۰ نفر
۱۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۵:۲۴

کتاب «سهام خیام؛ دختری از هویزه» نوشته سید قاسم یاحسینی به عنوان اولین اثر مکتوب درباره سهام خیام؛ دختر دانش آموز دوازده ساله ایرانی که در حمله عراقی‌ها به هویزه به شهادت رسید به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرآنلاین، چاپ دوم کتاب «سهام خیام؛ دختری از هویزه» نوشته سید قاسم یاحسینی در ۶۶ صفحه، همراه با عکس‌های ضمیمه در قطع رقعی و در تیراژ ۲ هزار و ۵۰۰ جلد و با قیمت 1900 تومان از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است. سهام خیام، دختر ۱۲ ساله‌ای بود که ۹ آبان سال ۱۳۵۹ پس از پرتاب سنگ به سوی نیروهای ارتش متجاوز صدام، هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید به همین دلیل وی را می توان قهرمان ملی دانست.

به گفته نویسنده این اثر، درباره سهام خیام با وجود اینکه سه دهه از شهادتش می‌گذرد هنوز تک نگاری مستقلی منتشر نشده و هر آنچه که درباره او گفته و نوشته شده مقالات و مطالبی بوده که در نشریات مختلف به مناسبت سالگرد شهادتش ارائه شده است البته در دهه اخیر توجه خاصی به سهام خیام شده و زتدگی نامه او به صورت مختصر در اغلب سایت‌های مربوط به شهید و شهادت آمده است.

در کتاب حاضر سعی شده تا بر اساس مصاحبه شفاهی با پدر، مادر، خواهر و شاهدان عینی شهادت وی و نیز با بهره برداری از برخی اسناد و آرشیوهای منتشر نشده و کتاب‌ها و مقالات، زندگی این دانش آموز شهید به دور از مبالغه روایت شود.

سید قاسم یاحسینی تاکنون کتاب‌های «مهمان فشنگ‌های جنگی»، «آخرین شلیک»، «پنهان زیر باران»، «دریا خانم»، «ظهور و سقوط خاندان تنگستانی»، «یک دریا ستاره»، «زیتون سرخ» و... در سوره مهر منتشر شده و بر این اساس او یکی از نویسندگان فعال در این انتشارات به حساب می‌آید. 

۲۹۱/۶۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 156110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =