مصطفی محمدنجار با بیان اینکه باید میان قتل ورزشکاری در کرج و ترور یک دانشمند فرق قائل شد، اظهار داشت: نمی توان گفت که این موارد برنامه ریزی شده و در ادامه هم بوده​اند.

به گزارش خبرآنلاین، وزیر کشور هم به جلسه امروز مجلس دعوت شده بود تا درباه وضعیت امنیت اجتماعی در کشور به نمایندگان گزارش دهد. وی سخنانش را با تقدیر از نمایندگان به دلیل دغدغه​مندی مسائل جاری کشور و تسلیت شهادت نیروهای سپاه در برخورد با ژاک آغاز کرد و گفت: در زمانی که من وزیر کشور بوده​ام شاخص های امنیتی با همکاری مجلس افزایش یافته است.

وی با قبول اینکه احساس امنیت و ایجاد ان از وظایف حکومت​هاست، اظهار داشت: به همین دلیل دشمنان به دنبال ناامن جلوه دادن ایران هستند و لازم است که ما تدابیر لازم برای ایجاد امنیت پایدار در کشور را اتخاذ کنیم.

نجار در ادامه به چند نکته اشاره کرد از جمله تکالیف دستگاه​های امنیتی و قضایی در قانون اساسی،که پیشگیری از جرم وظیفه قوه قضاییه است و وزیر کشور به عنوان رئیس شورای امنیت کشور مسئول سیاست گذاری در این زمینه است و نیروی انتظامی هم ضابط قوه قضاییه در برخورد با مجرمین است.

وی با بیان اینکه بروز اتفاقات امنیتی ریشه در مسائل اجتماعی و اقتصادی دارد، ادامه داد: نباید فراموش کرد که باید علاوه بر تفکیک وظایف، همکاری و هماهنگی میان مسئولان در این زمینه صورت بگیرد.

وزیر کشور هم به برخورد با فتنه 88، شناسایی ریگی، دستگیری عامل ترور علی​محمدی و .. به عنوان دستاوردهای مثبت این همکاری ها اشاره کرد و گفت: نباید فراموش کنیم که ما با کشورهای ناامنی هم مرزیم که طیفی از ناامنی را با همکاری آمریکا به ایران منتقل می​کنند. ترویج عقاید وهابیت و سلفیت هم از دیگر تلاش​های بیگانگان است. دیپلماسی ناامنی هم در این زمینه از سوی دشمنان برنامه ریزی شده که برای مقابله با آن، طی سفرهایی به افغانستان و پاکستان، معاهداتی را گذراندیم که امیدواریم اثربخش باشد.

وی از خدمات نیروهای انتظامی تقدیر کرد و گفت: بخش اعظمی از توان  این نیرو صرف خنثی سازی فتنه 88 شد ولی با این حال برای مقابله با دیگر جرایم نیز کوشیده است و در مقابله با جنگ نرم نیز موفق بوده است.

نجار از رواج فمینیست، تفکر شیطان پرستی و دیگر مظاهر تهاجم فرهنگی به عنوان یک ناتو فرهنگی یاد کرد و گفت: بروز حتی یک مورد از تجاوزات عمومی هم پذیرفته نیست و ما از رخداد متاسفیم. عاملان و مسببین این اعمال ناشایست دستگیر شده​اند و مردم منتظر برخورد با این متعرضین به حریم امن اجتماع هستند. البته مطالعات نشان داده که هیچ ربطی بین این اتفاقات اخیر نبوده و ریشه آن فقر فرهنگی، مواد مخدر و عوامل اجتماعی بوده است.

وی با بیان اینکه باید میان قتل ورزشکاری در کرج و ترور یک دانشمند فرق قائل شد، اظهار داشت: نمی توان گفت که این موارد برنامه ریزی شده و در ادامه هم بوده​اند.

وزیر کشور از طرح​های این وزارتخانه برای مبارزه با جرایم سازمان یافته، تامین امنیت مرزها، مقابله با شرارت​های اجتماعی و .. سخن گفت و افزود: وزارت کشور در یک طرح فوق​العاده اقدام به قانون​مند و ضابطه​مند نمودن اتباع خارجی بویژه افاغنه در ایران کرد.

وی با بیان اینکه برای برخورد با عوامل برهم زننده امنیت باید برخورد جدی کرد، خواستار تصویب قانونی برای تسریع در برخورد با مجرمین و افزایش اختیارات نیروی انتظامی شد.

45/29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    1 0
    الان با همين اختيارات هم كلي كارهاي فراقانوني انجام ميشه با اينكار ديگه سنگ رو سنگ بند نميشه . مشكل فرهنگي و اقتصادي هست نه شيوه برخورد ! با خشونت چيزي حل نميشه
  • پرسپولیس IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    1 0
    شما که قبلا گفته بودید ناامنی نداریم
  • ازموده را ازمودن خطاست IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    1 0
    فقط خشونت پلیس و سرکوب چاره ساز نیست باید فکری به حال فرهنگ کرد باید کار فرهنگی صورت بگیرد مگر این جوانی که قاتل قوی ترین مرد ایران شد ارازل اوباش بود مگر صحنه اعدام و قصاص ندیده بود ؟ بس کنید این همه اشتباه را برید دنبال فرهنگ سازی ، با بیکاری و گرانی مبارزه کنید