ایسنا نوشت:

رییسان‌جمهور ایران و پاکستان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در دو کشور بر گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف از جمله آب، برق، انرژی و بازرگانی تاکید کردند.

محمود احمدی‌نژاد در دیدار آصف علی زرداری، همتای پاکستانی‌اش برآمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله کشاوزی، صنعت و انرژی تاکید کرد و گفت: افزایش مبادلات میان دو کشور، در بخش‌های مختلف موجب گسترش روابط ایران و پاکستان نسبت به گذشته خواهد شد.

رییس‌جمهور هم‌چنین با تاکید بر این که توافقات صورت گرفته میان تهران ـ اسلام‌آباد باید هر چه سریع‌تر عملیاتی شود، بر افزایش تبادلات اقتصادی به بیش از یک میلیارد دلار تاکید کرد و افزود: عملیات اجرایی خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال 2012 به مرز دو کشور برسد.

احمدی‌نژاد با بیان این که سیستم‌های مدیریتی در جهان سال‌های متمادی با یک روال خاص پیش رفته و نیازمند تغییرات گسترده است، انجام این تغییرات را کاری سخت و دشوار دانست و افزود: بروکراسی‌های موجود در مقابل این تغییرات مقاومت می‌کنند اما هنگامی که تغییر اعمال شد کارها به سرعت رو به جلو پیش خواهد رفت.

آصف علی زرداری ـ رییس‌جمهور پاکستان ـ نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رییس‌جمهور ایران بر گسترش روابط و تعاملات دوجانبه و نیز سفر و ملاقات‌های مقامات دو کشور با یکدیگر تاکید کرد و گفت: اگر مبادلات ایران و پاکستان با ارز رایج دو کشور صورت گیرد و از دلار استفاده نشود، قاچاق کالا کاهش یافته و مبادلات به درستی انجام خواهد شد.

او هم‌چنین به تلاش مخالفان و دشمنان برای بی‌ثبات نشان دادن دولت در پاکستان با ایجاد اغتشاش و آشوب اشاره و ابراز امیدواری کرد که دستگاه قضایی که به تازگی در این کشور فعالیت خود را آغاز کرده بتواند با قدرت با ناآرامی‌های موجود مقابله کند.

وی هم‌چنین از احمدی‌نژاد برای سفر به پاکستان و دیدار از این کشور دعوت کرد.

/2929

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =