آغاز برداشت گیلاس از باغات استان چهارمحال وبختیاری/  ۱۶۰۰ تن برداشت می شود

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت ۱۶۰۰ تن گیلاس از باغات بارور گیلاس استان برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری، شیرانی اظهار کرد: سطح زیر کشت باغات گیلاس در استان ۷۳۰ هکتار است که ۴۳۰ هکتار بصورت نهال و ۳۰۰هکتار بارور است که از سطح زیر کشت باغات بارور پیش بینی می شود ۱۶۰۰ الی ۱۷۰۰ تن گیلاس برداشت شود.

وی بیان کرد: گیلاس یکی از میوه هایی است که به دلیل سازگاری با شرایط و اقلیم مناطق مختلف استان ارقام و ژنوتیپ های بومی از قدیم الایام در قسمت های مختلف استان کشت شده است و در حال حاضر توسعه ی باغات جدید با پایه های رویشی ارقام پر محصول و بازار پسند احداث و برنامه های احیاء باغات قدیمی و کم بازده با سرشاخه کاری در استان در حال اجراست.

وی، تصریح کرد: به دلیل گردشگر پذیری و مسافرت هموطنان در ایام برداشت این محصول به استان بخش کثیری از این میوه به صورت تازه خوری مصرف شده و درصدی هم به استانهای اصفهان وتهران ارسال می گردد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت: با اشاره به ارسال بیش از ۶۰ هزار پیامک کوتاه هشدار هواشناسی وآموزش نحوه جلوگیری از خسارت سرمازدگی بهاره به باغداران افزود: الحمدالله امسال با مدیریت وهمکاری دوجانبه سازمان جهاد کشاورزی استان وباغداران جهت جلوگیری از خسارت سرمازدگی بهاره باغات، سرمازدگی نسبت به سالهای گذشته به حداقل رسید.

ابراهیم شیرانی گفت: ارقام مورد کشت رقم های آزادی، سیاه تک دانه وسیاه مشهد است که شهرستان سامان بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده است.

23

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1779894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =