خیزش مجدد ریزگردها در اصفهان/گروه‌های حساس از حضور در فضای باز بپرهیزند

وزش باد به نسبت شدید، تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک که از بعدازظهر امروز در اصفهان آغاز شده است تا روز شنبه ۲۷ خرداد در سطح استان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، بنا بر اعلام، اداره کل هواشناسی، وزش باد به نسبت شدید، تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک که از بعدازظهر امروز در اصفهان آغاز شده است تا روز شنبه ۲۷ خرداد در سطح استان ادامه خواهد داشت.

منطقه اثر این سامانه، مناطق شمال و شرق و مناطق جنوب و مرکزی استان اصفهان است که روز پنجشنبه در شهرستان‌های اصفهان، اردستان، خوانسار، مبارکه، نایین، زواره، مهاباد، انارک، زرین شهر، کبوتر آباد و دولت آباد و روز جمعه بیشتر نقاط استان را فرا می‌گیرد.

همچنین در روز شنبه پدیده باد و گردوخاک در میمه، مهاباد، خوانسار، نجف آباد، دهق، نایین، زواره، مهاباد و اردستان ادامه خواهد یافت‌.

کاهش دید افقی و کیفیت هوا، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و کهن‌سال و نهال‌ها پیش بینی می شود؛ بر این اساس شهروندان به ویژه گروه‌های حساس جامعه (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی، زنان باردار و کودکان) از حضور در فضای باز اجتناب کنند.

خودداری از پارک کردن خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره

گفتنی است مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغات، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک و خودداری از پارک کردن خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره ضروری است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1776522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =