گنجشگ نر به گنجشک ماده ابراز محبت و عشق می کرد، پرنده ماده متوجه شد که حضرت سلیمان کلامشان را می فهمد رو به سلیمان گفت: ای پیامبر خدا اینکه اینقدر دنبال من می آید و نزد شما شکایت می کند، عاشق نیست فقط ادعا می کند.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «عاشق شو» نوشته علیرضا برازش در 380 صفحه با قیمت 4850 تومان از سوی انتشارات امیرکبیر روانه بازار نشر شد. این کتاب در 5 فصل تدوین شده است. نویسنده کتاب در فصل اول به شناخت محبت، در فصل دوم به ارزش و فضیلت دوست داشتن خدا، در فصل سوم به مقدمات نیل به محبت خدا، در فصل چهارم به حفظ و تقویت محبت و در فصل پنجم به پی آمدها و ثمرات محبت اشاره کرده است.

 

در معرفی این کتاب می‌خوانیم: «مطمئنا شما در انتخاب همسر به دنبال بهترین بوده و یا هستید، در انتخاب رشته تحصیلی و شغل نیز، ایده‌آل شما انتخاب بهترین است. حتی در انتخاب یک کتاب برای مطالعه و یک فیلم برای تماشا، سعی می کنیم به ازای وقتی که صرف می کنیم، بهترین را انتخاب کنیم. برای دعا شب قدر و عصر عرفه را برمی گزینیم، چون به ما گفته شده است، این زمان ها برای بالا رفتن دعا و امکان استجابت، بهترین است. چرا برای عبادت و نوع و گونه آن بهترین را انتخاب نکنیم؟ عبادتی که هدف خلقت است و ثمرات آن در کل مسیر زندگی دنیوی و اخروی همراه ماست. عبادت نیز انواع و اقسامی دارد و این کتاب «افضل عبادات» و بهترین نوع و راه های پیمودن آن را پیش روی شما قرار می دهد. پیامبران، اولیاء، عرفا و شعرای انسان شناس همه و همه «عبادت عاشقانه» را بهترین نوع عبادت دانسته و این نوشتار در واقع کتاب تمرین عبادت عاشقانه است. عشقی که به گفته امام سجاد (ع) در مناجات مجبین، اگر ذره ای از آن چشیده شود با هیچ لذت دیگری تعویض نخواهد شد...»

 

در بخشی از این کتاب با عنوان «اخلاص» می خوانیم: «...محبت در دل خودش با اخلاص همگون است. به عبارتی ناخالصی را برنمی تابد، شریک دوست ندارد. به یک نحوی با معنای اخلاص نزدیک است. نمی توان اخلاص داشت و هم در این اخلاص شریک وارد کرد و شرک ورزید. اخلاص یعنی اخلاص. اگر می گویند این طلا خالص است یعنی ناخالصی در آن نیست. خالص در مقابل ناخالص. حالا ممکن است آنجا که به درجات و مراتب قائل می شویم. در مراحلی بگوییم فلانی از فلانی عاشق تر است یا اینکه محبتش بیشتر است یا اینکه محبتش خالص تر است. اینها تعارضی با این اصل ندارد که ما می گوییم: اصلا محبت بدون اخلاص، محبت نیست...

 

داستان زیبایی درباره حضرت سلیمان نبی نقل شده است که چون سلیمان زبان حیوانات را می دانست متوجه گفتگوی یک زوج گنجشک شد. گنجشک نر به گنجشک ماده ابراز محبت و عشق می کرد. پرنده ماده که به پیامبری او قائل بود متوجه شد که حضرت سلیمان کلامشان را می فهمد لذا رو به او کرد و گفت: یا نبی الله، انه لیس لی محبا ولکنه مدع؛ اینکه اینقدر دنبال می آید و دارد شکایت مرا به تو می کند، عاشق نیست، ادعا می کند. چرا؟ لانه یحب معی غیری؛ چون هم زمان یکی دیگر را هم دوست دارد یعنی در محبتش اخلاص نیست، حال که محبتش خالص نیست من گنجشک می گویم انه لیس لی محبا؛ اصلا او عاشق نیست. حالا که محبتش خالص نیست، من می گویم: اصلا محبتش، محبت نیست. ممکن است بگوییم: کلام گنجشک که ملاک نیست ولی در ادامه حدیث آمده است: فاثر کلام العصفورة فی قلب سلیمان؛ این کلام ندای یک هاتف غیبی بود و قرار بود سلیمان را تکان بدهد. سلیمان، پیامبر خدا از این کلام تاثیر پذیرفت و فهمید که محبت، محبتی است که خالص باشد. رفت چله نشینی کرد و در این چهل شبانه روز از خداوند فقط یک درخواست داشت و در پی آن بود با این ریاضت چهل روزه این صفت را در وجود خویش مستقر کند.»

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب‌‌‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

 

291/60

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =