ششمین نطق رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل ساعت20:30 عصر پنجشنبه آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی نژاد سخنانش در مجمع عمومی سازمان ملل را با دعای فرج آغاز کرد و پس از تشکر از رئیس شصت و ششمین اجلاس سازمان ملل از قحطی سومالی و سیل پاکستان یاد کرد و خواستار کمک جهانیان به آنها شد.

وی با اشاره به اینکه در شش سال گذشته از تحولات جهانی سخن گفته است، به تحلیلی از شرایط موجود پرداخت و گفت: مهرورزی به هم نوع، بخشندگی و عدالت طلبی و صداقت در کلام و عمل تفاوت میان انسان و دیگر موجودات است. نفی ظلم و حمایت از ستم دیدگان و آزادی طلبی و مطالبه امنیت پایدار برخی از جلوه های فطرت الهی است که به وضوح در آرزوهای تاریخی میان همه انسان‌ها مشترک است که در جنبش های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی خود را نشان داده است و همه پیامبران انسان‌ها را به آن دعوت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خداوند انسان را تا مقام جانشینی خود فراخوانده است، ادامه داد: سازمان ملل با جامعه بشری با آرزوها و آرمان‌های بشر فاصله زیادی دارد. به رغم علاقه جامعه بشری به صلح و آزادی شاهد جنگ و فقر در جهان هستیم. روزانه بیش از 22 هزار کودک به دلیل فقر در مظلومیت کامل می‌میرند و 80 درصد امکانات مالی آمریکا در اختیار 10 درصد جمعیت است. به راستی علت چیست و راه حل کدام است؟

گزیده سخنان رئیس جمهور در ادامه می آید:

  • علت اصلی وضع موجود را باید در شیوه مدیریت جهانی جستجو کرد. چه کسانی دهها میلیون انسان رااز آفریقا ربوده و در آمریکا و اروپا قربانی خود کردند؟ چهار قرن چپاول منابع و هویت ملت‌ها را چه کسانی کردند؟ چه کسانی جنگ‌های اول و دوم جهانی را با صدها میلیون کشته و آوره راه انداختند؟
  • جنگ ویتنام و ژاپن را چه کسانی راه انداخته و دولت‌های کودتایی را به آفریقا و آسیا و آمریکای لاتین تحمیل کردند؟ چه کسانی از بمب اتم علیه مردم استفاده کرده و امروز از کلاهک هسته‌ای استفاده کردند؟ چه کسانی صدام را در حمله به ایران تجهیز و تشویق کردند؟ چه کسانی به بهانه 11 سپتامبر افغانستان و عراق را اشغال کردند.
  • چه کسانی مدام دیگر کشورها را به حمله و تحریم تهدید می‌کنند؟ چه کسانی مسبب بحران اقتصادی جهانی هستند؟
  • شورای امنیت که مسئول امنیت جهان است در سیطره چه کسانی است؟ 

ادامه دارد....

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =