شناسایی ۳۰ ساختمان ناایمن در شهرکرد 

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد از شناسایی ساختمان ناایمن در سطح شهر در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، عنایت الله راهنورد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۱ بازدید ساختمانی توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد انجام شد که در این بازدیدها ۳۰ ساختمان ناایمن در شهرکرد شناسایی شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد افزود: همچنین در این مدت، تاییدیه ۱۰۰ مورد پایانکار ساختمانی و ۸۲ مورد پروانه ساخت و ساز توسط آتش نشانی انجام شد.

وی با بیان اینکه توجه به رفع موارد ناایمن و بحران‌ساز در سازه‌های ساختمان‌های ناایمن یکی از الزامات است و باید ناایمنی‌ها رفع شود، اظهار داشت: معیارهای مختلفی از جمله سیستم اطفاء حریق، اطفاء دستی و اتوماتیک، راه های خروج، نمای ساختمان ها از جمله مواردی هستند که ساختمان ها بنا بر آن ارزیابی می شوند.

راهنورد اضافه کرد: ساختمان‌های سه طبقه به بالا باید تأییدیه آتش‌نشانی داشته باشند و سازندگان مجتمع‌ها و واحدهای مسکونی موظف به رعایت نکات ایمنی هستند.

وی ادامه داد: سازندگان در زمان درخواست مجوز ساخت، دستور العمل ایمنی آتش نشانی را دریافت و در حال ساخت مشاوره ایمنی دریافت می کنند و پس از پایان ساخت در زمان صدور پایانکار، کارشناسان سازمان نسبت به بررسی ایمنی و موارد درخواست شده از جمله سیستم آب آتش نشانی، برق اضطراری آسانسور، ارتفاع نرده ها، راه های خروج اضطراری و …. اقدام و نسبت به تنظیم جوابیه استعلام پایان کار اقدام می نمایند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1782601

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =