نشست نقد و بررسی کتاب «تاریخ اجتماعی رسانه‌ها» با حضور کارشناسان برجسته حوزه رسانه و ارتباطات و استقبال دانشجویان و پژوهشگران در فرهنگستان هنر برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، مراسم رونمایی و نقد کتاب «تاریخ اجتماعی رسانه‌ها؛ از گوتنبرگ تا اینترنت» نوشته «ایسابریگز و پیتربرک» ترجمه «دکتر حسن نمک‌دوست» در فرهنگستان هنر برگزار شد. در ابتدای این نشست دکتر محسنیان راد به نمایندگی از پروفسور معتمدنژاد و دکتر حسین انتظامی، عضو هیئت نظارت بر مطبوعات که در دوران مدیریت بر موسسه همشهری، پیشنهاد ترجمه و انتشار این کتاب را مطرح کرده بود، دقایق کوتاهی درمورد کتاب، نویسندگان و مترجم کتاب صحبت کردند. انتظامی با تاکید بر اینکه این کتاب اثری تاثیرگذار از دو محقق برجسته جامعه شناسی ارتباطات است، تصریح کرد: «تاریخ اجتماعی رسانه ها» کتاب مهمی است که خواندن آن به همه کسانی که با رسانه ها مرتبط اند توصیه می شود.

در ادامه این نشست نقد و بررسی کتاب با حضور «نعمت اله فاضلی، حسین افخمی، یونس شکرخواه و تژا میرفخرایی» همراه با حسن نمکدوست، مترجم کتاب، برگزار شد.

 

 

کتاب «تاریخ اجتماعی رسانه‌ها؛ از گوتنبرگ تا اینترنت» را انتشارات همشهری منتشر کرده است. در مقدمه مترجم برای کتاب آمده است: «کتاب، دوران آغاز مدرن و اختراع حروف متحرک چاپی و انتشار کتاب‌های چاپی تا پیدایش روزنامه، پست، تلگراف، عکاسی، سینما، تلفن، رادیو، تلویزیون، ماهواره و اینترنت را در بر می‌گیرد؛ رسانه‌هایی که درون مرزهای جغرافیایی و در تعامل با جامعه بلافصل خود متولد شده‌اند و در وهله نخست باید در چنین بستری مطالعه شوند، به سرعت مرزها را در می‌نوردند و خصلت و کارکردی جهانی می‌یابند. روی‌کرد فراگیر نویسندگان کتاب به مفهوم وسایل ارتباطی، حمل‌ونقل را هم شامل می‌شود و از همین رو کنش متقابل انسان‌ها و جامعه‌ها با راه‌ها، راه‌آهن‌ها و آبراهه‌ها و وسایلی هم‌چون کالسکه، قطار، دوچرخه، بالن، کشتی، هواپیما، اتومبیل، زیردریایی و موشک نیز در کتاب کاویده شده است.»

«انقلاب چاپ در گستره تاریخ، رسانه‌ها و گستره همگانی در اروپای آغازِ مدرن، فناوری‌ها و انقلاب‌ها، فرایندها و نقش‌های نو، اطلاعات، آموزش و سرگرمی، چم و خم فضای سایبر و...» برخی عناوین فصل های این کتاب است.

عکس‌ها: محمد نوروزی

 

 

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب ارزشمند و هر محصول فرهنگی دیگری کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =