مروری بر حوادث ایران در چهارشنبه 26 مرداد 1390

سانحه رانندگی در دیهوک با سه کشته

واحد مرکزی خبر نوشت: سانحه رانندگی در دیهوک سه نفر را به کام مرگ کشید.
فرمانده پلیس راههای استان یزد گفت این سانحه در کیلومتر 17 محور دیهوک - راور و بر اثر برخورد یک خودرو سمند که از تهران به سمت بیرجند در حرکت بود با یک دستگاه تریلر که از بندرعباس به مشهد می رفت اتفاق افتاد.
سرهنگ حسینی افزود در این سانحه سه سرنشین خودرو سمند کشته شدند و سرنشین دیگر نیز به شدت زخمی و به بیمارستان طبس منتقل شد.
وی علت این تصادف را انحراف به چپ هر 2 راننده عنوان کرد.
جاده دیهوک ـ راور یکی از جاده های ترانزیتی و پر رفت و آمد استان یزد است که بیش از 200 کیلومتر از این محور مسیر تردد وسایل نقلیه سنگین است که از بندرعباس به کشورهای آسیای میانه بار حمل می کنند. این مسیر همچنین مسیر تردد زائران استان های جنوبی کشور به مشهد مقدس است که به علت ترافیک سنگین و نامناسب بودن وضعیت این جاده شاهد حوادث رانندگی زیادی است.

 

 

نزاع در آبادان بر سر شیخ طایفه شدن حادثه آفرید

ایسنا نوشت: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبادان از وقوع یک فقره قتل در یک درگیری بر سر شیخ طایفه شدن، خبر داد.
اصغر مهرنیا گفت: در یک درگیری طایفه‌ای که بر سر انتخاب شیخ طائفه در یکی از محلات این شهرستان رخ داد، یک نفر به قتل رسید.
مهرنیا افزود: در این درگیری یکی از متنازعین با سوار شدن بر خودرو اقدام به زیر گرفتن طرف دیگر درگیری کرد که وی به شدت آسیب دید و فوت کرد.
ضمن دستگیری قاتل، افراد دیگری که در این نزاع شرکت داشتند نیز دستگیر و روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

 

7 کشته در دو سانحه رانندگی

ایسنا نوشت: معاون عملیات پلیس‌راه کشور از فوت چهار تن در جریان برخورد مرگبار وانت پیکان با تریلی خبر داد.
سرهنگ پرویز سیاح البرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: برخورد وانت پیکان با تریلی در کیلومتر 28 محور فرعی «رودا» در سبزوار بر اثر انحراف به چپ از جانب وانت‌پیکان در ساعت 12:30 به وقوع پیوست که این حادثه منجر به مرگ چهار تن شد.
البرزی همچنین از فوت سه تن و زخمی‌شدن چهار نفر در اثر تصادف یک دستگاه پراید با وانت پیکان در کیلومتر سه محور فرعی سوباشی در جاده کبودرآهنگ ـ همدان خبر داد و گفت: این حادثه رانندگی در ساعت 12 سه‌شنبه به وقوع پیوسته و تاکنون علت آن مشخص نشده است.
معاون عملیات پلیس‌راه کشور همچنین عدم توجه به جلو، انحراف به چپ، عدم رعایت حق تقدم، برخورد با عابران پیاده و خستگی و خواب‌آلودگی راننده را در صدر علل بروز حوادث رانندگی شبانه‌روز گذشته اعلام کرد و خاطرنشان کرد: 31 درصد تصادفات به واژگونی منجر شده‌اند.

 

 

صدور حکم اعدام برای 2 قاچاقچی مواد مخدر در کرمان

ایسنا نوشت: دو قاچاقچی مواد مخدر از سوی دادگاه انقلاب اسلامی کرمان به اعدام محکوم شدند.
فرج اله کارگر رئیس شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی کرمان گفت: «حسین.ب» و «مصطفی. ح» به اتهام مشارکت در جاسازی 138 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک به اعدام محکوم شدند.
این 2 متهم مواد را در منطقه رستم آباد شهرستان بم تحویل گرفته و در 8 لاستیک عقب کامیون، جاسازی و قصد حمل آن به تهران را داشتند.
رئیس شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی کرمان تصریح کرد: دستمزد این 2 قاچاقچی به ازای هر کیلو تریاک منتقل شده به تهران به گفته خودشان60 هزار تومان بوده که رسیدن به این پول، بهای جان آنها شده است.
کارگر خاطرنشان کرد: احکام صادره به تایید نهایی رسیده است.

 

 

شوهرم حتی یک ریال نفقه به من نمی‌دهد

فارس نوشت: زنی در دادگاه خانواده گفت: شوهرم خرجی دختر 5 ساله‌مان را هر روز می‌پردازد ولی حاضر نیست حتی یک ریال هم به عنوان نفقه به من بدهد.
زنی با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست نفقه خود را به قاضی شعبه 250 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد.
این زن در برابر قاضی این شعبه بیان کرد: شوهرم بسیار خسیس است و حاضر نیست بعد از 17 سال زندگی مشترک میزان مشخصی نفقه برای من در نظر بگیرد. شوهرم برای دختر 5 ساله‌ام نفقه‌ای را در نظر گرفته است ولی حاضر نیست به من که این همه سال با او زندگی کرده‌ام، یک ریال به عنوان نفقه بدهد.
زن با اشاره به اینکه شوهرم، فرزندمان را بیشتر از من دوست دارد چرا که او را بعد از سال‌ها به دست آورده است، افزود: می‌خواهم نفقه مشخص و مناسبی داشته باشم تا هر زمان که به وسیله‌ای احتیاج داشتم، از شوهرم درخواست وجهی نکنم. شوهرم در یک شرکت کارمند است و حقوق و مزایای مناسبی دارد، در واقع وضع مالی بدی ندارم که بخواهم نگران شوم. شوهرم باید نفقه‌ام را بپردازد چرا که حق من بوده و این وظیفه شوهرم است که آن را بپردازد.
قاضی این شعبه بعد از شنیدن صحبت‌های زن، حکمی صادر نکرد و رسیدگی به پرونده را به روزی دیگر با حضور مرد و در صورت وجود مدارک لازم موکول کرد.

 

تصادف کامیون با خانه ای در سنگر

واحد مرکزی خبر نوشت: ساکنان خانه ای در سنگر از سانحه ای جان به در برند .عصر دیروز در گیله پرده سربخش سنگر شهرستان رشت ، یک کامیون حامل شن و ماسه به علت سرعت زیاد و ناتوانی راننده آن در کنترل خودرو به دیوار خانه ای برخورد کرد و با تخریب دیوار ، وارد این خانه شد .در این سانحه به این خانه و خودروی سواری متوقف در این خانه خسارت هایی وارد شد . سروان اصغری فرمانده انتظامی بخش سنگر ، خسارت این حادثه را 150 میلیون ریال اعلام کرد .

 
56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی حسینی IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
    0 0
    راورجز استان کرمان است نه یزد
  • ش IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    0 0
    باسلام از زحمات شما در اسلام اعدام نوعی قصاص محصوب میشود ولی اگر اعدام بیش از حد معمول زیاد بشود ممکن است برای من انقدر عادی بشود که براحتی بتوانم یک عده را بکشم از لحاض علمی ثابت شده تائثیر بازدارندگیش کم کم از بین میرود ولی تبعید به مناطق طاقت فرسا حبس ابد و هزار راه کارشناسی هست و به نظر من قاچاقچی مواد باید حکم کشتنش در صحنه درگیری صادر بشه و دستگیر کردن و کلی تشریفات برای اعدام از بین بره