اگرچه تلاش برای کنترل تابش رادیواکتیو در نیروگاه هسته‌ای فوکوشیمای ژاپن همچنان ادامه دارد، اما گزارش‌ها نشان می‌دهند که دست‌کم مردم برخی از مناطق فوکوشیما دیگر نمی‌توانند به خانه‌های خود برگردند.

بهنوش خرم‌روز: بیش از 5 ماه از آغاز بحران هسته‌ای فوکوشیمای ژاپن می‌گذرد، اگرچه مانند هفته‌های اول،‌ رسانه‌ها هر روز مملو از خبرهای تازه از اوضاع ژاپن و ساکنین منطقه نیست، اما تلاش‌ها برای کنترل انتشار  مواد رادیواکتیو از نیروگاه دای‌ایچی فوکوشیما همچنان ادامه دارد. مدیر کل این نیروکاه در ویدئویی که شرکت تپکو (صاحب نیروگاه) منتشر کرده،‌ به خاطرحادثه پیش آمده رسما عذرخواهی کرده،‌ اما این عذرخواهی و عملیاتی که تا به حال در نیروگاه انجام گرفته، اوضاع ساکنین این منطقه را بهتر نکرده است.

به گزارش نیوساینتیست، انتظار می‌رود ژاپن به زودی اعلام کند که برخی مناطق این کشور برای سال‌ها غیرقابل سکونت باقی خواهند ماند. اطلاعات وزارت آموزش، فرهنگ،‌ ورزش، علوم و فناوری نشان می‌دهد که در برخی مناطق،‌ میزان تابش رادیواکتیو سالانه بیش از 500 میلی‌سیورت خواهد بود. این در حالی است که کمیسیون بین‌المللی حفاظت در برابر تابش رادیواکتیو میزان استاندارد مواجهه با رادیواکتیو را برای عموم مردم 1 میلی‌سیورت در سال تعیین کرده و این میزان، برای افرادی که در نیروگاه‌های هسته‌ای کار می‌کنند، نباید بیش از 20 میلی‌سیورت در سال باشد.

برخلاف آن‌چه تصور می‌شد، خبرها حاکی از آن است که نیروگاه‌های هسته‌ای ژاپن توان مقاومت در برابر زلزله‌های بزرگ و سونامی‌ها را نداشته است. ساکنین فوکوشیما اگر بخواهند به خانه‌های خود برگردند، ‌با تابش رادیواکتیو 500 برابر میزان استاندارد در سال مواجه خواهند شد! بدین ترتیب انتظار می‌رود ساکنین فوکوشیما دیگر نتوانند به محل زندگی خود بازگردند.

برای دسترسی به آرشیو خبرها و تحلیل بحران هسته‌ای ژاپن می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

53272

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهسا IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
    0 0
    من که اگه یه روز نرم خونه میمیرم.وای به حال اونا!!!!