رئیس‌جمهور در سومین روز سفرش به نیویورک در گفت‌وگو با ایرانیان مقیم آمریکا گفت برقراری رابطه با آمریکا بستگی به رفتار این کشور دارد.

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی‌نژاد در این گفت‌وگو که از طریق شبکه جام جم 2 به شکل مستقیم پخش شد، با بیان اینکه ما اصل را در برقراری رابطه می دانیم؛ ادامه داد: معتقدیم فقدان ارتباط به زیان دو طرف است. لازم است دولتمردان آمریکایی مقداری در اخلاق، رفتار و رویکردهای خود تجدیدنظر کنند تا مشکلات برطرف شود.

وی با بیان اینکه مردم ایران و آمریکا مشکلی با یکدیگر ندارند، ادامه داد: امروز هم تعداد زیادی از ایرانیان در آمریکا زندگی می کنند و از سوی دیگر آمریکاییانی هستند که ایران را برای زندگی انتخاب کرده اند و مشکلی با یکدیگر ندارند؛ مشکل روابط دو کشور از ناحیه برخی حاکمان، مدعیان و سیاستمداران آمریکایی است که به صورت یکجانبه روابط با ایران را قطع کردند تا نظام نوپای برآمده از انقلاب اسلامی را به خیال خودشان بر زمین بزنند.

گفتنی است سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور پیشین کشور نیز پیش از این گفته بود که ملت‌های دو کشور با یکدیگر مشکلی ندارند و اختلاف بین دولت‌های ایران و آمریکاست.

گزیده سخنان وی به شرح است:

* ملت ایران همواره در مدیریت جهان موثر و نقش آفرین بوده است. برای آنکه امروز نیز نقش آفرینی موثری در اداره جهان داشته باشیم باید پیشرفت کنیم و ایران را بسازیم . این حرف برآمده از نگاهی ملی و منطقه ای نیست چرا که ایران به پشتوانه فرهنگ و تمدن والا و غنی خود می تواند برای جهان الهام بخش باشد؛ رشد و رسیدن به قله های پیشرفت، شایستگی و حق ملت ایران است.

* هر ایرانی در هر کجای دنیا که زندگی می کند، باید کار و تلاش خود را در راستای منافع و مصالح ایران تعریف کند تا در سازندگی کشور مشارکت داشته باشد. امروز سرعت پیشرفت ایران بسیار بالاست و به تصریح نهادهای جهانی سرعت رشد علمی در ایران چندین برابر کشورهای دیگر است.

* متاسفانه وقتی آمریکایی ها از تحریم هایی که با سو استفاده از موقعیت شورای امنیت علیه ایران وضع شد، نتیجه نگرفتند حالا دیگر بنای لج بازی گذاشته اند و این کارها چیزی جز لج بازی نیست.

*اقتصاد ایران اقتصادی درون زا و متکی به خود است و از آنجا که ارتباط گسترده ای با مناطق بحران زده اقتصاد جهانی ندارد در اثنای بحران جهانی اقتصاد به رشد بالای خود در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، حمل و نقل و خدمات ادامه داده است.

* شورای ایرانیان و خانه ایرانیان که در بسیاری از کشورها فعال است کانال ارتباطی بسیار مناسبی برای ایرانیان خارج از کشور با داخل است و همچنین بورس ایران محل مناسب و مطمئنی برای سرمایه گذاری است. عقیده و نوع نگاه ما این است که زمانی همه به سعادت می رسند که همه دنیا به سعادت برسد و لازم نیست ایرانیان خارج از کشور لزوما فقط برای سازندگی ایران تلاش کنند؛ با این نگاه ایرانی هر کجا که باشد و هر مشکلی را که حل کند در راستای ساختن ایران به حساب می آید.

* اطلاع دارم که مجلس شورای اسلامی طرح هایی برای رفع و کاهش مشکلات که بعضا خیلی هم از نظر حقوقی پیچیده هستند، در درست بررسی دارد.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
    1 2
    درودبرفرزندپاک ملت ایران،احمدی نژادقهرمان
  • بدون نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
    0 0
    احمدی نژاد!توسیاستمدارها اگه یه مردپیداشه اونم خودتی که بخاطرمال دنیا چهره نفاق برخودت نزدی.
  • ایرانی IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
    2 0
    آقای خاتمی همینوگفت وهزارتاانگ بهش زدند.آقای احمدینژادهم تاسال قبل برایش به وچه بودولی همین روزهاکه با اوهم مثل آقای خاتمی رفتارمیشود. چرا؟چون هیچ کارمون سیستمی نیست.فقط دوروبر خودمون رامیبینیم وافقی فراترمتصور نیستیم.سیاسی بازی وجناح بندیمون به مراتب ارجح ترازمنافع ملیمون هست. فقط منفعت خودم وگور پدرمملکت حالا خراب شدکه شدضرردیدبه جهنم.یکجاهم که منافعمون درخطرافتادمیگیم:وای اسلاماوای ایرانا.مثلا"الآن باآمریکا رابطه نداریم؟یعنی رابطه فقط داشتن 2تاساختمان تحت عنوان سفارتخانه هست؟
  • بدون نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
    0 0
    اگر این حرف را یکی از اصلاح طلبان می زد وا اسلامای آآقایان گوش فلک را کر میکرد
  • بدون نام IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
    0 0
    خدا نکنه ما با شیطان بزرگ (آمریکا) مذاکره کنیم.
  • اشکانی IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    5 0
    اینهمه از خاتمی انتقاد کردید همان کارها را انجام دادید درود بر خاتمی