«360» به کارگردانی فرناندو میرلس فیلم افتتاحیه پنجاه و پنجمین دوره جشنواره فیلم لندن است.

به گزارش خبرآنلاین، جود لاو، ریچل وایس و آنتونی هاپکینز در این فیلم بازی می‌کنند که 12 اکتبر (20 مهر) در افتتاحیه این دوره جشنواره لندن نمایش داده می‌شود.

فرناندو میرلس برزیلی با جشنواره لندن بیگانه نیست. «باغبان وفادار»‌ او با بازی وایس سال 2005 فیلم افتتاحیه جشنواره بود.

«360»‌ اولین بار در دنیا در این دوره جشنواره فیلم تورنتو روی پرده می‌رود و نمایش آن در جشنواره لندن اولین نمایش این فیلم در اروپا خواهد بود.

«360» بر اساس فیلمنامه‌ای از پیتر مورگان فیلمنامه‌نویس‌ »ملکه»‌ و «فراست/نیکسن» ساخته شده و از آن به عنوان یک داستان عاشقانه مدرن یاد می‌شود که شخصیت‌هایی از وین، پاریس، لندن، ریو، براتیسلاوا، دنور و فینیکس را به هم پیوند می‌دهد.

این فیلم با اقتباس از نمایش «چرخ و فلک» نوشته آرتور شنیتسلر در سال 1900 ساخته شده است.

لاو و وایس در «360»‌ نقش یک زن و شوهر را بازی می‌کنند و هاپکینز نقش مردی را دارد که برای پیدا کردن دختر گمشده خود به آمریکا سفر می‌کند. بن فاستر، جمال دبوز، لوسیا سیپوسووا، ماریا فلور، ماریان ژان-باپتیست و موریتس بلیبترو دیگر بازیگران این فیلم هستند.

ساندرا هبرون مدیر هنری جشنواره فیلم لندن که پس از جشنواره امسال از مسئولیت خود کناره‌گیری می‌کند، از انتخاب «360»‌ به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره لندن ابراز خوشنودی کرد و از آن به عنوان «یک داستان ماهرانه که به شکلی مدرن و تاثیرگذار روایت می‌شود» نام برد.

میرلس که در دانشگاه سائوپولو در رشته معماری درس خوانده، کار در حوزه فیلمسازی به صورت تجربی آغاز کرد و سپس در تلویزیون مشغول کار شد. او سال 2002 فیلم بسیار موفق «شهر خدا» را ساخت و برای آن نامزد اسکار بهترین کارگردانی شد. «کوری» دیگر فیلم اوست.

پنجاه و پنجمین دوره جشنواره فیلم لندن تا 27 اکتبر (پنجم آبان) ادامه خواهد داشت.     
 
جشنواره فیلم لندن را مؤسسه فیلم بریتانیا BFI برپا می‌کند و از آن به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی بریتانیا یاد می‌شود. اولین دوره جشنواره لندن سال 1956 برگزار شد.

اسکرین دیلی / 24 اوت / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =