دستگیری کلاهبردار ۲۲ ساله سامانه ابلاغ قضایی ثنا

ایسنا نوشت: رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری پسرجوانی که با ترفند "ارسال پیامک با عنوان سامانه ثنا قوه قضائیه " اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب ۴۰ نفر از هموطنان سراسر کشور کرده بود، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سامع خورشاد" در تشریح این خبر، گفت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مازندران مبنی بر اینکه پس از دریافت پیامکی با عنوان سامانه ثنا و ابلاغ قضایی به درگاه جعلی پرداخت هدایت و از آنها کلاهبرداری شد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی درباره دیگر اظهارات شاکیان، افزود: شاکیان با این تصور که اطلاعات کارت بانکی خود را در سایت قوه قضائیه ثبت می‌کنند، برای ثبت‌نام اقدام کرده بودند و در حالی که درگاه پرداخت شبیه سازی شده سایت اصلی بود، قربانیان بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبردار اینترنتی واقع شدند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران، عنوان کرد: کارآگاهان طی بررسی‌های انجام شده متوجه شدند که شهروندان دیگری نیز به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند و با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهم پرونده پسر جوان ۲۲ ساله ساکن شهراردبیل بود که در این خصوص با هماهنگی مقام قضائی نامبرده دستگیر و به پلیس فتا مازندران انتقال داده شد.

سرهنگ خورشاد ادامه داد: متهم پس از سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌کرد؛ این مجرم سایبری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد که با روبه‌رو شدن ادله دیجیتال لب به سخن گشود و به برداشت غیر مجاز ازحساب بانکی۴۰ نفر از هموطنان در سطح کشور تا این لحظه اعتراف کرد و مبالغ کلاهبرداری شده ۲ میلیارد ریال برآورد شد.

وی با اشاره به اینکه ارسال هرگونه پیامک با نام سامانه ثنا با شماره تلفن‌های شخصی و اپراتورهای مختلف تلفن همراه صرفا شگردی در جهت کلاهبرداری افراد سودجو است، از شهروندان خواست که به این گونه پیامک‌ها و پیام‌های ارسالی مشابه توجه نکنند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران با بیان اینکه هیچ سازمان یا ارگان دولتی و خصوصی در هنگام ارسال ابلاغ‌ها به هیچ عنوان از طریق خطوط تلفن همراه ارسال پیام نمی‌کند و در خواست واریز وجه نقد ندارد؛ به شهروندان توصیه کرد که در صورت مواجه شدن با هرگونه پیامک ثبت نام و یا ابلاغیه واریز وجه یقین بدانند که این ترفندی برای کلاهبرداری است.

خورشاد در پایان، خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکیwww.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

بیشتر بخوانید:

دستگیری زورگیر قاتل در تهران

۳۵۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1751138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =