قانون جدیدی که در مصر به تصویب رسیده می‌گوید الاغ‌های این کشور باید با پوشک رفت‌وآمد کنند

یکی از بارزترین شاخصه های کشور مصر وجود الاغ در سطح خیابان های تمام شهر ها و روستا های این کشور است چنانچه در حتی در خیابان‌های پایتخت هم الاغ ها و قاطر های فراوانی به چشم می‌خورند که بیشتر برای جابجایی بار و مسافران از آنها استفاده می‌شود. اما مشکل فضولات این چهارپایان یکی از مشکلات به ظاهر لاینحل مردم ودولت مصر بوده و هست، از این رو بر طبق قانونی که به تازگی در جنوب غربی کشور مصر وضع شده، از این به بعد هیچ الاغی نمی تواند بدون پوشک در خیابان های شهر تردد کند.

محمود هاروند می گوید دولت به منظور دستیابی به اهداف زیبایی شناسی و فرهنگی این قانون را تصویب کرده است.«یکی از مهمترین دلایل تصویب این قانون حفظ زیبایی شهر ها بود چرا که هر ساله تعداد زیادی توریست از سراسر جهان به این کشور می‌آیند و مسلماٌ دیدن منظره فضولات الاغ ها برای آنها مشمئز کننده است.»

هارون این جمله‌ها را در مصاحبه مطبوعاتی خود با خبر گزاری رسمی «منا» گفت: «پوشک ها با قیمت های بسیار ارزان در تمام داروخانه ها به فروش می‌رسند.»

او همچنین افزود صاحبان الاغ هایی که از تبعیت از این قانون سرباز زنند و حیوانات خود را بدون پوشک به خیابان ها و معابر بیاورند، جریمه خواهند شد.

امروزه همچنان استفاده از الاغ  برای جابجایی اشخاص و بار در مصر رایج است چنانچه می‌توان گفت بیش از 20 تا 39 درصد کل حجم جابجایی ها از طریق الاغ ها انجام می‌شود.

اما اینکه این قانون تا چه حد اجرایی باشد و تا چه حد حیوان های زبان بسته به پوشک عادت کنند هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و نتیجه این اجرای این قانون در آینده مشخص می‌شود .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =