روزنامه شرق در گفت وگویی با سید‌علی‌اصغر حسینی وکیل 28 ساله اسفندیار رحیم مشایی نوشته است:

*پرونده پر مشغله‌ای است. زمانی‌که وکالت مشایی به من پیشنهاد شد به دلیل شخصیت جالب موکلم و هیجانی که داشت، پرونده را قبول کردم. از همان ابتدا هم متفاوت بودن این پرونده برای من مشخص شد. پس از آنکه شکایت مداح‌ها مطرح شد بیانیه دادند و گفتند من وکیل مدافع شیطان شده‌ام.»
*من با معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری چند کار پژوهشی انجام دادم، از آنجا با سیستم آشنا شدم و بعد هم به من پیشنهاد شد که وکالت چند پرونده درباره آقای مشایی را به عهده بگیرم.  من از ایشان وکالت تام دارم که هر کسی علیه ایشان اقدام به توهین یا نشر اکاذیب یا افترا کند از او شکایت کنم.
*با آن جوی که درخصوص ایشان ایجاد شده، منتظر یک آدم عجیب و غریب بودم که مثلا وقتی وارد دفتر کارش می‌شوی، پر از دود با لباس مرتاضی باشد، ولی اصلا این‌طور نبود. مثل همه مسوولان دیگر و شاید خیلی صمیمی‌تر و امروزی‌تر از مسوولانی باشد که فقط حرف‌های کلیشه‌ای و تکراری می‌زنند و رفتار و حرکاتشان در قالب‌های تعریف شده بود و چندین و چند ساله‌ای است که فقط در آن حوزه‌ها رفتار می‌کنند.
*بیشترین توهین‌هایی هم که به ایشان می‌شود و حرف‌هایی هم که در مورد آقای مشایی زده می‌شود، به خاطر اعتقاداتشان است. در صورتی که من معتقدم خیلی از حرف‌های ایشان قابل نقد است و در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب آزادی بیان مطرح می‌شود. می‌توان جواب آقای مشایی را داد. من فکر می‌کردم آقایانی که داعیه تسلط به مباحث مذهبی و دینی را دارند، جواب ایشان را بدهند. مثلا من فکر می‌کنم آیت‌الله مصباح در بحث مکتب ایرانی و مسایلی که مطرح بود، جواب ایشان را بدهد ولی در کمال تعجب دیدم به جای اینکه بیایند جواب ایشان را بدهند یا نقد کنند، تخریب کردند.
*[درباره بحث ممنوع‌الخروجی مشایی] من که در جریان نیستم چون این موضوع حکم قضایی می‌خواهد.
*زمانی که یک مداح (حدادیان )می‌آید و به آقای مشایی و رییس‌جمهور بدترین توهین‌ها را می‌کند و به بدترین چیزها تشبیه‌شان می‌کند به نظرم وظیفه دارند حداقل از آن مقامی که متصدی آن هستند، دفاع کنند.
*[درباره خبر بازداشت مرجع تقلید آقای مشایی] چند وقت پیش سایت عماریون که معمولا مطالبی در خصوص آقای مشایی مطرح می‌کند در این باره خبری منتشر کرد. بعد در بحث ادعای ارتباط ایشان با امام زمان گفتند که ایشان با آقای مرتضی در ارتباط بودند. اما وی همه این موارد را تکذیب کرد و اکنون نیز فکر نمی‌کنم مرجع تقلید ایشان سوای مراجع تقلیدی باشد که الان هستند.
/29217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    6 5
    وکیل که با 28 سال سن و تجربه ای معادل 4 سال برای فارغ التحصیل لیسانس! که با معاونت حقوقی ریاست جمهوری کار پژوهشی انجام می دهد و از آنجا با سیستم آشنا می شود و . . . !!!!
  • میثم IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    12 5
    بنده خدا مشایی به خاطره وطن دوست بودنش زیر بار فشارو توهین آقایون قرار داره
  • منصف IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    5 11
    ایکاش به جای حرف ها به تعدد مشاغل و مسایل مالی اقای مشایی رسیدگی میشد.
  • بدون نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    8 14
    روزگار را نگاه کنيد که يک کودک ميخواهد روش کار را به علامه مصباح ياد بدهد...