۱ نفر
۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹

سرهنگ عراقی صبار فلاح اللامی در کتاب «مأموریت در خرمشهر» از زوایه متفاوت به جنگ نگاه می‌کند و خاطرات خود را یادآور تقصیرات و هواهای نفسانی و پشیمانی خود می‌داند.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «مأموریت در خرمشهر (خاطرات سرهنگ عراقی صبار فلاح الامی) با ترجمه مهرداد آزاد در ۱۹۹ صفحه با قیمت ۱۶۰۰ تومان از سوی سوره مهر منتشر شده است. این کتاب که چاپ سومش در بازار موجود است خاطرات سرهنگ عراقی صبار فلاح اللامی را از زمان قبل از جنگ عراق با ایران تا شروع درگیری امریکا و عراق و قیام شیعیان جنوب تا پناهندگی به ایران را شامل می‌شود. صاحب‌خاطره قبل از جنگ رییس کمیته واردات اسلحه در عراق بوده است.

ماموریت در خرمشهر

صبار فلاح اللامی در سال ۱۳۱۵ در بغداد به دنیا آمده است. وی در نوزده سالگی وارد دانشکده نظامی در ترکیه می‌شود و برنامه‌های آموزشی را سپری می‌کند. پس از اتمام دوره‌های آموزشی رئیس کمیته واردات اسلحه در وزارت دفاع می‌شود. وی در این کتاب توضیحاتی درباره توان نظامی عراق پیش از آغاز جنگ، انواع موشک‌ها و ویژگی هر کدام از آن‌ها، قراردادهای خرید سلاح، ماهواره‌های جاسوسی، اسرار آمادگی هوایی و دریایی عراق، چگونگی شروع جنگ با ایران، اشغال هویزه و خرمشهر، پیروزی خرمشهر، گرفتن مدال شجاعت از صدام، عملیات متفاوت (بدر، خیبر، فاو) حمله عراق به کویت، درگیری عراق و ‎آمریکا، اعدام افسران عراقی داده است.

فلاح اللامی همچنین از چگونگی رفتار با اسرای ایرانی، از قهرمانی و دلاوری رزمندگان ایرانی نیز گفته است. وی به علت عدم شرکت در سرکوب انتفاضه شیعان عراق از عراق متواری و به ایران پناهنده شده است. وی هم اکنون در حال تدریس علوم نظامی به افسران ایرانی است.

۲۹۱/۶۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =