سه مجموعه فرهنگی و سینمایی با ۱۸ سالن در یزد ساخته می‌شود

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری گفت: پردیس سینمایی آسمان یزد می‌تواند الگوی توسعه مجتمع‌های فرهنگی بافت‌های تاریخی باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، حمیدرضا جعفریان درخصوص آغاز عملیات ساخت «پردیس سینمایی آسمان یزد» در بافت تاریخی یزد اظهار داشت: این مجتمع فرهنگی، هنری و سینمایی می‌تواند الگویی برای توسعه مجتمع‌های فرهنگی متناسب با بافت‌های شهری تاریخی و ثبت شده در میراث یونسکو باشد.

وی با بیان اینکه در شهرهای ثبت شده در میراث جهانی باید بر اساس استانداردهای خاص در زمینه ساخت و ساز اقدام کرد، افزود: در این طرح علاوه بر رعایت استاندارهای معماری و فنی و استفاده از به‌روزترین تجهیزات در سالن‌های سینما، توجه به بافت تاریخی و قدمت فرهنگی منطقه هم برای ما مهم است.

جعفریان ادامه داد: طراحی معماری و محاسبات مهندسی این طرح از دو سال پیش بر اساس الگوهای معماری و فرهنگی تاریخی بافت سنتی انجام شده و استانداردها و الگوهای حرفه‌ای را طی و مجوزهای مرتبط را اخذ کرده است و پیش‌بینی می‌شود در مدت دو سال آینده بتوانیم این مجتمع فرهنگی را افتتاح کنیم.

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری گفت: به این نتیجه رسیدیم که در سه نقطه از شهر امکان احداث و توسعه سالن‌های سینمایی به صورت پردیس وجود دارد که اصلی‌ترین آن‌ها پردیس سینمایی آسمان است.

وی تصریح کرد: مجتمع فرهنگی، هنری و سینمایی آسمان علاوه بر اینکه مانند بقیه پردیس‌های سینمایی دارای سالن‌های سینما است، از امکانات فرهنگی مانند فروشگاه محصولات فرهنگی، نگارخانه، استودیو ضبط صدا و تصویر، فضای برگزاری کارگاه‌های هنری و فضای بازی کودکان نیز برخوردار خواهد شد که این یکی از مزیت‌های این مجتمع است.

جعفریان افزود: امیدواریم به تدریج در بازه دو ساله ساخت این سینما، دو پردیس دیگر که برای یزد در نظر گرفته شده نیز به بهره‌برداری برسد که با ساخت این سه مجموعه فرهنگی و سینمایی تعداد سالن‌های سینماهای حوزه هنری در یزد به ۱۸ سالن خواهد رسید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1670913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =