آزادی ۷۲ زندانی از زندان های استان چهارمحال و بختیاری

به مناسبت هفته قوه قضاییه تعداد ۷۲ زندانی جرایم مالی و غیر عمد از زندان های استان چهارمحال و بختیاری آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،محمد رزم رئیس کل دادگستری و رئیس شورای قضایی استان در آیین آزادسازی این زندانیان ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب به ویژه شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی اظهار کرد: بر اساس اجرای سند تحول قوه قضائیه طرح پایش زندانیان با استفاده از اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، رسیدگی به مشکلات زندانیان و فراهم آوردن زمینه استفاده مددجویان زندانی از تاسیسات ارفاقی در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی افزود: در این راستا تلاش می‌گردد تا زندانیانی که مراحل اصلاح خود را گذرانده و استحقاق برخورداری از شرایط عفو و تخفیف مجازات را دارند از زندان آزاد شوند.

رئیس کل دادگستری استان در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه وجود زندان در جامعه به دلیل آثار تربیتی آن امری اجتناب ناپذیر است ابراز کرد: در جوامع مختلف زندان به عنوان ابزاری برای حفظ نظم و سلامت جامعه به کار گرفته می شود و در این میان افرادی که با بی توجهی به قانون موجبات برهم زدن نظم و انضباط اجتماعی را فراهم می آورند برای اصلاح و بازپروری به زندان فرستاده می شوند.

رزم تصریح کرد: علی ایحال به دلیل آنکه در برخی موارد حضور فرد در زندان آسیب هایی را متوجه او و خانواده‌اش می کند قانونگذار تسهیلاتی را ایجاد کرده تا زندانیان مستحق بتوانند با استفاده از آن به زندگی عادی خود باز گردند.

رئیس شورای قضایی استان در پایان به زندانیان مشمول آزادی توصیه کرد پس از آزادی از زندان و حضور در اجتماع مراقبت کنند تا مجدد در مسیر ارتکاب جرم قرار نگیرند و با شروع دوباره یک زندگی شرافتمندانه برای خانواده و جامعه مفید و سازنده باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1781737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =