حکم دو آمریکایی متهم به جاسوسی داده شد و هر یک از آنها محکوم به 8 سال زندان شدند. اما وکیل ایرانی آنها می گوید امیدوار است که این حکم تعدیل و منصفانه تر شود.

شین باوئر، جاشوا فتال و سارا شورد، دو سال پیش در منطقه مرزی کردستان عراق و ایران به اتهام ورود غیرقانونی به خاک ایران توسط مأموران ایرانی بازداشت و به ظن جاسوسی بازجویی شدند. خانم شورد در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۰ با سپردن ۵۰۰ هزار دلار وثیقه آزاد و از ایران خارج شد، اما فتال و باوئر هنوز در ایران زندانی هستند.

چند روز پیش شعبه 15 دادگاه تهران، این دو را به اتهام ورود غیرقانونی به کشورمان و جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی آمریکا به 16 سال حبس محکوم کرد.

در همین باره مسعود شفیعی، درباره احکام صادر شده برای آقایان شن بائر و جاش فتال دو شهروند آمریکایی به خبرآنلاین می گوید: "بعد از ابلاغ حکم، بنده 20 روز مهلت قانونی دارم که نسبت به آن اعتراض کنم و اکنون هم در حال پی گیری این موضوع و نوشتن آن هستم، چون بنده به عنوان وکیل این افراد از تمام لوازم برای استیفای حقوق آن‌ها استفاده خواهم کرد؛ چرا که اعتقادی به این حکم ندارم."

او همچنین می گوید: "انتظار داشتیم با تقارن ماه مبارک رمضان با این دادگاه، عفو و بخشش اسلامی شامل حال این دو متهم آمریکایی می شد که متأسفانه اسن اتفاق نیفتاد. اما من معتقدم که این حکم منطقی نیست چون رای باید مستند و قانونی باشد و دلایل جاسوسی این دو مشخص شود."

شفیعی اظهار امیدواری کرد که اگر این پرونده مراحل قانونی خود را طی کند حتما در حکم تجدید نظر رای منصفانه تری داده خواهد شد و این رای نقص می شود.

وکیل شهروندان آمریکایی متهم به جاسوسی درباره پرونده خانم ساراشورد هم می گوید: "همانگونه که اعلام شده پرونده او همچنان مفتوح است."

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =