تازه‌ترین ساخته‌های فرانسیس فورد کوپولا، دیوید کراننبرگ و لوک بسون در فهرست فیلم‌های سی و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو هستند.

به گزارش خبرآنلاین، برگزارکنندگان جشنواره تورنتو که از آن به عنوان مهمترین رویداد سینمایی آمریکای شمالی و به نوعی آغازگر فصل جوایز سینمایی در آمریکا یاد می‌شود، روز سه‌شنبه اولین فهرست فیلم‌های این دوره را اعلام کردند.

«From the Sky Down» به کارگردانی دیوید گاگنهایم (سازنده مستند «یک حقیقت تلخ») که مستندی درباره گروه موسیقی «یوتو» (U2) است، جشنواره تورنتو را آغاز می‌کند. بعد از 36 سال برای اولین بار است که یک مستند به عنوان فیلم افتتاحیه این جشنواره انتخاب می‌شود.

جشنواره تورنتو 36 هشتم تا 18 سپتامبر (17 تا 27 شهریور) برگزار می‌شود. برگزارکنندگان جشنواره فعلا اسامی 11 فیلم بخش «جشن‌ها» یا «گالا» و 43 فیلم بخش «نمایش‌های ویژه» را اعلام کرده‌اند.

براد پیت 

براد پیت در صحنه‌ای از درام بیسبالی «مانیبال»

از جمله این فیلم‌ها می‌توان به «بانو» تازه‌ترین ساخته لوک بسون با بازی میشل یو و دیوید تیولیس اشاره کرد که فیلمی زندگی‌نامه‌ای درباره آنگ سان سو چی، سیاستمدار برمه‌ای‌ است.

«بانو»‌ اولین بار در دنیا در بخش «گالا» روی پرده می‌رود؛ همین طور درام بیسبالی «مانیبال» به کارگردانی بنت میلر با بازی براد پیت و جونا هیل و کمدی خانوادگی «صلح، عشق و سوءتفاهم» ساخته بروس برسفورد با بازی جین فاندا و دو ستاره نوظهور چیس کرافورد و الیزابت اولسن.

از دیگر فیلم‌هایی که اولین بار در دنیا در بخش گالا» نمایش داده می‌شوند می‌توان به کمدی «Take This Waltz» به کارگردانی سارا پولی با بازی ست روگن و میشل ویلیامز و کمدی کاپرایی «کَره» ساخته جیم فیلد اسمیت با بازی جنیفر گارنر اشاره کرد.

جرج کلونی

جرج کلونی در صحنه‌ای از درام خانوادگی «فرزندان»

چند فیلم هم که حضورشان در این دوره جشنواره ونیز قطعی است، اولین بار در آمریکای شمالی در جشنواره تورنتو در بخش «گالا» به نمایش درمی‌آیند، از جمله تریلر سیاسی «عید مارس» به کارگردانی و با بازی جرج کلونی که فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز است، تریلر روانشناختی «یک روش خطرناک» ساخته دیوید کراننبرگ و رومانس «W.E.» به کارگردانی مدونا.

برای دومین بار است که جرج کلونی دو فیلم در جشنواره تورنتو دارد. او در درام خانوادگی «فرزندان»‌به کارگردانی الکساندر پین هم بازی کرده که اولین بار در دنیا در بخش نمایش‌های ویژه روی پرده خواهد رفت.

تریلر شکسپیری «ناشناس» به کارگردانی رولند امریش، فیلم معمایی و ترسناک «توئیکست» ساخته فرانسیس فورد کوپولا با موضوع جنایت در شهری کوچک، «واعظ مسلسل به دست» مارک فورستر با بازی جرالد باتلر به نقش یک جنایتکار اصلاح‌شده که بچه‌های آشوب‌زده را نجات می‌دهد و «Woman in the Fifth» پاول پاولیکووسکی با بازی ایتن هاوک و کریستین اسکات تامس که داستان آن در پاریس روی می‌دهد، از دیگر فیلم‌های بخش نمایش‌های ویژه هستند.

توئیکست

وال کیلمر در صحنه‌ای از فیلم معمایی «توئیکست» ساخته فرانسیس فورد کوپولا  

«تس دوبرویل» ساخته مایکل وینترباتم که داستان آن در هند روی می‌دهد و اقتباسی از رمان تامس هاردی است، «شمارش معکوس» هو جونگ-هو با بازی جون دو-یون بازیگر کره‌ای، رومانس «360»‌ ساخته فرناندو می‌یرلس با بازی جود لاو و ریچل وایس و رومانس « Salmon Fishing in the Yemen» ساخته لاسه هالسترم با بازی یوان مگرگور و امیلی بلانت دیگر فیلم‌های بخش نمایش‌های ویژه را تشکیل می‌دهند.

جشنواره تورنتو بخش مسابقه رسمی و هیئت داوری ندارد، اما در پایان جشنواره بهترین فیلم با آرای تماشاگران انتخاب می‌شود. این جشنواره از دیرباز به شکل غیررسمی آغازگر فصل جوایز سینمایی در آمریکا و آشنایی با رقبای احتمالی جوایز اسکار بوده است.

پارسال فیلم سینمایی «گفتار پادشاه» به کارگردانی تام هوپر جایزه اصلی جشنواره تورنتو را از آن خود کرد.

ورایتی / 26 ژوئیه / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =