکلت را هدف گرفته و اقدام به تیراندازی کردند. با شلیک گلوله های پلیس، کنترل موتورسیکلت از دست آنان خارج شد و ماموران در یک اقدام هماهنگ و غافلگیرانه خود را از داخل خودرو به روی موتورسواران انداخته و حلقه های قانون را بر دستانشان گره زدند.رئیس پلیس مشهد در این باره به خراسان گفت: با دستگیری 2جوان آپاچی سوار که حدود 25سال سن دارند، آنان به کلانتری طبرسی شمالی منتقل و تحت بازجویی قرارگرفتند. سرهنگ پاسدار احد کریمی افزود: متهمان در بازجویی های اولیه عنوان کردند که قرار بود به بهانه فروش موادمخدر فردی را به محل قرار بکشانند و با تهدید به مرگ مسلحانه، پول های او را سرقت کنند که با مشاهده ماموران متواری شده اند. سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: با اسلحه کشف شده از متهمان، این احتمال وجود دارد، که آنان جرایم مسلحانه دیگری انجام داده باشند، بنابراین تحقیق در این باره ادامه دارد.

جزئیات جدید از باند مخوف «شیاطین پرایدسوار»
با کشف یک مموری حاوی فیلم هایی از اقدامات وحشیانه اعضای باند مخوف شیاطین پرایدسوار، این پرونده وارد مرحله جدیدی شد.به گزارش خراسان، یازدهم مهرماه جاری نوجوان 16 ساله ای وحشت زده به کلانتری هاشمی نژاد رفت و از اقدامات وحشیانه یک باند مخوف «پرایدسوار» پرده برداشت.

او گفت: ساعت 23 شب در حال عبور از خیابان بودم که ناگهان سرنشینان یک پراید که 3 جوان بودند، مرا به وسیله کارد و چاقو تهدید و به زور سوار خودرو کردند. این جوان در حالی که به شدت هراسان بود، اضافه کرد: آنان مرا به جاده سیس آباد در حاشیه مشهد بردند و در زیر درختان به زور مورد آزار قرار دادند.وی افزود: من به شدت ترسیده بودم و گریه می کردم اما آن 3 جوان که یکی از آن ها افغانی است، اصلا به التماس هایم توجهی نمی کردند و حتی در همان محل تاریک با گوشی تلفن همراه خودم از اقدامات بی شرمانه خود فیلم گرفتند تا بتوانند به وسیله آن فیلم مرا بترسانند. آنان سپس با گرفتن پول ها و گوشی تلفن مرا رها کردند. در پی اعلام شکایت این نوجوان و به دستور سرگرد تاتاری (رئیس کلانتری شهیدهاشمی نژاد) تیم ویژه ای از ماموران انتظامی وارد عمل شدند و با مشخصاتی که طعمه «شیاطین پرایدسوار» در اختیار آنان گذاشته بود، موفق شدند در کمتر از 3 ساعت خودرو پراید را در خیابان دریادل مشهد شناسایی و 3 تن از متهمان را دستگیر کنند.

در بازرسی بدنی از متهمان 5 گوشی تلفن همراه و یک قبضه کارد کشف شد و آنان تحت بازجویی قرار گرفتند. در حالی که تحقیق از متهمان این پرونده ادامه داشت، 2 نوجوان دیگر نیز با مراجعه به کلانتری و شناسایی متهمان، اعلام کردند که آنان نیز توسط اعضای باند مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. یکی از آنان گفت: متهمان با یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی او را به کوه های خلج برده و به زور و تهدید به مرگ مورد آزار قرار داده اند.

این گزارش حاکی است: در پی اعترافات متهمان یکی دیگر از اعضای این باند نیز دستگیر شد و به دستور سرهنگ پاسدار احد کریمی(فرمانده انتظامی مشهد) این پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت تا کارآگاهان زبده آگاهی تحقیقات بیشتری را در این باره آغاز کنند.وقتی متهمان این پرونده به آگاهی منتقل شدند کارآگاهان در اولین اقدام از مراحل تحقیقات خود، خودرو پراید متهمان را دوباره مورد بازرسی دقیق قرار دادند. در این هنگام کارآگاهان یک عدد مموری که به طرز ماهرانه ای داخل خودرو جاسازی شده بود، کشف کردند و آن را مورد بازبینی قرار دادند. این مموری حاوی فیلم هایی بود که «شیاطین پرایدسوار» هنگام ارتکاب جرم و انجام اقدامات وحشیانه از طعمه های خود گرفته بودند. با کشف این فیلم پرونده آنان وارد مرحله جدیدی شد.

این گزارش حاکی است: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و احتمال وقوع جرایم دیگر توسط اعضای این باند، پرونده «شیاطین پرایدسوار» به دستور رئیس مجتمع قضایی شهیدقدوسی به شعبه 808 بازپرسی ارسال شد و زیر نظر قاضی علی اکبر صفائیان تحت رسیدگی قرار گرفت.

به دستور مقام قضایی، متهمان این پرونده با صدور قرار قانونی دوباره در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند تا بررسی های بیشتری درباره اقدامات مجرمانه اعضای این باند مخوف انجام شود.

 

صدور حکم غیابی قصاص برای عامل جنایت 9 سال پیش در میدان کاج
با توجه به بی نتیجه ماندن تلاش های پلیس برای دستگیری جوانی که از 9 سال قبل به اتهام قتل دوستش در میدان کاج تهران تحت تعقیب قرار دارد، وی به طور غیابی به قصاص محکوم شد.به گزارش خراسان، شامگاه 23 تیرماه سال 81 به افسران کلانتری 134 شهرک غرب خبر رسید جوانی به نام نادر مقابل محل کارش در خیابان دوازدهم میدان کاج با ضربات چاقو از پا در آمده است. به دنبال این خبر، ماموران تحقیقات مقدماتی را در این باره آغاز کردند اما دقایقی بعد با حضور جواد اسماعیلی، قاضی جنایی وقت پایتخت و افسران اداره دهم آگاهی تحقیقات فنی- پلیسی برای کشف راز این جنایت کلید خورد.مقتول بر اثر اصابت ضربه چاقو به قلبش جان باخته بود و بررسی های اولیه نشان می داد عامل قتل او یکی از دوستانش به نام مهدی است. یکی از دوستان نزدیک مقتول در جریان تحقیقات به ماموران گفت: «من همراه نادر و مهدی و چند نفر دیگر در ساختمانی نیمه ساز کار و شب ها هم همان جا استراحت می کردیم. نادر مسئول نصب شومینه بود اما مهدی در ساختمان کاری نداشت و به دلیل دوستی با ما شب ها به آن جا می آمد. هنگام وقوع حادثه من در ساختمان بودم که ناگهان از بیرون صدای داد و فریاد شنیدم. وقتی از پنجره بیرون را نگاه کردم نادر و مهدی را دیدم که با یکدیگر درگیر شده بودند. بعد از چند لحظه درگیری شان بالا گرفت و در یک لحظه مهدی چاقویی از جیبش بیرون کشید و با آن به طرف نادر حمله کرد. یک ضربه چاقو کافی بود تا خون از قلب نادر فواره بزند و او نقش زمین شود. با کمک چند نفر نادر را به بیمارستان رساندیم اما دقایقی بعد او روی تخت بیمارستان جان باخت».تجسس های پلیس در این باره در حالی ادامه یافت که انگیزه ارتکاب این جنایت توسط مهدی بر پلیس پوشیده بود. با این حال تحقیقات در شاخه های مختلف ادامه یافت. در این بین چند نفر از دوستان صمیمی مهدی که ممکن بود از وی اطلاعاتی در اختیار داشته باشند به پلیس آگاهی احضار شدند اما بازجویی از آنان نشان داد که هیچ یک از مخفیگاه مهدی خبر ندارند. در همین حال مشخص شد که متهم به قتل به تنهایی در تهران سکونت داشته و خانواده اش در یکی از شهرستان های غربی کشور زندگی می کنند. به این ترتیب از آن جا که ممکن بود مهدی پس از کشتن دوستش به زادگاهش گریخته باشد گروهی از ماموران با اخذ نیابت قضایی عازم آن جا شدند. تحقیق از خانواده جوان فراری نشان داد آن ها هم اطلاعاتی درباره مهدی در اختیار ندارند. به این ترتیب از آن جا که هیچ سرنخی از مهدی در اختیار پلیس نبود پرونده به بایگانی سپرده شد.با گذشت چند سال دور تازه تجسس های پلیس نیز پس از مدتی بی نتیجه ماند و بار دیگر پرونده به مجتمع قضایی بعثت ارسال شد.قاضی محمد رضا گیوکی این بار تصمیم گرفت به طور غیابی و با حضور وکیل تسخیری، متهم به قتل را محاکمه کند. در جلسه محاکمه که صبح دیروز برگزار شد ابتدا پدر نادر خواسته اش را مبنی بر قصاص متهم دوباره مطرح کرد. سپس وکیل تسخیری متهم به دفاع از او پرداخت و با وجود 9 سال فراری بودن، او را بی گناه دانست. در چنین شرایطی قاضی به بررسی محتویات پرونده پرداخت و در نهایت عامل جنایت در میدان کاج را به طور غیابی به قصاص محکوم کرد.


/5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    2 1
    خودرو ملی افتخار ملی
  • بدون نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    1 0
    به نظرم اونایی که سمند سوار میشن خیلی خیلی بد سلیقن این همه ماشینه خوب چرا سمند؟؟؟!!!!!! اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی چندش
  • بدون نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    0 0
    همین بد سلیقگی کار دستش داد دیگه
  • parisa A1 ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    0 0
    مشهد چرا اینجوری شده