ایران کانون اخبار بسیاری از رسانه‌های دنیا است اما در این میان رسانه‌های فارسی زبان تمرکز ویژه‌ای بر مسایل ایران دارند.

در ادامه خلاصه برخی از خبرهای این رسانه ها را بخوانید:

* رادیو فرانسه *

من چیزی راجع به آزادی کوهنوردان آمریکایی نگفته بودم
یک هفته پس از آنکه رسانه‌های خارجی خبر آزادی قریب الوقوع دو کوهنورد آمریکایی را به نقل از سفیر ایران در بغداد نقل کردند، همان رسانه ها خبر تکذیب گفته‌های دانایی فر را نیز منتشر کردند. رادیو فرانسه در این‌باره نوشت: حسن دانایی‌فر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد آزادی قریب الوقوع دو کوهنورد جوان آمریکایی را که در ایران زندانی هستند تکذیب کرد و گفت: قوۀ قضاییه ایران سرگرم بررسی پروندۀ اتهامی این دو است و هنوز رأی نهایی خود را در مورد اتهامات آنان صادر نکرده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد تکذیب کرد که پیش از این در گفتگو با آسوشیتدپرس نسبت به آزادی دو جوان آمریکایی زندانی در ایران، جاش فاتال و شان بوئر، به ویژه در ماه رمضان ابراز خوش بینی کرده بود.

* صدای آمریکا *

کویت: طرح مشترکی با ایران نداریم
سایت فارسی صدای آمریکا در خبری به نقل از وزارت نفت کویت و یکی از اعضای اوپک، گزارش‌های منتشر شده درباره همکاری‌های نفتی این امیرنشین با ایران را در زمینه احداث خط لوله انتقال نفت در مرزهای آبی دو کشور، تکذیب کرد.

* رادیو اسراییل *

پرداخت پول نفت ایران از طریق ترکیه راه حل موقت است
رادیو اسراییل در گزارشی از یک راه حل موقتی برای پرداخت بدهی‌های نفتی هند به ایران خبر داده است. در گزارش رادیو اسراییل به نقل از رویترز  آمده است: شرکت‌های نفتی هندی، تا کنون توانسته‌اند چیزی نزدیک به یک و نیم میلیارد دلار از بدهی نفتی خود به ایران را پرداخت کنند. رویترز این خبر را به نقل از منابع آگاه نقل و نوشته: این میزان پول، از طریق بانک ترکیهای "هالک بانک" به ایران منتقل شده است.

* رادیو فردا *

«درخواست ۹۰ سناتور آمریکایی برای تحریم بانک مرکزی ایران»
درخواست تحریم بانک مرکزی ایران از سوی 90 سناتور آمریکایی خبر اول سایت فارسی رادیو فردا بود. این سایت در خبر خود نوشته است: بیش از ۹۰ سناتور آمریکایی در نامه‌ای به باراک اوباما رییس جمهوری، خواستار تحریم بانک مرکزی ایران شده اند. شماری از نمایندگان مجلس سنا هم تهدید کرده‌اند که در صورت لزوم و اگر دولت همکاری نکند، قانونی وضع کرده و دولت را مجبور به اجرای این طرح خواهند کرد.

* دویچه وله *

گزارش اغراق آمیز از مصرف مواد مخدر در ایران
بخش فارسی دویچه وله آلمان در گزارشی به مسئله مواد مخدر در ایران پرداخته و در توصیفی اغراق آمیز ایران را بزرگترین گذرگاه مواد مخدر جهان خوانده است که در سال‌های اخیر به بزرگترین مصرف‌کنندگان این مواد نیز تبدیل شده است.

/29219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167013

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • كوروش IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    به نظر بنده به هيچ عنوان گزارش دويچه وله از ميزان اعتياد در ايران اغراق آميز نيست و كاملاً صحيح مي باشد