۰ نفر
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
«روز حسین»در قلب نیویورک/عکس

ایرنا نوشت: مسلمانان نیویورک روز یکشنبه به وقت محلی با برگزاری آیین "روز حسین" در یکی از خیابان های منهتن برای سرور و سالار شهیدان کربلا و یارانش سینه زنی کردند.

مسلمانان شهر نیویورک که هر ساله در یکی از خیابان های منهتن برای نوحه خوانی و عزاداری سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت امام حسین (ع) و یارانش گردهم می آیند، امسال نیز آیین دیرینه خود را با رعایت دستور العمل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی برگزار کردند.

"روز حسین" در قلب نیویورک و اهتزاز پرچم حسینی

در این آیین، اتباع کشورهای مختلف از جمله ایران، هند و پاکستان همراه با فرزندان و خانواده های خود حضور یافتند تا علاوه بر سوگواری برای ابا عبدالله الحسین (ع) و یارانش، فرهنگ عاشورا را هم در فرزندان خود نهادینه کنند و هم آن را به جهان غرب یادآور شوند.
سوگواران حسینی در این مراسم برای سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) سینه زنی کردند و منادی صلح ،عدالت و پرهیز از خشونت و افراطی گری شدند.
مسلمانان منهتن، از رهگذران خارجی که شاید برای آنها این آیین تازگی داشت، با شاخه گل های رز قرمز و نامه هایی که در آن قیام عاشورا توضیح داده شده، استقبال کردند.

"روز حسین" در قلب نیویورک و اهتزاز پرچم حسینی

بیماری همه گیر کوید ۱۹ در جهان باعث شده، آیین سوگواری ماه محرم در آمریکا نیز دیگر نقاط جهان بصورت مجازی برگزار و حسینیه ای مجازی شکل گیرد.
حسینیه‌ای که از جای جای این کشور و حتی کشورهای دیگر با اتصال به برنامه‌های نشست جمعی همچون زوم یا دیگر نرم‌افزارها، برپا می‌شود و دلدادگان همچون دانه‌های تسبیح در این فضا، کنار هم قرار می‌گیرند و قرآن و زیارت عاشورا می‌خوانند.

پیش از بیماری همه گیر کرونا، هر سال در چندین مرکز مهم اسلامی در نیویورک، واشنگتن و کالیفرنیا و همچنین هیات‌های محلی و خانگی برنامه‌های سوگواری و معرفتی برای شناخت هر چه بیشتر حضرت امام حسین(ع)، ابعاد زندگی و شخصیت ایشان بصورت حضوری برگزار می شد.
نزدیک ترین یکشنبه به روز عاشورا در نیویورک "روز حسین" نامگذاری شده است.

"روز حسین" در قلب نیویورک و اهتزاز پرچم حسینی

310 310
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1545607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =