مروری بر حوادث ایران در شنبه 5 شهریور 1390

2 کشته بر اثر سیل در خوی

واحد مرکزی خبر نوشت: بارش تگرگ شدید و جریان سیل در خوی سبب مرگ 2 نفر شد. در این حادثه که بعداز ظهر دیروز در بخش های مرکزی و صفائیه خوی روی داد بخشهایی از جاده خوی - چالدران تخریب شد و به صدها هکتار از باغات و مزارع کشاورزی این شهرستان خسارت وارد ساخت.
2 نفر از سرنشینان خودرو پیکان وانت که در نزدیکی روستای دیزج بطچی در سیل گرفتار شده بودند در این حادثه جان خود را از دست دادند و یک دستگاه جرثقیل نیز که می خواست پیکان وانت را از سیل بیرون بکشد واژگون شد اما راننده آن نجات یافت.
در جریان سیل همچنین 2 نفر به شدت مصدوم شدند که هم اکنون در بیمارستانهای خوی بستری هستند.
فرماندار خوی گفت: در این حادثه بیشترین خسارت به روستای دیزج بطچی و قشلاق وارد شده است و دهها واحد مسکونی در این روستاها دچار آبگرفتگی شده اند.
آقای عماری افزود: بارش تگرگ و جریان سیل همچنین به زیر ساخت های دهها روستا خسارت زده است.

 

 

برخورد تویوتا و موتورسیکلت سه تن را کشت

ایسنا نوشت: معاون عملیات پلیس‌راه کشور با اعلام لغزنده بودن سطح معابر و جاده‌های شمالی کشور به رانندگان توصیه کرد در هنگام تردد نکات ایمنی را رعایت کنند.
سرهنگ پرویز سیاح البرزی با بیان اینکه ماموران پلیس‌راه استان هرمزگان در ساعت 21 شب شنبه در جریان وقوع تصادفی مرگبار در کیلومتر 100 جاده روستایی «چاهوی شرقی» واقع در محور هرمزگان - قشم قرار گرفتند گفت: ماموران پلیس‌راه با حضور در صحنه حادثه دریافتند یک دستگاه وانت تویوتا با یک دستگاه موتورسیکلت برخورد کرده است.
وی با بیان اینکه در این حادثه سه نفر جان خود را از دست دادند گفت: بررسی‌های کارشناسان تصادفات پلیس‌راه نشان می‌دهد تجاوز به چپ از جانب راننده وانت تویوتا علت بروز این حادثه است.
وی در توضیح مهمترین تصادفات شبانه‌روز گذشته در جاد‌ه‌های کشور به واژگونی یک دستگاه خودرو سواری پژو آردی در کیلومتر 109 جاده میناب - جاسک در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: در این حادثه که به علت تخطی از سرعت مطمئنه از جانب راننده آردی رخ داد سه نفر کشته شدند.
معاون عملیات پلیس‌راه کشور با بیان اینکه 44 درصد از تصادفات برون شهری روز جمعه را واژگونی به خود اختصاص داده است گفت: تخطی از سرعت مطمئنه، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی، درصدر دیگر علل بروز تصادفات در جاده‌های برون‌شهری قرار دارد.
وی همچنین با بیان اینکه بارندگی در استان‌های شمالی همچون گیلان، گلستان و مازندران گزارش شده است گفت: ‌سطح معابر و جاده‌های این سه استان لغزنده گزارش شده است به گونه‌ای که رانندگان در هنگام تردد نکات ایمنی را رعایت کنند.

 

 

علاقه دختر برای زندگی در خارج باعث جدایی شد

ایسنا نوشت: مردی در دادگاه خانواده گفت: همسرم به دلیل اینکه پدرش به خارج از کشور سفر کرده است، خواهان جدایی است تا برای همیشه کنار او بماند.
زوجی با حضور در دادگاه خانواده درخواست طلاق توافقی خود را ارائه کردند و در این میان زن جوان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه به چه دلیل خواهان جدایی هستید؟ اظهار کرد: من و همسرم یک سال است که به عقد یکدیگر درآمدیم و هنوز زندگی مشترک‌مان را شروع نکرده‌ایم اما در همین مدت کوتاه همسرم را به خوبی شناختم و خواهان جدایی از او هستم.
وی ادامه داد: همسرم فردی بدبین است، او به همه چیز و همه کس مشکوک است و من خدا را شاکر هستم که زندگی مشترک را با او شروع نکرده‌ام، زیرا انتخابم از ابتدا نادرست بوده است و من به علت علاقه شدیدی که به او داشتم او را گزینه مناسبی برای ازدواج می‌دانستم.
شوهر این زن جوان درحالی که لبخند می‌زند، گفت: ‌من راضی به طلاق توافقی هستم، اما دلیل دروغ‌های همسرم را نمی‌فهم که چرا این‌قدر دروغ می‌گوید، من و او قرار است به صورت توافقی از یکدیگر جدا شویم و دلیلی ندارد در این لحظات آخر، با دروغ‌گویی عذاب وجدان خودمان را بیشتر کنیم.
این مرد جوان عنوان کرد: من عاشق همسرم هستم و او نیز این مساله را به خوبی می‌داند، اما او به دلیل اینکه پدرش به خارج کشور سفر کرده است، می‌خواهد زندگی خود را خراب کند و پیش پدرش برود، ابتدا خیلی سعی کردم مانع از رفتن او شوم، اما نتوانستم زیرا علاوه بر خود همسرم، خانواده‌اش نیز مشوق او هستند.
وی افزود:‌ اکنون راضی به جدایی هستم و برای همسرم آرزوی موفقیت می‌کنم.
قاضی دادگاه بعد از شنیدن اظهارات طرفین حکم طلاق توافقی را صادر کرد.

 

 

کلاهبرداران ساوه‌ای دستگیر شدند

فارس نوشت: فرمانده انتظامی ساوه گفت: چهار کلاهبردار که با تشکیل باندی اقدام به کلاهبرداری دو میلیارد و پانصد میلیون ریالی از شهروندان کرده بودند، در ساوه دستگیر شدند.
مصطفی ویسمه‌ای اظهار داشت: در پی اطلاع ماموران پلیس اطلاعات شهرستان از پیش فروش خودرو توسط اشخاصی زیر قیمت بازار و اخذ مبالغی از مردم برای واگذاری این خودروها موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات ماموران مشخص شد که اعضای این باند با جعل عنوان، خود را وابسته نهادهای دولتی و شخصیت‌های کشوری معرفی و با سوء استفاده مبالغی را از شهروندان کلاهبرداری کرده‌اند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساوه با اشاره به اینکه سه نفر در این رابطه دستگیر و به 50 فقره کلاهبرداری اعتراف کرده‌اند، گفت: متهمان با فریب مردم 2 میلیارد و 500 میلیون ریال را برای ثبت نام حج، کارت پایان خدمت، گواهینامه و خرید خودرو اخذ کرده‌اند که با شناسایی شکات، پرونده به مراجع قضایی ارسال شد.
ویسمه‌ای با هشدار به مردم گفت: مردم به تبلیغات دورغین و عناوین کذایی توجه نکرده و قبل از هرگونه اقدامی با افراد کارشناس مورد وثوق و دستگاه‌های اداری ذی‌ربط مشورت کنند.

 

 


گازگرفتگی چاه مرگ 2 کارگر را در نیشابور رقم زد

فارس نوشت: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی نیشابور از کشته شدن دو کارگر پیمانکار فاضلاب در مجتمع فولاد خراسان مستقر در غرب این شهرستان بر اثر گازگرفتگی، خبر داد.
محمود برئی اظهار داشت: این کارگران برای باز کردن مسیر فاضلاب داخل یک چاه سه متری شده بودند که جان خود را از دست دادند.
وی با بیان اینکه گازهای هیدروژن سولفوره، آمونیاک، گاز کربنیک و متان در چاه‌ها وجود دارد، افزود: گاز گرفتگی در داخل چاه هر ساله جان تعدادی از کارگران و حفاران چاه را می‌گیرد.
وی اظهار داشت: پس از اعلام این حادثه به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی نیشابور، بلافاصله نجات‌گران ایستگاه یک به محل اعزام شدند.
او یادآور شد: همزمان با اعزام این تیم نجات، علی اکبر شکیبا معاونت عملیات سازمان همراه با مسئول واحد امداد و نجات سازمان و یک نجات‌گر دیگر راهی محل حادثه شدند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی نیشابور خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان فولاد که قبلا در محل حاضر شده بودند اقدام به برداشتن دریچه بتنی و نصب دستگاه‌ دمنده هوا کرده بودند.
برئی گفت: نجات‌گران ایستگاه یک به محض رسیدن به محل با استفاده از دستگاه تنفسی بایلاند وارد چاه شده و اقدام به خارج کردن جنازه دو کارگر کردند.
وی افزود: در این حادثه فرد اول که استادکار بوده و 40 سال سن داشته است دچار گازگرفتگی شده و شاگرد او که برای کمک به استادش وارد چاه شده نیز به همین بلا دچار شده و هر دو نفر جان خود را از دست دادند.

 

 

11 نفر از اراذل و اوباش اراک دستگیر شدند

فارس نوشت: رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری 11 نفر از اراذل و اوباش در شهر اراک خبر داد.
احد احمدی اظهار داشت: تعدادی از اراذل و اوباش شرور که با استفاده از سلاح سرد برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کردند، توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی در اراک دستگیر شدند.
وی گفت: در پی چند فقره ایجاد مزاحمت افراد شرور برای مردم در شهر اراک موضوع با توجه به اهمیت آن به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات استان قرار گرفت.
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه اراذل و اوباش با استفاده از سلاح سرد و عربده‌کشی برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کردند، افزود: این افراد شرور با ایراد خسارت به تعدادی مغازه و خودرو، چند نفر را مجروح کرده و سپس متواری شده بودند.
احمدی ادامه داد: با تحقیقات به عمل آمده اراذل و اوباش مورد نظر شناسایی و در چند عملیات جداگانه دستگیر شدند.
وی با اشاره به دستگیری این 11 نفر افزود: از مخفیگاه متهمان چهار تیغه شمشیر و شش تیغه قمه کشف و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان مرکزی با هشدار جدی به کسانی که مبادرت به مزاحمت برای مردم و ایجاد شرارت می‌کنند، اضافه کرد: پلیس با افرادی که باعث سلب آسایش عمومی می‌شوند به شدت برخورد می‌کند و هم استانی‌های عزیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کنند.

 

 

دستگیری 27 سارق سابقه‌دار در جنوب تهران

فارس نوشت: سرکلانتر نهم پلیس تهران بزرگ از دستگیری 27 سارق سابقه‌دار با اجرای طرح محله محور در محدوده سرکلانتری نهم خبر داد.
نعمت‌الله طباطبایی، از دستگیری 27 سارق سابقه‌دار با اجرای طرح امنیت محله محور خبر داد و در تشریح آن گفت: در پی اجرای تدابیر سردار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، طرح امنیت محله محور در محدوده این سرکلانتری به اجرا درآمد که طی آن سه سارق منزل، یک سارق فروشگاه‌ها، یازده سارق لوازم داخلی خودرو و سه زورگیر شناسایی و دستگیر شدند.
سرکلانتر نهم پلیس تهران بزرگ افزود: در همین راستا، از سارقان تعدادی سلاح سرد، آلات و ادوات سرقت، مواد مخدر و تعدادی اموال مسروقه کشف و ضبط شد که پس از هماهنگی با مقام قضایی برای سیر تکمیلی پرونده به دادسرا منتقل شدند.
طباطبایی در پایان تصریح کرد: شهروندانی که در محدوده سرکلانتری نهم پلیس تهران بزرگ از سارقان شکایتی دارند، با مراجعه به کلانتری‌های زیر مجموعه این سرکلانتری و یا طی تماس با تلفن پلیس 110 می‌توانند شکایات خود را به پلیس ارجاع داده تا به آن رسیدگی شود.

 

 


زورگیری با خودروهای قرضی

فارس نوشت: رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقانی که با قرض گرفتن خودرو، اقدام به زورگیری می‌کردند، خبر داد.
عباسعلی محمدیان از دستگیری سارقانی که با قرض گرفتن خودرو، اقدام به زورگیری می‌کردند، خبر داد و گفت: از مالباختگان احتمالی دعوت می‌شود برای طرح شکایت خود و نیز شناسایی متهمان به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.
بر پایه این گزارش، 23 خردادماه، مالباخته، جوان 23 ساله‌ای بود که در مراجعه به کلانتری 171 طی شکایتی اعلام کرد: ساعتی قبل به اتفاق دو نفر از دوستانم در حالی که مبلغ 5 میلیون و 400 هزار تومان وجه نقد برای خرید خودرو به همراه خود داشتم به سمت عبدل‌آباد حرکت کردیم که در حوالی اتوبان خلیج، خیابان انبار به صورت ناگهانی در محاصره دو دستگاه خودروی پژو 206 سفید رنگ و پژو 405 نقره‌ای رنگ و تعداد شش نفر از سرنشینان آنها قرار گرفتیم.
رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: این افراد سلاح سرد به دست (چاقو و قمه) از خودروهایشان پیاده شده و ما را به زور و ضرب و شتم از خودروی تاکسی (متعلق به دوستم) بیرون کشیده و در این لحظه برای این که جدیت خودشان را نشان بدهند شیشه سمت شاگرد را نیز شکستند.
مالباخته افزود: این شش نفر با ایجاد رعب و وحشت و فحاشی و ضرب و شتم من و دوستانم تمام وجه نقد همراهم را سرقت کرده و به سرعت از محل متواری شدند ولی دوستم شماره پلاک خودروی پژو 206 را یادداشت کرد.
با تشکیل پرونده مقدماتی در کلانتری و با توجه به این که شماره یکی از خودروهای متهمان اعلام شده بود، مأموران کلانتری مشخصات مالک خودرو را به دست آورده و در مراجعه به آدرس مالک در خیابان فدائیان اسلام، در نزدیکی منزل مالک و در مقابل یک مغازه به صورت رها شده رؤیت کرده در حالی که موتور خودرو هنوز گرم بوده و حاکی از این که خودرو لحظاتی قبل در این محل رها شده است.
با توقیف خودرو و انتقال به پارکینگ و تشکیل پرونده مقدماتی و ارسال به دادگاه بخش آفتاب روز بعد، با دستور قاضی پرونده برای رسیدگی تخصصی و شناسایی و دستگیری متهمان به کارآگاهان مبارزه با زورگیری پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.
کارآگاهان در نخستین اقدام خود پس از شناسایی مالک خودرو که یک خانم بود، وی را به پایگاه احضار کردند.
این زن پس از حضور در پایگاه به افسر پرونده گفت: من مالک خودرو هستم که همسرم به نام «مهدی‌ ـ ج» از آن استفاده می‌کند اما در 23 خرداد دایی‌ام به نام «مهدی‌ ـ الف» خودروی پژو را برای چند ساعت از من به طور امانت گرفت و گفت می‌خواهد برای وصول طلبش به عبدل‌آباد برود.
همچنین مشخصات خودروی پژو 405 نقره‌ای و هویت مالک آن نیز شناسایی شد.
کارآگاهان به آدرس منزل مالک این خودرو مراجعه کرده که مالک اظهار داشت: در 23 خرداد ماه «مهدی ــ ج« برای رساندن همسرش به جایی خودرو را از من امانت گرفته است و ساعاتی بعد خودرو را به من برگردانده است.
کارآگاهان با اظهارات همسر «مهدی ـ ج» (مالک خودرو) دریافتند که این فرد همان متهمی است که در اردیبهشت ماه سال جاری به اتهام سرقت خودرو به همراه چند نفر از همدستانش توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شده و هم اکنون با قرار وثیقه از زندان آزاد شده است.
در ادامه اقدامات پلیسی برای دستگیری این متهم معلوم شد وی با اطلاع از این که پلیس به علت زورگیری، متواری است.
با زیر نظر قرار دادن محل‌هایی که احتمال حضور این فرد و «مهدی‌ ـ الف» (دایی همسرش) می‌رفت، در نهایت در 16 مرداد ماه در حالی که متهم به منزلش مراجعه نمی‌کرد، مخفی گاهش واقع در خیابان دیلمان شناسایی و تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پایگاه نهم ضمن هماهنگی قضایی با قاضی پرونده به این آدرس مراجعه کردند.
با عدم توجه متهم به دستورات پلیس به منظور ورود به مخفی گاه که یک آپارتمان مسکونی بود، علاوه بر گشودن قفل درب ورودی، درب آپارتمان باز نشد که پس از تلاش‌های لازم معلوم شد متهم وسایل داخل آپارتمان را پشت درب قرار داده است.
با توجه به این وضعیت و پس از ورود به آپارتمان، در حالی که دختر جوانی در محل حضور داشت، مشخص شد متهم با استفاده از فرصت ایجاد شده از طریق پشت بام موفق به فرار شده است.
دختر جوان اظهار داشت: وی دوست «مهدی» است و قرار است تا با هم ازدواج کنند.
کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی از آن جایی که تمام محل‌های احتمالی تردد و دوستان و بستگانش را از قبل شناسایی کرده بودند، با فرار متهم طرح مهار را به مورد اجرا گذاشته و فقط ساعتی بعد در حالیکه متهم قصد ورود به منزل یکی از دوستانش در دولت‌آباد شهرری را داشت، شناسایی و دستگیر شد.
با عملیات غافلگیرانه کارآگاهان در خیابان، متهم با قمه‌ای که در اختیار داشت ابتدا اقدام به درگیری تن به تن با افسر پلیس کرده و زمانی که متوجه شد محدوده اطراف در محاصره پلیس است به صورت پیاده پا به فرار گذاشت و کارآگاهان با رعایت قانون به کارگیری سلاح و شلیک تیر هوایی، در نهایت با شلیک و اصابت یک تیر به پای متهم وی را دستگیر و به بیمارستان فیروزآبادی منتقل کردند.
در ادامه پیگیری موضوع، متهم دیگر پرونده «مهدی‌ ـ الف» در 24 مرداد ماه سال جاری در خیابان یاغچی‌آباد شناسایی و قبل از هرگونه فرصت برای فرار دستگیر و به پایگاه منتقل شد.
با اعترافات دو متهم دستگیر شده ، در 30 مردادماه سال جاری دو متهم دیگر به اسامی «احسان» و «وحید» در محدوده یاغچی‌آباد و در مخفی گاه‌های خود دستگیر شدند.
متهمان دارای سوابق اتهامی سرقت خودرو و مواد مخدر هستند که تحقیقات برای سایر اتهامات و سرقت‌های احتمالی آنان ادامه دارد.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به احتمال سرقت‌های دیگر از سوی متهمان به شیوه زورگیری و ... از مالباختگان احتمالی دعوت می‌شود برای پیگیری و یا طرح شکایت خود و نیز شناسایی متهمان به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری مراجعه کنند.

 

 

دستگیری سارقی که در پوشش امدادخودرو، اتومبیل سرقت می‌کرد

ایسنا نوشت: سارقی که پس از سرقت یک خودروی پراید قصد داشت آن را با استفاده از خودروی امداد خودرو از زنجان خارج کند، دستگیر شد.
سرهنگ مراد جعفری، جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان در این مورد گفت: ماموران پلیس‌راه «زنجان - قزوین» شب جمعه در حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودرو پراید که توسط یک دستگاه امداد خودرو حمل می‌شد، مشکوک شدند.
وی افزود: ماموران خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کرده که در بررسی اولیه مشخص شد خودرو پراید دو هفته قبل از شهر زنجان مورد سرقت واقع شده است و سارق قصد داشت با این روش خودرو مسروقه را از زنجان خارج کند.

 

 

مرگ 1218 نفر بر اثر سو‌ء مصرف مواد مخدر

مهر نوشت: یکهزار و 218 نفر در 4 ماهه اول امسال بر اثر سوء‌ مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند که 79 نفر از این آمار زن و یکهزار و 139 نفر آنها مرد هستند.
از نظر جنسیتی 6.5 درصد از مرگهای ناشی از سوء‌مصرف مواد زن و 93.5 درصد این افراد مرد بوده‌اند.
سال گذشته نیز در زمان مشابه (4 ماه اول سال 1389) یک هزار و 205 نفر بر اثر سوء‌مصرف مواد مخدر جان باخته‌اند که یکهزار و 144 نفر آن‌ها مرد و 61 نفر دیگر زن بوده‌اند.
سال گذشته جمعاً سه هزار و 656 نفر به دلیل سوء‌مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند و تهران به تنهایی با یکهزار و 68 نفر بالاترین آمار را در بین استانهای کشور داشته است.
پس از تهران، استانهای فارس با 330 و اصفهان 281 نفر، استانهای دارای بالاترین آمار سال گذشته و قم و خراسان جنوبی هر کدام با 9 نفر پایین‌‌ترین آمار مرگهای ناشی از سوء‌مصرف مواد مخدر را در سال 1389 دارا هستند.
بالاترین نرخ مرگ ناشی از سوء مصرف مواد که بر اساس هر 100 هزار نفر جمعیت استانها محاسبه می‌شود، در سال گذشته متعلق به استانهای همدان (14.7 مورد به ازای هز 100 هزار نفر)، لرستان (13.3 مورد به ازاری هر 100هزار نفر) و کرمانشاه (12.6 مورد به ازای هر 100 هزار نفر) بوده است.
اما استان تهران ( با 7.2 مورد به ازای هر 100 هزار نفر) بر اساس این نوع محاسبه، در سال گذشته پنجمین استان دارای بالاترین آمار مرگ‌های ناشی از سو‌ءمصرف مواد بوده است.
در 4 ماه اول امسال به ترتیب، در فروردین 283 نفر، اردیبهشت 323 نفر، خرداد 341 نفر و تیرماه 271 نفر، به دلیل سوء‌مصرف مواد مخدر جان باخته‌اند.

 

 

سانحه رانندگی در خراسان شمالی با یک کشته

واحد مرکزی خبر نوشت: برخورد اتوبوس با کامیون در خراسان شمالی 4 کشته و مجروح بر جای گذاشت.
سرپرست پلیس راه خراسان شمالی گفت: دیشب بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه کامیون در محور چمن بید به جنگل گلستان، یک نفر از مسافران اتوبوس بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت کرد و 3 نفر دیگر از مسافران مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
سرهنگ حسین زاده خواب آلودگی راننده اتوبوس را علت این سانحه اعلام کرد.

 

 

شکار طعمه در لباس کارمند بانک

فارس نوشت: مرد کلاهبردار برای شکار طعمه‌های خود و سرقت از آنها خودش را کارمند بانک معرفی می‌کرد.
در 21 تیر امسال زن 35 ساله‌ای با مراجعه به کلانتری 109 بهارستان طی شکایتی اعلام کرد: برای کاری بانکی به یکی از شعبات بانک در خیابان مجاهدین اسلام رفتم، یک مرد بسیار شیک‌پوش در قالب کارمند اداری که این طرف باجه‌های بانک بود با معرفی خود به عنوان کارمند همان بانک به من گفت "برای این که معطل نشوید مبلغ را به من بدهید تا کارتان را زودتر انجام بدهم".
وی ادامه داد: این مرد مبلغ 720 هزار تومان را از من گرفت و به آن طرف باجه در قسمت کارمندان بانک رفت و با یکی از کارمندان بانک خیلی صمیمی شروع به صحبت کرد. من که با دیدن این وضعیت از کارمند بودنش مطمئن شدم به سمت صندلی‌های مخصوص انتظار مشتریان برگشتم و روی یکی از صندلی‌ها نشستم.
این زن مدعی شد: دقایقی بعد که برای پیگیری موضوع به سمت پیشخوان رفتم اثری از این مرد کارمند بانک نبود. به آن سمت پیشخوان رفتم. نشانی‌های کارمند بانک را که پول‌ها را از من گرفته بود به یکی از کارمندان دادم و موضوع را برایش گفتم. کارمند بانک گفت این مرد کارمند نبوده و در آن لحظه پیش من آمد و سؤالاتی بانکی از من پرسید.
شاکی گفت: در این لحظه وقتی هیچ ردی از این مرد در بانک ندیدم، مطمئن شدم که وی یک شیاد بوده و با استفاده از غفلتم از بانک متواری شده است.
با تشکیل پرونده در کلانتری 109 بهارستان و به دستور دشتی بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 12 تهران، پرونده برای شناسایی و دستگیری متهم به کارآگاهان مبارزه با کلاهبرداری پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.
در روزهای بعد، چند مالباخته دیگر نیز با اظهاراتی مشابه شاکی نخست و با شکایت‌هایی که از طریق مرجع قضایی به پایگاه هفتم ارجاع شده بود، به پایگاه هفتم مراجعه کردند. در تحقیقات کارآگاهان و با مشخصاتی که از این متهم اعلام شد، مشخص شد متهم در این پرونده‌ها یک نفر است.
با تهیه تصویری از دوربین مداربسته یکی از بانک‌ها از این متهم، کارآگاهان در مراجعه چندین باره خود به بانک های مختلف به دنبال این متهم بودند که با ظاهری شیک و اداری در بانک‌ها و معرفی خود به مشتریان ساده و زودباور به دنبال طعمه خود می‌گشت.
افرادی که برای خرید سکه، پرداخت وجه و غیره به شعبات بانک‌ها می‌رفتند و با توجه به شلوغی بانک و اظهارات خیر خواهانه این فرد، خیلی سریع به ادعای وی اعتماد می کردند و وجه خود را به وی می سپردند و لحظاتی بعد متهم بهترین استفاده را از غفلت مشتری بانک می‌کرد و با پولهای مشتری از بانک خارج می‌شد.
در تاریخ 25 مرداد یکی از مالباختگان که برای کار بانکی به بانک ملی شعبه خیابان سعدی رفته بود به صورت ناگهانی متوجه شد این مرد وارد بانک شده و در گوشه ای از بانک نشسته و به دنبال طعمه خود می‌گردد. مالباخته بلافاصله از بانک خارج شده و به سرعت خود را به کلانتری 109 بهارستان رساند.
با اظهارت مالباخته، مأموران کلانتری نیز به سرعت وارد عمل شده و به سمت شعبه بانک در خیابان سعدی رفتند. با توجه به این که متهم در بانک حضور داشت و هنوز نتوانسته بود طعمه خود را شناسایی کند، توسط مأموران کلانتری دستگیر و با دستور قاضی پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم قرار گرفت.
متهم به نام حمیدرضا 35 ساله با توجه به مدارکی که از وی به دست آمده بود و اظهارات مالباخته، در روز نخست دستگیری خود فقط به همین یک فقره اعتراف کرد و سایر موارد را انکار می کرد. اما با دعوت از سه نفر شاکی دیگر پرونده به پایگاه هفتم، همگی آنان متهم را از بین چند متهم و ارباب رجوع شناسایی کردند.
با توجه به مدارک دیگری که از سوی هر یک از مالباختگان ارائه شده بود، متهم اعتراف کرد که از آنان نیز کلاهبرداری کرده است.
در روزهای بعد نیز تعداد دیگری از مالباختگان که دارای پرونده های شکایت در سایر مراجع قضایی و انتظامی بودند شناسایی شده و با دعوت از این افراد به پایگاه هفتم مشخص شد متهم از سال گذشته به شیوه مشابه اقدام به کلاهبراری به روش فوق کرده است.
سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تاکنون نزدیک به 10 نفر از مالباختگان در این پرونده شناسایی شده‌اند. از این افراد با مبالغی حدود 2 ، 3 و 5 میلیونی، نزدیک به 20 میلیون تومان کلاهبرداری شده است.
وی ادامه داد: از آنجائی که متهم از سال گذشته اقدام به کلاهبرداری از مشتریان بانکی می‌کرده به نظر می‌رسد تعداد مالباختگان بسیار بیشتر باشد لذا از شهروندانی که از سال گذشته و در شعبات بانک های مختلف به شیوه فوق از آنان کلاهبرداری شده دعوت می‌شود جهت شناسایی متهم، پیگیری پرونده یا طرح شکایت به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ یا شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 12 تهران مراجعه کنند.

 

 


قاتل فراری پس از دستگیری به قتل خواهر خود اعتراف کرد

سایت پلیس نوشت: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری یک قاتل فراری در میاندوآب طی 48 ساعت گذشته خبر داد.
سرهنگ "النقی پور" رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در تشریح این خبر گفت: با وصول خبری مبنی بر قتل خانمی با ضربات چاقو در شهرستان میاندوآب ماموران پلیس آگاهی این شهرستان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی ادامه داد: کارآگاهان زبده پلیس آگاهی با بررسی محل وقوع جرم و جوانب مختلف موضوع، بر احتمال قتل این بانو به دست برادرش پی بردند.
این مقام مسئول افزود: در تحقیقات پلیس مشخص شد متهم پس از قتل خواهرش، متواری شده که این امر پرونده را وارد مرحله جدیدی کرد.
سرهنگ "النقی پور" پس از انجام کارهای اطلاعاتی منسجم برای شناسایی محل اختفاء این متهم خبر داد و اظهار کرد: نامبرده پس از شناسایی محل حضورش در یک اقدام غافلگیرانه توسط ماموران پلیس آگاهی دستگیر و به مقر پلیس هدایت شد.
رئیس پلیس آگاهی استان در پایان با اشاره به اعترافات متهم مبنی بر مظنونیت متهم به خواهرش خاطر نشان کرد: شک های بی مورد زمینه ساز بروز ناهنجاری های اجتماعی و خانوادگی به ویژه قتل است که می توان با بررسی جوانب مختلف و همکاری با پلیس، از بروز اینگونه فجایع جلوگیری کرد.
56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =