عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سفر احتمالی وزیر امور خارجه به عربستان، انقلاب مردم بحرین را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

محمد کرمی راد در گفت وگو با خبرآنلاین، با اشاره به اخبار منتشره در خصوص سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عربستان با بیان اینکه به نظر نمی رسد انجام این سفر اقدام درستی باشد، گفت: با توجه به جنایاتی که آل سعود در بحرین و یمن انجام می دهد و موضع گیری های خصمانه سران این کشور در قبال ایران انجام این سفر به مصلحت نیست.

روز یکشنبه هفته جاری کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در تذکری شفاهی نسبت به سفر احتمالی صالحی به عربستان تذکر داد.

کرمی راد در پاسخ به اینکه ممکن است این سفر همچون چند سفر اخیر وزیر امور خارجه به کشورهای عربی تاثیر گذار باشد، اظهار داشت: سفر به کشورهای عربی مساله جدایی است و چه بسا آل سعود به فکر آن باشند که با ایران ارتباط برقرار کنند.

وی که در یکی دو سفر اخیر صالحی، وزیر امروزخارجه را همراهی کرده است در ادامه با اشاره به واکنش مسئولان این کشورها نسبت به اقدامات آل سعود، گفت: سران کشور های عربی نگران اقداماتی بودند که از سوی آل سعود انجام می شود.

علی اکبر صالحی اخیرا سفرهایی به کشورهای قطر، عمان و کویت داشت. سفرهایی که یکی از تاثیرات آن بازگشت دیپلماتهای ایرانی به کویت بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی با اشاره به جمله تاریخی امام راحل درباره اینکه «اگر ما از صدام بگذریم از خاندن آل سعود نخواهیم گذشت»، ادامه داد: مسئولان کنونی حکومت عربستان در موضوع شیعه هراسی، دشمنی با شیعان و ترغیب کشورهای حوزه خلیج فارس به مخالفت با ایران ید طولایی دارند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس درباره اینکه آیا انجام این سفر به معنای تحلیل غلط در دستگاه سیاست خارجی نسبت به تحولات منطقه است،گفت: من نمی گویم ما در قابل تحولات منطقه ضعیف عمل کردیم، اما اگر این سفر انجام شود جنبش های موجود در بحرین تحت الشعاع قرار خواهد گرفت چرا که آنها به حمایت های ما امید بسته اند.

وی گفت: نفس ارتباط با کشورهای عربی کار خوبی است و هر مقدار که این ارتباطها بیشتر شود توطئه‌های غرب خصوصا آمریکا درباره ترویج شیعه هراسی ناکام می ماند چرا که وقتی کشور های عربی بدانند ایران در منطقه دارای وزن مشخصی است و خصوصا در عرصه تحولات منطقه  اثرگذار است آنها هم به لحاظ پاسخگویی به افکار عمومی مردم خودشان مجبور خواهند بود ارتباط خود را با ایران افزایش دهند.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =