۰ نفر
۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۷

شب گذشته داریوش رضایی نژاد دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شد.

به گزارش خبرآنلاین، او در مقابل درب منزلش در خیابان بنی هاشم تهران به شهادت رسید. تروریست​ها چهارگلوله به سمت وی شلیک کردند که سه گلوله به وی اصابت و منجر به شهادت وی شد و گلوله چهارم همسر او را زخمی کرد.

اشتباه رسانه​ای
در ساعات اولیه برخی منابع خبری به اشتباه فرد ترور شده را داریوش رضایی استاد فیزیک دانشگاه محقق اردبیلی عنوان کرده و عکس​های اورا منتشر کردند تا اینکه مجید قاسمی، رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در تهران اعلام کرد که فرد کشته شده در تهران، "داریوش رضایی​نژاد"، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برق این دانشگاه بوده است.

تشییع پیکر
پیکر شهید رضایی نژاد امروز تشییع شد. فارس در این رابطه نوشت:

اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های تهران پس از اقامه نماز بر پیکر شهید داریوش رضایی نژاد با شعارهای کوبنده مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس مرگ بر منافق، مرگ بر ضد ولایت فقیه و انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست پیکر این دانشجوی شهید را از مقابل سر در دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیر بدرقه کردند.

تعداد زیادی از دانشجویان و اقشار مختلف مردم در مراسم تشییع با در دست داشتن پرچم‌های کشورمان و تصاویر شهید داریوش رضایی‌نژاد در این مراسم حاضر بودند. در مراسم تشییع پیکر شهید رضایی نژاد، بهجت قاسمی همسر شهید شهریاری نیز حضور داشت.

تظاهرات مردمی
همچنین، مهر از تظاهرات مردمی در محکومیت این اقدام تروریستی خبرداد و نوشت:

مردم کشورمان در محکومیت ترور داریوش رضایی نژاد دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه خواه نصیر راهپیمایی کردند.

مردم و دانشجویان کشورمان در محکومیت ترور شهید رضایی نژاد دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برق قدرت دانشگاه خواجه نصیر تا ابتدای پل سید خندان راهپیمایی کردند. همچنین در این راهپیمایی دانشجویان و مردم کشورمان با شعارهایی نظیر "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل" ، "مرگ بر ضد ولایت فقیه" و "مرگ بر منافق" ترور دانشمندان کشورمان را محکوم کردند .

جلسه شورای تامین استان
صبح امروز نیز شورای تامین استانداری تهران پیرامون این ترور جلسه تشکیل داد. فارس نوشت:

 دبیر شورای تأمین استان تهران با اشاره به تشکیل این شورا به منظور بررسی بحث ترور "داریوش رضایی‌نژاد " گفت که سازمان اطلاعات و قوه قضائیه ابراز امیدواری کردند که با استفاده از سرنخ‌های موجود هر‌چه سریع‌تر این موضوع را به سرانجام برساند.

صفرعلی براتلو معاون سیاسی و اجتماعی و سرپرست معاونت انتظامی استانداری تهران با اشاره به تشکیل جلسه شورای تامین استان به ریاست مرتضی تمدن استاندار تهران که صبح امروز انجام شد، در مورد مباحث رسانه‌ای و انتشار اخبار غیرموثق در این مورد تاکید کرد: اینکه رسانه‌ها اصل موضوع را منتشر کنند، ایرادی ندارد اما باید در این گونه اتفاقات از ایجاد هر‌گونه شایعه و التهاب‌آفرینی در جامعه جلوگیری شود که در جلسه شورای تأمین نیز بر این مسئله تأکید شد.

وی همچنین با اشاره به آخرین اطلاعات مربوط به ترور این دانشجو خاطرنشان کرد: سازمان اطلاعات و قوه‌قضائیه بر تلاش شبانه‌روزی برای شناسایی، دستگیری و مجازات تروریست‌ها اعلام آمادگی کرده و ابراز امیدواری کردند که با استفاده از سرنخ‌های موجود هرچه سریع‌تر این موضوع را به سرانجام برساند.

از سوی دیگر مرتضی تمدن استاندار تهران به خبرگزاری ایسنا گفت: تردیدی نداریم که ترور شهید رضایی‌نژاد یک پروژه اسرائیلی - آمریکایی بود.

مرتضی تمدن اظهار کرد: همانطور که مردم ما در هشت سال دفاع مقدس شهیدانی را تقدیم اسلام و انقلاب کردند، در جهاد علمی نیز شهیدانی چون شهید علی‌محمدی، شهید شهریاری و شهید رضایی‌نژاد را تقدیم نمودند.

پس از این حادثه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در خاورمیانه طی بیانیه ای این حادثه را محکوم کرد. به گزارش مهر در این بیانیه ضمن ابراز همدردی با خانواده شهید رضایی نژاد و آرزوی سلامتی برای همسر و فرزند وی که در این حمله تروریستی دچار آسیب شدند،‌ تاکید کرده است: اقداماتی تروریستی به این شکل که خانواده ای را مورد سوء قصد قرار می دهند و در برابر چشم فرزندی پدر و مادرش را ترور می کنند بی شک فجیع ترین نوع ترور می باشد که نشانگر ماهیت ضد انسانی و جنایتکار تروریستها است.

/29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجو IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
    1 0
    خیلی نامردن امادشمنان بدانند که اگر ما راشهید کنند خطرمان خیلی بیشتر میشود الله اکبر
  • بدون نام IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    تنها یک نظر دارم چشم در مقابل چشم . من که اگر دستم برسد دانشمندان آمریکائی و اسرائیلی را بدرک واصل میکنم بی هیچ تردیدی . یا علی