۶ نفر
۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
انتشار «رسانه شناسی» آغاز راهی تازه

اهتمام دکتر مهدی محسنیان راد در انتشار کتاب سترگ "رسانه شناسی" در بیست و یک فصل و هزار و صد و سی صفحه، منبع ویژه ای برای اهالی رسانه و ارتباطات و مدیریت سازمان‌های کوچک و بزرگ رسانه ای است که تا کنون جایش خالی بوده و با تلاش انتشارات سمت انتشار یافته است.

شخصیت نویسنده و پیشینه پژوهشی و آموزشی دکتر محسنیان راد، بر دانشجویان و علاقمندان رشته های مختلف علوم انسانی روشن است اما این کتاب چون یک دایره المعارف، در میان دیگر آثار ایشان جایگاه ویژه دارد.

بررسی و ارزش این اثر زمان و فرصت مناسبی می طلبد اما معرفی آن بخصوص برای مدیران مسوول مطبوعات و رسانه های سمعی و بصری و شبکه های اجتماعی در روزگاری که منابع و ماخذ حوزه رسانه بغایت کم عمق و دور از سرچشمه های نو و بین المللی است، ضروری است. با تاکید می توان گفت این کتاب بنحوی موثر، خلاء کمبود منابع را مرتفع می کند.

به گفته نویسنده وضع لفظ " رسانه شناسی " در تداوم اثری در حوزه علم رسانه و ارتباط شناسی است و بعنوان شاخه ای از ارتباط شناسی دانش مطالعه ماهیت، جریان و فراگرد نظام های معنایی مستقر در مغز انسان را بررسی می کند.

تالیف این کتاب جامع هفت سال طول کشیده است و در نوع خود بی نظیر یا کم نظیر است. در شرایط بی حوصله گی مخاطب و گزیده خوانی دانشجو، مطالعه این اثر جامع البته انتظار بزرگی است اما کتابخانه ها، دانشگاهها و مراکز علمی و فرهنگی با تهیه وترویج این کتاب می توانند تا حد زیادی به ارتقاء موقعیت  رسانه ها در ایران کمک کنند.

با تبریک صمیمانه به استاد محسنیان راد آرزومندم بزودی صاحبان رای و فضل به ارزیابی و معرفی بیشتر این اثر ماندگار همت کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1530594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =