مصطفی محمد نجار هم به دسته ای از مسوولان پیوست که معتقدند امنیت هست، اما احساس کردنش سخت شده.

وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار فارس امنیت کشور و استان فارس را مناسب توصیف کرد و گفت: "ایران یکی از کشورهای امن جهان است، اما احساس امنیت در جامعه متناسب با امنیت موجود نیست، رسانه‌ها باید در این زمینه کمک کرده و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی کنند."

هفته گذشته، آیت الله صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه، درباره ناامنی گفت: "برخی از رسانه‌ها و متأسفانه حتی رسانه ملی به ایجاد احساس ناامنی در جامعه کمک کرده‌اند و می‌دانیم که احساس ناامنی بدتر از خود ناامنی است و این احساس ناامنی ولو ناامنی واقعی هم نباشد بسیار خطرناک است و به نظر می‌رسد کسانی که بی‌جهت به این مسائل دامن می‌زنند و آن را بزرگ می‌کنند دچار یک اشتباه استراتژیک می‌شوند که این نه به نفع مصلحت عمومی‌ است و نه به نفع نظام و جامعه دینی ما است."

او همچنین گفت: "وقوع حتی یک جرم برای دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی‌ و امنیتی باید بزرگ و حساسیت‌برانگیز باشد و با آن برخورد شود. اما این مسئله با دامن زدن به بحث احساس ناامنی در جامعه تفاوت دارد و اگر به این مطلب توجه شود، حتماً مطبوعات و رسانه‌ها خودشان نیز خواهند فهمید که این کار، روند ناصحیحی است که پیش گرفته شده و چه بسا ممکن است که رسانه‌ها ناخواسته در دام کسانی بیفتند که قصدشان ناامن جلوه دادن فضای مملکت برای رسیدن به مقاصد دیگر است."

غیر از این، دادستان کل کشور، وزیر دادگستری و رییس پلیس هم در مجلس، مشابه این نظرات را بیان کردند. آنها معتقد بودند روند نادرست انتشار اخبار از سوی رسانه ها، می تواند شرایط را بدتر جلوه دهد.

به عنوان مثال، سردار احمدی مقدم گفت: "ما آمارهایی را به مردم ارائه می دهیم اما برخی با مغالطه در رسانه​ها، آمارها را زیر سوال می​برند. کما اینکه ما امار قتل را کاهش یافته با قبل ارائه می​دهیم اما برخی رسانه​ها آن را با امار پزشکی قانونی مقایسه می کنند! در حالیکه آمار قتل در سال 89 به نسبت 88 افزایش یافته اما در سال 90 به نسبت 89 کاهش یافته است. آمار قتل در کشور ما در میان کشورهای در حال توسعه، آمار خوبی است."

وزیر دادگستری دراین باره گفت: "البته باید اطلاع رسانی در اینگونه موارد نیز کنترل شود. بیگانگان پشت پرده این نا امنی ها را در ایران ایجاد می کنند و بعد هم آن را در رسانه​هایشان بزرگ نمایی می​کنند. ما نیازمند سیاست​گذاری در این زمینه هستیم."

همچنین محسنی اژه ای، دادستان کل کشور دراین باره در مجلس گفت: "ضمن تایید و تاکید بر لایحه پیشگیری از وقوع جرم، خواستار سامان​دهی فضای رسانه​ای هستیم که بعضا به صورت ناآگاهانه و ناخواسته در راستای اهداف دشمن حرکت می​کنند و اتفاقات را بر خلاف آنچه که رخ داده، نشان می دهند."

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • يك ايراني IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    سردار خودتون هم متوجه فرمايشتون شديد؟ما كه نفهميديم كدام هست و كدام نيست ؟ بقول آقاي ده نمكي برم خودمو به دكتر نشون بدم.
  • بدون نام IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    آقای سردار احمدی مقدم و نجار اگر میگویند امنیت وجود دارد یک شب در ناژوان اصفهان پیاده روی کنند،به شکل علنی دز نازوان اراذل و اوباش و دزدها جلسه میگذارند و حتی کلانتری خیابان رودکی هم از ان آگاه است،
  • بدون نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    پس به نظر ايشون اين خيلي حس قوي ميخواد كه احساس امنيت كني وقتي دانشجوي مملكت رو تو روز روشن ترور ميكنن