فولاد کوبان در آستانه نابودی/تولید رمز ارز به چه قیمت؟!

شرکت فولاد کوبان اصفهان که از کارخانه‌های باسابقه تولید گلوله های فولادی در کشور برای مصرف در صنایع مختلف است، از تیررس سودجویان و فرصت طلبان حوزه رمز ارز دور نبوده است و مشکلاتی برای این کارخانه که در شهرک صنعتی اشترجان قرار دارد، ایجاد شده است.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، در حالیکه قوانین جاری کشور تولید ارز دیجیتال را به دلیل تبعات اقتصادی و تاثیر منفی  بر شبکه برق کشور  تابع ضوابط خاصی کرده است، عده ای سودجو جهت  امکان استفاده از برق نسبتا ارزاق قیمت صنعتی و دامداری و با وعده کسب سودهای نجومی صاحبان صنایع را به تولید غیر قانونی این ارزها تشویق می کنند و عمدتا نیز  ورود در این حوزه   لطمات جبران ناپذیری  به صنعت، کشاورزی و دامپروری را با خود دارد

شرکت فولاد کوبان اصفهان که از کارخانه های باسابقه، تولید گلوله‌های فولادی در کشور برای مصرف در صنایع مختلف است، نیز از تیرس سودجویان و فرصت طلبان حوزه رمز ارز دور نبوده به طوری که در سنوات گذشته فردی با دادن وعده کسب درآمدهای بالا به مدیر وقت این شرکت تعدادی چک با مبلغ ۲۰۰ میلیارد را اخذ و بعد از گذشت مدتها چک‌های مخدوش شده را جهت وصول به بانک ارائه داده  و  حساب این شرکت را  مسدود و امکان مراودات مالی را سلب نموده است.

حال مانده کارگران بی سرپناهی که عمر و جوانی خود را در این کارخانه گذاشته اند و  باید کارخانه ای که با همه مشقات ناشی از کرونا، تحریم و چندین برابر شدن قیمت حامل های انرژی توانسته خودش را سرپا نگه دارد در ایستگاه پایانی حیات خود شاهد تعطیلی خطوط تولید باشد

کارخانه‌ای که به گفته کارگران آن برای آنکه تولید در زمان کمبود برق نخوابد شیفت های تولیدی را از روز به شب منتقل کرده و تمامی شب را کار می کردند، برای اینکه در  هزینه مصرف گاز صرفه جویی شود با تکیه بر توان داخلی به بهینه سازی کوره ها پرداختند و برای اینکه چرخ کارخانه نخوابد دوشیفت حتی سه شیفت در خطوط تولید کار کرده اند اما ظاهرا این بار تیر نامردمان بر قلب تولید خورده و دیگر کاری نمی توان کرد.

 طی روزهای اخیر اخباری حتی مبنی بر احتمال تعطیل شدن کارخانه فولاد کوبان اصفهان در فضای مجازی منتشر شد.

مطابق نظرت کارگران  چندی قبل فردی(معلوم الحال) که خود را  فعال حوزه رمز ارز  و وارد کننده ماینر معرفی کرده بود با پیشنهاد ایجاد مزرعه رمز ارز در این کارخانه تولید فولاد که در شهرک صنعتی اشترجان اصفهان قرار دارد، به مدیرعامل وقت، وعده کسب  سود های غیر متعارف می دهد.

در ادامه این داد و ستد غیر قانونی، این شخص اقدام به اخذ چندین فقره چک با مبالغ هنگفت به صورت امانت می کند و بعد از مدتی با به اجرا گذاشتن آنها،  کارخانه مذکور را به مرز ورشکستگی و تعطیلی کشانده است.

مدیرعامل فعلی کارخانه فولاد  کوبان اصفهان، در ارتباط با مشکلات پیش آمده برای این شرکت، گفت: بر اساس اسناد موجود در این کارخانه، شرکتی که مدعی تولید رمز ارز بوده، در سنوات گذشته سه فقره چک به صورت امانت دریافت کرده که آنها را به صورت غیرقانونی به اجرا گذاشته و این کار مشکلات زیادی برای کارخانه  و کارگران ایجاد کرده است.

وی افزود: این در حالی است که هر گونه تولید رمز ارز بایستی با مجوز قانونی از طرف مراجع ذی صلاح صورت گیرد و این کارخانه تولیدی اصلا امکان چنین کاری را ندارد. هم اکنون نیز تمام هم و غم مسئولان و کارگران این کارخانه در مسیر تولید است و اجازه کارهای غیرقانونی را نمی دهد.

وی با تاکید بر اینکه برگه شدن چک ها در مراودات بانکی و به تبع آن، تولید کارخانه نیز اخلال ایجاد کرده است، ادامه داد: این موضوع از طریق سیستم قضایی و ستاد رفع موانع تولید در حال پیگیری است.

جا دارد نهادهای بازرسی و قضایی بر این امور نظارت کافی داشته باشند و افرادی که  به صاحبان نیمه جان صنعتی وعده‌های دروغین می‌دهند، برخورد کنند تا دیگر شاهد این گونه اتفاقات اسفبار برای صنعت نباشیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1564950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =