رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی بر لزوم استفاده نیروی انتظامی از تمام ظرفیت‌های خود برای ایجاد امنیت اجتماعی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت​الاسلام علی شاهرخی در جلسه علنی امروز که به بررسی وضعیت امنیت اجتماعی در کشور اختصاص داشت، گفت: شاید نیروی انتظامی از تمام ظرفیت‌های خود برای ایجاد امنیت اجتماعی استفاده نمی‌کند. این در حالی است که تامین امنیت شهروندان و حفاظت از جان، مال، حقوق و شغل اشخاص از وظایف اولیه حکومت بوده که در قانون اساسی به آن تاکید شده است.

وی عواملی مانند فقر، بیکاری، اعتیاد، قانون گریزی و عدم پایبندی به اصول دینی را به عنوان مهم ترین دلایل کمرنگ شدن امنیت اجتماعی در جامعه یاد کرد؛ و افزود: در چنین فضایی راه برای سوءاستفاده اشرار داخلی و خارجی باز می‌شود. اگر راهی برای برخورد با اشرار فراهم نشود، اصلی ترین حقوق مردم که همان تامین امنیت اجتماعی است به خطر می افتد و باید برای تامین حقوق مردم و جامعه با علت ناامنی‌ها  مبارزه کرد.

وی در ادامه پیشنهادهایی برای ایجاد امنیت و مبارزه با اشرار در کشور بیان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود در نیروی انتظامی برای کنترل جرایم و تقویت این نیرو و استفاده از تکنولوژی و نصب دوربین در معابر خطرآلود از جمله نکاتی هستند که فرماندهان نیروی انتظامی در روند فعالیت خود باید به آن توجه کنند.

شاهرخی با اشاره به جلسه مشترک وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و کمیسیون قضایی و وزارت دادگستری، اظهار کرد: در این جلسه، این نظر بیان شد که شاید نیروی انتظامی از تمام ظرفیت‌های خود برای مقابله با ناامنی‌ها استفاده نمی کند و بر این اساس لازم است که نیروی انتظامی خود را تقویت کرده و از تمام ظرفیت ها برای مقابله با اشرار و ایجاد امنیت اجتماعی بهره ببرد.

وی تاکید کرد: افزایش آگاهی از طریق فعالیت فرهنگی و همچنین ساماندهی اطلاع رسانی در رابطه با موضوعات مرتبط با امنیت اجتماعی نیز از جمله عواملی هستند که می توانند موجب ارتقای امنیت در سطح جامعه شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی با اظهار اینکه ساماندهی اطلاع رسانی در موضوع امنیت اجتماعی می تواند مانع بزرگنمایی حوادث و القای ناامنی در جامعه شود،‌ خاطرنشان کرد:  کوتاه کردن زمان دادرسی در جرایم مربوط به امنیت اجتماعی، تسریع در بررسی طرح ممنوعیت استفاده از سلاح سرد و همچنین بررسی لایحه پیشگیری از وقوع جرم از جمله مواردی هستند که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان مربوطه قرار بگیرد.

وی در پایان بر لزوم ایجاد سازمان مبارزه با جرایم مخل امنیت اجتماعی در قوه قضائیه به منظور رصد مناسب این اتفاقات و پرهیز از ایجاد شیوه عمل دوگانه در نقاط مختلف کشور برای مقابله با جرایم امنیت اجتماعی تاکید کرد.

45/29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    شاید شما از نیروی انتظامی زیاد توقع دارید چرا باید همه ی آن زمینه های ایجاد جرم نادیده انگاشته شود و فقط نیروی انتظامی آن هم نیروی قهریه اش لحاظ شود اگر زمینه های ایجاد ناامنی این ها است چرا نهادها و مسوولین مرتبط نباید بیایند پاسخگو باشند نهادهای اقتصادی فرهنگی اجتماعی آن ها کجا هستند که با کمک کاری هاشان معضل برای اجتماع درست می کنند