مروری بر حوادث ایران در دوشنبه 11 مهر 1390

"رئیس بانک" نفقه 25 ساله زنش را بالا کشید

فارس نوشت: زنی در دادگاه خانواده گفت: شوهرم رئیس بانک است اما در 25 سال زندگی مشترک یک ریال به من نفقه نداده و دائم در حال پس انداز است.
زن جوان با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست نفقه خود را به قاضی سید مهدی مطلبی رئیس شعبه 269 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد. این زن در حضور قاضی این پرونده با بیان اینکه با هر 2 ساعت تدریس خصوصی، 40 هزار تومان دریافت می‌کنم، اظهار داشت: شوهرم از سال 1365 تاکنون به من یک ریال نفقه و خرجی نداده است، من دبیر بودم و دائم تدریس خصوصی می‌کنم تا خرج خود و دختر 23 ساله‌ام را به دست آورم چون شوهرم با توجه به اینکه رئیس شعبه یک بانک معروف و قدیمی است به من خرجی نمی‌دهد.
وی با اشاره به اینکه شوهرش دائم مشروبات الکلی مصرف کرده و تمام درآمد خود را صرف خرید آن می‌کند، ادامه داد: هنگامی که فرزندم برای شهریه تحصیلش از شوهرم پول می‌خواهد او با پیچ گوشتی و چاقو تهدیدش کرده و با فحاشی 100 هزار تومان خرجی فرزندم را می‌دهد. این زن در حالی که مدعی بود خرج خود و فرزندش زیاد است، گفت: می‌خواهم راحت زندگی کنم و نفقه‌ای در حدود ماهیانه 600 هزار تومان می‌خواهم تا خرج خود و فرزندم تأمین شود.
وی در ادامه با بیان اینکه در طی این 25 سال زندگی مشترک شوهرم تنها به فکر عیش و نوش خود بوده و اهمیتی به من نداده است، افزود: من نیروی آزاد حق التدریسی هستم که حقوق چندانی ندارم و با سختی و با تدریس خصوصی تاکنون خرج خود و فرزندم را تأمین می‌کردم.
مرد در دادگاه خانواده حضور داشت و با تأکید بر اینکه همسرم دروغ می‌گوید چرا که من ماهیانه 600 هزار تومان به عنوان نفقه به او می‌پرداختم، گفت: هیچ‌گاه فرزندم را تهدید نکردم فقط گاهی درباره آرایش کردن به او تذکر می‌دادم که مادرش از دخترم حمایت می‌کرد و نتیجه تذکر من بی‌ثمر بود. وی در مقابل رئیس شعبه 269 مجتمع قضایی خانواده ونک افزود: با تمام مشکلات، نمی‌خواهم حرمت 25 سال زندگی مشترکمان بشکند، در واقع همسرم باید دست از لجبازی بردارد و درخواست این میزان نفقه‌اش را تغییر دهد.
زن بار دیگر در برابر قاضی مطلبی با بیان اینکه من نفقه‌ای می‌خواهم که جوابگوی خرج خود و فرزندم شود، اظهار داشت: شوهرم شبی 3 شیشه مشروبات الکلی برای خود تهیه می‌کرد و هر شب بابت آن 100 هزار تومان می‌داد و اصلاً پول برایش اهمیتی نداشت ولی زمان پرداخت 100 هزار تومان شهریه دخترم با فحاشی و زور آن را می‌داد.
قاضی مطلبی خطاب به مرد گفت: ماهیانه 600 هزار تومان نفقه برای زن و دختر خود به حسابش بریز و تنها در خصوص درمان فرزند و همسرت و آموزش فرزندت هزینه کن.
مرد در حضور قاضی این شعبه عنوان کرد: همسرم بسیار خسیس است و حاضر نیست یک کیلو میوه برای خانه تهیه کند، به چه اعتمادی خرج خانه را به او بسپارم؟ وی در ادامه افزود: برای تأمین آینده فرزندم هر کاری می‌کنم و در حال حاضر برای او لپ‌تاپ، چند خط گوشی و اتاق شخصی با تمام امکانات تهیه کردم و از این به بعد هم در خصوص آموزش او هزینه خواهم کرد. وی ادامه داد: همسرم هفته‌ای 2 مانتو برای خود می‌خرد و فرزندم را علیه من می‌شوراند و من از این موضوع ناراضی هستم؛ من قبول ندارم که از سال 65 تاکنون به همسرم نفقه نداده‌ام.
زن در حضور قاضی این شعبه با بیان اینکه فحاشی شوهرم از ضرب و شتم بدتر است، عنوان کرد: وقتی شوهرم روزی 10 ساعت مشروبات الکلی و مواد مخدر مصرف کند، نمی‌تواند تشخیص دهد که به من نفقه داده یا خیر.
قاضی مطلبی بعد از شنیدن اظهارات طرفین، از مرد خواست که ماهیانه 600 هزار تومان نفقه به زن و فرزند خود دهد و تنها در خصوص تحصیل و درمان هزینه کند همچنین هر بار فیش پرداختی نفقه به حساب زن را به پرونده پیوست کند.

 

 

بازگشت نوزاد ربوده شده به آغوش مادر

فارس نوشت: نوزادی که 4 سال قبل در بوشهر ربوده شده بود، با تلاش مأموران پلیس در شهرستان ورامین از چنگال آدم‌ربا نجات یافت و به آغوش مادرش بازگشت.
در سال 86 زنی در بندر عامری از توابع بخش دلوار شهرستان تنگستان استان بوشهر نوزاد دو ماهه‌ای را به سرقت برد و از بوشهر به ورامین فرار کرد. رباینده نوزاد با ارتباط دوستی که با مادر فرزند برقرار کرده بود، این نوزاد دو ماهه را با استفاده از غفلت مادرش ربود و به ورامین فرار کرد. مهدی مبارکی نوزاد ربوده شده اکنون 4 سال دارد و پس از این مدت به کانون خانواده خود بازگشته است.
تلاش‌ها برای پیدا کردن این نوزاد دوماهه در این چند سال ادامه داشته و ماموران انتظامی تنگستان و ورامین سرانجام موفق شدند نوزاد را در ورامین در منزل زن مذکور پیدا کنند.
متهم دستگیر شده هم اکنون در زندان مرکزی بوشهر به سر می‌برد.

 

 

پیرمرد 80 ساله ماهشهری طعمه گربه هایش شد

خبرگزاری مهر نوشت: پیرمرد 80 ساله ماهشهری پس از مرگ طعمه گربه های خانگی اش شد.
پیرمرد 80 ساله ماهشهری که در شهر چمران زندگی می کرد، تنهایی زندگی اش را با گربه هایی که خود تربیت کرده بود در یکی از مناطق زاغه نشین این شهر پر می کرد و هر روز بخشی از غذای خود را به گربه هایش می داد تا آنها وسیله ای برای پر کردن روزهای سخت تنهایی باشند. پیرمرد 80 ساله چند روز قبل بر اثر کهولت سن فوت کرد ولی به علت اینکه تنها زندگی می کرد کسی متوجه رخت بر بستن وی از دنیا نشد و چند روزی جسد وی در خانه ماند اما گربه هایش بعد از چند روز گرسنگی را تحمل نکردند و پیرمرد را طعمه خود قرار دادند.
سرانجام یکی از همسایگان که غیبت پیرمرد را طولانی می دید به منزلش رفت و بعد از اینکه متوجه شد بوی بدی از داخل خانه به مشام می رسد اقدام به گشودن در کرد و با جسد پیرمرد 80 ساله ای مواجه شد که صورتش به صورت کامل طعمه گربه هایش شده بود.
وی فورا این پیرمرد را به مراجع قانونی تحویل داد تا جسد وی در اختیار پزشک قانونی قرار بگیرد. پزشک قانونی شهرستان ماهشهر نیز مرگ وی این پیرمرد را ناشی از کهولت بالا سن تشخیص داد و اینگونه پرونده زندگی پیرمردی که غذای خود را با گربه هایش تقسیم می کرد در این دنیا بسته شد.

 

 

دستگیری186تن از اراذل و اوباش بنام در سال جاری/ایجاد شناسنامه الکترونیکی برای اراذل و اوباش استان

ایسنا نوشت: رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان‌های تهران و البرز از دستگیری 186 اراذل و اوباش بنام از آغاز سال جاری خبرداد.
سرهنگ نادر سرکاری با اشاره به عملکرد شش ماهه این پلیس در برخورد با اراذل و اوباش گفت: ماموران پلیس اطلاعات وامنیت استان تهران و البرز در راستای تامین امنیت شهروندان و برابر تدابیر فرماندهی انتظامی استان، طرح‌های برخورد با اراذل و اوباش را در نقاط جرم‌خیز در سطح این دو استان در دستورکار خود قرار دادند. وی با بیان اینکه علاوه بر انجام ماموریت‌های روزانه توسط ماموران این پلیس در بحث برخورد با اراذل و اوباش دو مرحله طرح گسترده برخورد با اوباشگران در خرداد و شهریور ماه در سطح استان‌های تهران و البرز اجرا شد، افزود: بر این اساس طی نیمه نخست سال جاری 287 نفر از اراذل و اوباش شناسایی شدند.
رییس پلیس اطلاعات و امنیت استان تهران و البرز با بیان اینکه از میان افراد شناسایی شده، 283 نفر برای اخذ تعهد به پلیس امنیت احضار شدند، گفت:‌ در این راستا 186 نفر دستگیر و از این میان 75 نفر از اراذل و اوباش بنام با حکم مقام‌قضایی روانه زندان شدند.
سرکاری با بیان اینکه مقادیر زیادی سلاح سرد و گرم از این افراد کشف و ضبط شد، گفت: افراد دستگیرشده دارای سوابق متعدد کیفری هستند. وی با بیان اینکه تمام سوابق و اقدامات این افراد در شناسنامه‌های الکترونیکی ثبت می‌شود، تصریح کرد:‌ بر اساس طرح احضار و کنترل، این افراد در مقاطع زمانی متفاوت احضار می‌شوند و عملکردشان دائما تحت نظارت پلیس خواهد بود.
سرکاری با بیان اینکه بیشترین دستگیری اراذل و اوباش در شهرستان‌های پر جمعیت استان شامل کرج، ورامین و شهریار بوده داده است گفت: شناسنامه امنیتی برای اراذل و اوباش شاخص صادر می‌شود و این افراد به صورت دایمی تحت نظارت و کنترل پلیس بوده و موظفند در مقاطع زمانی مشخص خود را به پلیس معرفی و ماموران را در جریان عملکرد و محل سکونت خود قرار دهند.
دستگیری 250 نفر از اراذل و اوباش در سال گذشته
رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان تهران و البرز پیش از این نیز از دستگیری 250 اوباشگر توسط پلیس امنیت در سال گذشته خبر داده و گفته بود که 145 تن از اراذل و اوباش دستگیرشده در سال گذشته با حکم قضایی راهی زندان شدند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته ماموران پلیس امنیت در سطح دو استان تهران و البرز، 575 نفر از اخلالگران در نظم و امنیت جامعه را شناسایی کردند گفته بود که از این میان 510 نفر احضار و دارای شناسنامه امنیتی شدند.

 

آتش‌سوزی مغازه قهوه‌فروشی حوالی میدان فردوسی مهار شد

فارس نوشت: مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی گفت: آتش‌سوزی مغازه بزرگ قهوه‌فروشی حوالی میدان فردوسی دقایقی پیش مهار شد.
جمشید شفیعی درباره وقوع آتش سوزی در مغازه قهوه فروشی نرسیده به چهار راه کالج، اظهار داشت: وقوع آتش  سوزی حوالی میدان فردوسی نرسیده به چهارراه کالج به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد. وی افزود: با اعزام ایستگاه 46 سازمان آتش نشانی به محل وقوع حادثه، آتش به سرعت مهار شد.
شفیعی با بیان اینکه آتش سوزی مذکور جزئی بود و علت بروز حادثه مشخص نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط دودگرفتگی زیادی در محل حادثه وجود دارد که به دلیل وجود قهوه با میزان زیاد در مغازه است که مأموران آتش  نشانی درحال تخلیه دود هستند. به گفته وی ، این حادثه خسارت جانی در بر نداشته و باید میزان خسارت مالی را برآورد کرد.

 

 

خانه فساد در بوکان متلاشی شد

فارس نوشت:رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: خانه فساد در بوکان با تلاش ماموران نیروی انتظامی بوکان متلاشی شد.
کریم اکبری اظهار کرد: به دنبال کسب اخبار و اطلاعاتی مبنی بر تشکیل شیره‌کش خانه و خانه فساد توسط فردی در کوله‌باغ خود مراتب برای رسیدگی در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی بوکان قرار گرفت. این مقام مسئول افزود: پس از کسب دستور قضایی و محرز شدن موضوع برای پلیس در یک اقدام غافلگیرانه محل مورد نظر مورد بازرسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: در بازرسی صورت گرفته مقادیری تریاک به همراه یک عدد وافور، 15 قلم آلات استعمال مواد مخدر، دو عدد اسپری تقویت جنسی و یک دستگاه تجهیزات گیرنده امواج ماهواره‌ای کشف و ضبط شد. اکبری ادامه داد: در این زمینه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی به همراه اقلام مکشوفه تحویل مقامات قضایی شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این اقدام به موقع و سریع ماموران و دستگیری عامل این مرکز سبب خرسندی اهالی از پلیس شده و با تماس‌های خود با مرکز فوریت‌های پلیسی خواستار برخورد قاطع پلیس با مخلان امنیت شدند. این مسئول گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با سوداگران مرگ، عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر خوی در حین کنترل خودروهای عبوری اقدام به بازرسی از یک اتوبوس که از استان تهران به استانبول در حال حرکت بود، کردند.
به گفته وی، در بازرسی از خودروی فوق 1.5 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک از کمر و پای یکی از مسافران مرد و یک کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک از کمر یکی از مسافران زن تبعه خارجی کشف و ضبط شد. اکبری تصریح کرد: هر دو متهم دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضایی شدند.

 

 

ماجرای درگیری اهالی مسعودیه با زمین‌خواران 15 میلیاردی

فارس نوشت: یک منبع آگاه گفت: طبق اطلاعاتی که به دست آورده‌ام کسی که اقدام به زمین‌خواری کرده است، با تصاحب این املاک در مسعودیه مبلغی حدود 15 میلیارد تومان به دست خواهد آورد.
 یک منبع آگاه که با پرونده تعدادی از اهالی محله مسعودیه در جنوب شرق تهران که مدعی هستند عده‌ای با جعل مدارک و سندسازی قصد تصاحب خانه‌هایشان را دارند، مرتبط است، اظهار داشت: طبق اطلاعاتی که به دست آورده‌ام کسی که اقدام به این کار و در واقع زمین‌خواری کرده است، با تصاحب این املاک مبلغی حدود 15 میلیارد تومان به دست خواهد آورد. وی با بیان اینکه این افراد اقدامات خود را به وسیله جعل اسناد و مدارک پیش برده‌اند گفت: آنها حتی در این راه تعدادی از اهالی را هم به زندان انداخته‌اند.
این فرد درباره ریشه اصلی وقوع این اتفاق که خودش آن را زمین‌خواری می‌نامد، اظهار داشت: 50 سال قبل فردی به نام پرویز.ن، زمین‌های این منطقه را با وکالتنامه‌ای که از مالک آن به نام حسین.ش داشت، فروخته و بسیاری از اهالی قدیمی محله هم این سند را دیده‌اند.وی با بیان اینکه ورثه پرویز.ن اقدام به سندسازی و جعل شناسنامه حسین.ش کردند، ادامه داد: آنها بسیاری از زمین‌ها را با این کار به نام خود کردند. این منبع آگاه با بیان اینکه یک سند این محله حدود 47 هزار متر مربع است گفت: این افراد با اقدامات خود حداقل مبلغ 12 میلیارد تومان به دست خواهند آورد.
وی با اشاره به نامه‌نگاری‌های خود با کانون سردفتران، دادگستری استان تهران و قوه‌قضاییه برای جلوگیری از احقاق حقوق مردم این محله، خاطرنشان کرد: حسین.ش سال 74 کشور را ترک کرده است و ورثه پرویز.ن، ابتدا در سال 77 و در ادامه در سال 80 شناسنامه و وکالتنامه‌‌ای از سوی وی جعل کردند. این فرد گفت: ورثه پرویز.ن، حتی از شهرداری منطقه 15 هم که مالکیت برخی اراضی این منطقه را هم در اختیار دارد، شکایت کرده‌اند.
این منبع آگاه در پایان گفت: این افراد حکم تخریب بسیاری از منازل این منطقه را گرفته‌اند و تا یک ماه آینده قرار است این حکم اجرا شود.

 

 

جنون "مرد" او را از فرزندانش جدا کرد

فارس نوشت: وکیل زن در دادگاه خانواده به دلیل جنون شوهر موکلش خواهان طلاق و دریافت مهریه‌ او بود که در نهایت جنون مرد باعث جدایی او از فرزندانش آرمیتا و علی شد.وکیل زن و قیم مرد با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست طلاق و مهریه زن را به قاضی سید مهدی مطلبی رئیس شعبه 269 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد. پسرم در بیمارستان روانی شهید صدر بستری است من قیم پسرم هستم و در حال حاضر او در بیمارستان روانی شهید صدر بستری است و من به دادگاه آمدم که تکلیف پسرم را روشن کنم. پسرم مشکل عصبی داشت ولی همسرش او را درک نکرده و خواهان طلاق است. حتی فرزندان را نیز می‌خواهد از پسرم و من دور کند.

عروسم از مهریه 307 سکه‌ای‌اش 257 سکه را بخشیده و تنها 50 سکه می‌خواهد ولی من 10 میلیون می‌دهم و ملاقات فرزندان پسرم را برای او می‌خواهم. من 10 میلیون می‌دهم، خلاص! در حقیقت عروسم باید بداند که من بیشتر از این میزان پول نقد ندارم و تنها 10 میلیون می‌دهم.حضانت 2 فرزند پسرم که آرمیتا 7 ساله و علی 6 ساله است را به عروسم می‌سپارم ولی او من و فرزندم را از دیدن نوه‌هایم محروم نکند چرا که اگر فرزندان تک پسرم را نبینم، دق می‌کنم. عروسم قبل از ازدواج از بیماری پسرم باخبر بود و بعد راضی به ازدواج شد، بنابراین این رفتار او نا عادلانه است.
 شوهر موکلم جنون شدید دارد و هرگز راضی به ادامه زندگی نیست و حضانت فرزندان خود را به عهده گرفته و تنها ملاقات آنها برای پدرشان را در کلانتری خواهان است. موکلم تنها 50 سکه از مهریه 307 سکه‌ای خود را می‌خواهد و مابقی را در ازای طلاق می‌بخشد، بنابراین در برابر شوهرش لطف کرده است.
 قانون، طلاق را به دلیل جنون صادر می‌کند
قاضی مطلبی رئیس شعبه 269 مجتمع قضایی خانواده ونک بعد از حرف‌های زن میانسال، مرد را محکوم به 10 میلیون به عنوان مهریه زن کرد، همچنین حکم طلاق را صادر نمود. وی گفت که با توجه به جنون مرد، قانون، طلاق را اعلام می‌کند بنابراین جدا شدن زن از مرد قابل درک است و مقرر است که مرد هفته‌ای 2 ساعت در کلانتری فرزندان خود را ببیند.

 

 

برخورد پراید و کامیون بنز سه تن را کشت
ایسنا نوشت: معاون عملیات پلیس‌راه کشور از برخورد یک دستگاه خودرو پراید با کامیون بنز و مرگ سه تن خبرداد.
سرهنگ صمد اسفندیاری با بیان اینکه ماموران پلیس‌راه یزد در ساعت 1:30 بامداد گذشته در جریان وقوع تصادف در جاده فرعی «ده محمد» قرار گرفتند گفت: ماموران پلیس‌راه با حضور در صحنه حادثه دریافتند یک دستگاه خودرو سواری پراید با یک دستگاه کامیون بنز برخورد و در این حادثه سه نفر کشته و یک نفر مجروح شدند. وی افزود: کارشناسان تصادفات پلیس‌راه عدم توجه به جلو از جانب راننده پراید را علت بروز این حادثه عنوان کرد.
معاون عملیات پلیس‌راه کشور با اشاره به واژگونی یک دستگاه خودرو سواری ال 90 درمحدوده شهرستان چناران واقع در استان خراسان رضوی در توضیح مهمترین تصادفات شبانه روز گذشته افزود: این حادثه که در ساعت 17:10 روز گذشته در جاده فرعی دولت‌آباد به علت تخطی ازسرعت مطمئنه از جانب راننده خودرو رخ داد موجب کشته شدن دو تن و مجروح شدن دو نفر دیگر شد.
وی همچنین با بیان اینکه 33 درصد از تصادفات روز گذشته را واژگونی به خود اختصاص داده است به ایسنا  گفت: عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه، انحراف به چپ، عدم رعایت حق تقدم و خستگی و خواب‌آلودگی در صدر دیگر علل بروز تصادفات قرار دارد.


56282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    1 1
    در رابطه با رییس بانک چرا یه طرفه قضاوت میکنید ایا خانمش ثابت کرده ؟یا دفاعیات شوهرش هم بنویسید
  • بدون نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 1
    يعني تو اين مملكت هيچ خبر خوشي نيست؟
  • بدون نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    0 0
    تورو خدا ی فکری واس این اراذل بکنید مخصوصا توی کرج