۰ نفر
۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۷

دانشجو قرار است پس از اعلام اعتماد نمایندگان مجلس، از قائم مقامی وزیر کشور خداحافظی کند و وزیر علوم شود.

کامران، خسرو و فرهاد سه برادر دامغانی هستند که سالهاست در سطوح مختلف مدیریتی نهادها و سازمانهای مختلف کشور فعالیت کرده‌اند. کامران دانشجو وزیر پیشنهادی علوم دولت دهم، عضو هیأت علمی دانشگاه علم‌و‌صنعت است و دانشجویان این دانشگاه از او به عنوان فردی یاد می‌کنند که گرچه سیاستمدار است اما با سواد نیز هست.

دانشجو قرار است پس از اعلام اعتماد نمایندگان مجلس، از قائم مقامی وزیر کشور خداحافظی کند و وزیر علوم شود. بدین ترتیب او خود را برای اثاث‌کشی از میدان فاطمی به خیابان خوردین در شهرک غرب آماده می‌کند.  یکی از نگرانی‌های دائمی دانشگاهیان، روی کار آمدن وزیر علومی است که به دنبال یکرنگ کردن افکار دانشگاهیان و ایجاد فضای سیاسی در دانشگاه‌ها باشد. علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش مجلس معتقد است که با حضور کامران دانشجو در وزارت علوم، این نگرانی بی‌مورد خواهد بود. چراکه: «روحیه کامران دانشجو با امنیتی‌کردن فضای دانشگاه مغایرت دارد.»

معرفی کامران دانشجو هر چند با استقبال نسبی اعضای کمیسیون آموزش و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها مواجه شده است، اما در عین حال با استقبال سردی از سوی برخی اعضای بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها مواجه شده است. میثم میرزایی‌تبار عضو شورای فرماندهی بسیج دانشگاه تربیت مدرس یکی از مخالفان حضور دکتر دانشجو در وزارت علوم است که به رغم منع فعالیت جناحی بسیج، با بهره‌گیری از عنوان سازمانی خود، این روزها به جدال رسانه‌ای با این عضو هیأت علمی دانشگاه علم‌و‌صنعت می‌پردازد.  کامران دانشجو، استاد دانشگاه علم و صنعت ایران با آن‌که هم‌دانشگاهی محمود احمدی‌نژاد به شمار می‌رود، پیش از تشکیل دولت نهم، به لحاظ اندیشه و روش سیاسی، همراه احمدی‌نژاد نبود اما پس از چندی به استانداری تهران رسید و عملاً در جرگه یاران نزدیک رئیس‌جمهور درآمد. بعدها او به نیابت وزارت کشور دست یافت، با این حال در دوره وزارت علی کردان، سکوت پیشه کرد و در برابر هجمه‌ها به رئیس خود سخن نگفت. رفتن کردان از وزارت کشور، قدرت دانشجو را افزایش داد.  انتخابات ریاست‌جمهوری دهم، پرمشغله‌ترین و پرچالش‌ترین دوران خدمت او بود. با این حال او که ریاست ستاد انتخابات را برعهده داشت، برابر انتقادهای پرحجم از عملکرد وزارت کشور در رسانه‌ها حضوری پررنگ پیدا نکرد. رئیس ستاد انتخابات ریاست جمهوری دهم می‌رود که بر صندلی وزارت علوم این دولت تکیه زند تا شاید بتواند با بهره‌گیری از اعتمادی که رئیس‌جمهور به او دارد، روند بی‌مهری به دانشجویان و دانشگاهیان را اصلاح کند و اهل علم را به جایگاه مناسب خود برگرداند.

میزان مقبولیت و اقبال دانشجو در کمیسیون آموزش و پذیرش برنامه‌های او و دو وزیر آموزش و پرورش و بهداشت و درمان بحثی است که در صفحه7 در گفت و گو با برخی اعضای کمیسیون آموزش مجلس مورد ارزیابی
قرار گرفته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 15684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =