قالیباف: تنها راه برون رفت از مشکلات ،«بازگشت به مردم» است

فارس نوشت: رئیس مجلس گفت: امروزه اقتصادمان نیازمند مردمی‌سازی است و این مهم با رودربایستی و تعارف محقق نمی.شود بلکه باید هر کاری که انجام می‌دهیم با مردم تعامل کنیم و آنها در کارها خصوصاً حوزه اقتصادی دخیل باشند.

  • محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز پنجشنبه (۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) در ادامه نظارت ستادی از شهرستان اهر، در جمع مدیران محلی و پرسنل و کارگران شرکت تصفیه قند و شکر ارسباران ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا خصوصا شهیدان باکری، اظهار کرد: امروز در بدو ورود به فرودگاه تبریز مطلع شدم سالگرد شهید شفیع‌زاده است؛ انصافاً فقط نام شهیدان باکری، شفیع‌زاده، تجلایی را بر زبان جاری می‌کنیم و رد می‌شویم. آنها مردانی بودند که در روزهای سخت، افتخارآمیز و مردانه برای انقلاب، اسلام و ایران عزیزمان جنگیدند و برای همیشه در تاریخ باقی خواهند ماند و ما باید راه شهیدان را پیش ببریم تا خجالت‌زده امام (ره) و مردم نباشیم.

  • رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز برای ایجاد تحول در عرصه اقتصادی کشورمان و رسیدن به ایران قوی راهی جز تداوم راه شهدا و خدمت به مردم نیست،گفت: این مهم با فرهنگ، باور و اعتقادی که در دوران دفاع مقدس بود عملیاتی می‌شود. باور به سنت‌های الهی یکی از پایه‌های این فرهنگ بود که به معنای تکیه صرف بر خداوند است.

  • وی ادامه داد: امروزه از شهیدان شفیع‌زاده و حسن طهرانی‌مقدم یاد می‌کنیم؛ باید یادآور شد در روزهای نخست جنگ از ابتدایی‌ترین امکانات و تجهیزات نظامی برخوردار نبودیم در حالی که دشمن تا بن دندان مسلح بود؛ این افراد طی چند ماه قدرتمندترین توان توپخانه‌ای را ایجاد کرده و همان افراد بعد از دو دهه توان و قدرت موشکی را رقم زدند که باعث شد ایران جزء ۱۰ کشور برتر جهان باشد که این مساله دستاورد ایمان، عقلانیت، اراده، امید، ایثار، تشخیص علمی و خرد جمعی است.

  • قالیباف با اشاره به اینکه پایه دوم فرهنگ شهدا توجه به مردم است، افزود: پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی با حضور مردم گره خورده و این مهم در دوران دفاع مقدس نیز مشهود بوده است.

  • رئیس قوه قانونگذاری کشورمان با اشاره به اینکه طی چهل و پنج سال گذشته هرگاه مردم در عرصه‌ای وارد شدند و در میدان بودند، آن عرصه موفق بوده است، ادامه داد: امروز نیز اقتصادمان نیازمند مردمی سازی است. این مهم با رودربایستی و تعارف محقق نمی‌شود بلکه باید هر کاری که انجام می‌دهیم با مردم تعامل کنیم و آنها در کارها خصوصا حوزه اقتصادی دخیل باشند. دولتی‌ها به معنای عام باید دخالتی نداشته باشند و فرصت‌ها را فراهم کنند تا مردم حضور داشته باشند که راه نجات کشورمان بر همین اساس است.

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1759257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =