۰ نفر
۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۴

اما بنیانگذار گوگل برای راهبری ابدی در دنیای مجازی یک ایده خوب دارد: تنظیم هوش مصنوعی، جمع آوری داده‌ها، ایمیل ها، محاسبات و مجموعه تحقیقات... همه اینها تنها یک هدف را دنبال می کند تعلیم هوش مصنوعی که در حال خلق شدن است.

اروپا در حال ویرانی است و نمی‌داند چگونه در برابر بحران دنیای مجازی که در آن گیر کرده، ایستادگی کند و از این شرایط اجتناب ناپذیر بیرون آید. آمریکا دچار چنین بحرانی در دنیای مجازی نیست و به ابر قدرتی تبدیل شده و این موجودیت را به کمک مجموعه ای با عنوان گوگل، بدست آورده است. موتور جستجویی که همه دنیا را زیر پا له می‌کند: مایکروسافت کنار گذاشته شده و از اپل تنها خاطره ای به جا مانده است...

اما بنیانگذار گوگل برای راهبری ابدی در دنیای مجازی یک ایده خوب دارد: تنظیم هوش مصنوعی، جمع آوری داده‌ها، ایمیل ها، محاسبات و مجموعه تحقیقات... همه اینها تنها یک هدف را دنبال می کند تعلیم هوش مصنوعی که در حال خلق شدن است.

در عصری که می‌توان اطلاعات را از طریق بازیافت اطلاعات دی ان ای روشن و آشکار کرد، گوگل در نظر دارد با ایفا کردن نقش یک میانجی میان مخاطب و دنیای رسانه دسترسی مستقیم به اطلاعات را تنها از طریق خود ممکن سازد.

به گزارش خبرآنلاین، دیوید آنجوین و لورانت الکساندر، نویسندگان کتاب «دموکراسی گوگل» عنوان می‌کنند: نتیجه تضمین شده این تفکر، حاکمیت گوگل در دنیای مجازی است و گرچه این دنیا مجازی است اما نیاز ناگریز جامعه به آن در دنیای واقعی منجر به حاکمیت آن در دنیای واقعی می‌شود. سرجی برین، خالق گوگل در این کتاب همچون بیل گیتس توصیف می‌شود و عنوان می‌شود که امپراطوری گوگل بر جهان تا سال 2018 اتفاق می‌افتد.

 

گوگل

 

گوگل یک شرکت آمریکایی است که در سال 1998 توسط لری پیج و سرجی برین تاسیس شد. در سال 1996 این دو دانشجوی با استعداد موتور جستجویی را با عنوان «بک راپ» تاسیس کردند که در سال 1997 گوگل نام گرفت. گوگل برگرفته از عنوانی است که یک ریاضیدان در سال 1930 آن را بروی عدد یکی گذاشت که صفر پشت آن می‌آید. از سوی دیگر گوگل در زبان انگلیسی به معنای عینک است درست همان چیزی که در طراحی لوگوی گوگل به خوبی مشهود است.

در طول کمتر از پنج سال، گوگل موفق شد خود را به دنیای مجازی تحمیل کند و امروز شرکت گوگل با خرید یوتوب در سال 2006 و راه اندازی جی میل در سال 2004، دارای فعالیتی متمایز از سایر شرکت ها است. جالب است بدانیم سود مالی این شرکت در نیمه نخست سال 2007 مبلغی بالغ بر بیش از یک میلیارد دلار بوده است که امروز به 12 میلیارد دلار می‌رسد. امروز گوگل در دامنه هایی چون گوگل استریت ویوو، گوگل ارث، گوگل هلتز، گوگل نیوز و به زودی در گوگل فون فعالیت می کند.

تی اف وان نیوز/28 جولای/ترجمه غزاله صابری

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پروفسور IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    فقط خدا کند مسئولان انقدر با هوش باشند که اطلاعات حیاتی مملکت را در شبکه های اینترنتی تخلیه نکنند. بی حساب نیست که بسیاری از خدمات این شبکه ها رایگان است.خوب به معنی WEB دقت کنید ؟!!!