مسعود شفیعی وکیل 3 آمریکایی که به اتهام جاسوسی دستگیر شده اند می گوید که شایعه صدور حکم زندان بلند مدت برای این افراد بی اساس است .

او می گوید تا این لحظه هیچ حکمی به من ابلاغ نشده است و در صورت صدور حکم قطعا این حکم باید به من ابلاغ می شد .

این سه نفر متهم به ورود غیرقانونی به خاک ایران و جاسوسی هستند آخرین جلسه دادگاه آن ها حدود 20 روز پیش برگزار شده بود .شفیعی در مورد این شایعه می گوید "اگر دادگاه با استناد به ماده 501 که بحث جاسوسی را مطرح می کند هم استناد کند مجازات یک تا ده سال دارد که البته انتظار من این است که اگر دادگاه محترم از دفاعیات من مجاب نشده اند و این سه نفر محکوم هم شدند محکومیت آن ها بیش از مدت بازداشتشان نباشد و بلافاصله آزاد شوند.

وکیل مدافع سه آمریکایی متهم به جاسوسی با بیان اینکه دو سال از بازداشت دو متهم آمریکایی 'جاش فتال' و 'شین بائر' می گذرد، گفت: با توجه به این وضعیت، بحث تبرئه معنا ندارد اما انتظارم این است که محکومیت شان بیش از مدت بازداشت شان نباشد.

وی همچنین درباره 'سارا شورد' یکی از سه متهم آمریکایی که شهریور ماه سال گذشته به قید وثیقه 500 میلیون تومانی آزاد شد، گفت: خانم شورد گواهی پزشکی ارائه کرده بود که به دادگاه تقدیم کردم.

سه تبعه آمریکایی به نام های 'سارا شورد'، 'شین بائر' و 'جاش فتال' به دلیل ورود غیرقانونی به خاک ایران در نهم مرداد ماه سال 1388 دستگیر شدند.

و جالب این که در طول مدت زندان ساراشورد و جاش فتال در زندان اوین تصمیم به ازدواج گرفته و نامزد کرده اند .

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =