کلاهبرداری از ۱۰۴ نفر در پوشش شرکت لیزینگی در تهران

ایسنا نوشت: رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای لیزینگی در تهران خبرداد.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی دراین‌باره گفت: درپی وقوع کلاهبرداری‌های متعدد در غالب تاسیس شرکت‌های تحت عنوان فروش خودرویسنگین به صورت لیزینگی به‌نام «کیان دیزل ایرانیان» از شهروندان، سیدگی به موضوع در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان ادارهچهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، یک مرد جوان طی سه سال گذشته سه شرکتتاسیس کرده و تحت عنوان فروش خودروی سنگین به صورت لیزینگی، مبالغ زیادی از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

وی افزود:‌کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت و مخفیگاه متهم را در شمالتهران شناسایی کردند و پی بردند این مرد جوان قصد دارد با تاسیس یک شرکت دیگر از شهروندان کلاهبرداری کنند. در ادامهکارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی راهی مخفیگاه متهم شدند و وی را در یک عملیاتمنسجم دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولیپور گودرزی با بیان اینکه یک سلاح کلت کمری به همراه سه فشنگ جنگی از مخفیگاه این مرد جوان کشف شد، گفت: متهم پس ازانتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با شگرد تاسیس شرکت تحتعنوان فروش خودروی سنگین اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه تاکنون ۱۰۴ مالباخته شناسایی و علیه متهم شکایت کرده‌اند، گفت: با صدور قرار قانونی ازسوی مرجع قضایی متهم برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهیقرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی با ارسال یک میلیون پیامک جعلی/ انهدام باند ۳ نفره

برخورد ویژه پلیس با فرار مالیاتی/نظارت بر بازار شب عید و ماه رمضان

271 35

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1744981

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =