۱ نفر
۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۲۷

روزنامه ایران نوشت:

ردیابی‌های پلیسی برای دستگیری مرد اعدامی فراری که به جرم سرقت‌های مسلحانه و قتل نگهبان خودروی حمل پول به مرگ محکوم شده بود، آغاز شد. این سارق جنایتکار چند روز قبل پس از انتقال از زندان رجایی‌شهر به یکی از مراکز درمانی کرج از دست مأموران فرار کرد.

6 دی سال 83 «صلاح‌الدین جعفری» - 31 ساله - با همدستی سه تن از دوستانش در حالی که کلاه سفیدی بر سر داشتند، صرافی «آرین» در کرج را مورد دستبرد قرار داده و با تهدید اسلحه 84 میلیون تومان به سرقت بردند. آنها 25 دی 85 نیز به صرافی «آرمین» در خیابان ولیعصر حمله کردند و پس از تیراندازی و مجروح کردن نگهبان صرافی، 9 هزار یورو دزدیدند. سارقان نقابدار 9 خرداد 86 نیز با یک دستگاه پرشیای مسروقه، خودروی حمل پول را تعقیب کرده و مقابل بانک صادرات شعبه زرافشان شهرک غرب با هجوم غافلگیرانه به روی نگهبانان آتش گشودند. در این سرقت مرگبار، یکی از نگهبانان مجروح و «حسن» - 37 ساله - نیز به قتل رسید. مردان جنایتکار پس از سرقت اسلحه مأموران و 64 میلیون تومان پول نقد گریختند، اما مأموران پلیس با بررسی فیلم ضبط شده دوربین‌های مداربسته یکی از ساختمان‌های اطراف، چهره دزدان را شناسایی کردند. ششمین سرقت آنها نیز پنجم آبان 86 از خودروی پول‌رسان بانک ملی در حوالی میدان صادقیه بود که بیش از 15 میلیارد ریال سرقت کردند و در این ماجرا نیز مأمور محافظ مجروح شد. آنها در گام بعدی با پوشیدن لباس فرم کارکنان اداره برق کرمانشاه به بهانه خرابی کابل‌های برق وارد بانک صادرات شدند و با تهدید مشتریان و کارمندان بانک حدود 32 میلیون تومان سرقت کردند.

کارآگاهان در ردیابی‌های تخصصی، دو مرد را هنگام نقد کردن چک‌های مسروقه در اصفهان دستگیر کردند و بدین‌ترتیب مخفیگاه اعضای شبکه در شمال غرب تهران شناسایی شد. 27 آبان 86 سه عضو اصلی شبکه دستگیر و از مخفیگاهشان 3 قبضه اسلحه کلاشینکف، 3 خشاب، 90 تیر جنگی، 2 قبضه کلت، 2 نارنجک دستی، 200 تیر فشنگ و 2 قبضه اسلحه شکاری کشف شد. متهمان در بازجویی‌ها به بیش از 10 فقره سرقت مسلحانه و دستبرد به سه مطب اعتراف کردند. «حجت» - سردسته شبکه - در بازجویی‌ها اعتراف کرد که پس از آشنایی با دو سارق به نام‌های «صلاح‌الدین» و «محسن» و تغییر چهره‌شان نخستین سرقت را از برج سایه اجرا کرده‌اند.

بنابراین پرونده سارقان خشن با صدور کیفرخواست در سه بخش به دادگاه‌های عمومی، انقلاب و کیفری استان تهران فرستاده شد. «صلاح‌الدین» که در دادگاه انقلاب محارب شناخته و به اعدام محکوم شده بود، وقتی به اتهام قتل عمد نگهبان خودروی حمل پول در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد، ادعا کرد صاحب یک قالیشویی بوده که به دلیل ورشکستگی و بحران مالی به سرقت رو آورده و اگر دستگیر نمی‌شد، باز هم ادامه می‌داد. وی دارای 22 فقره سابقه کیفری است که با درخواست همسر و فرزندان مقتول و نماینده دادستان، به قصاص نفس محکوم شد و این حکم به تأیید قضات دیوان‌عالی کشور رسید. اما 24 اردیبهشت امسال در حالی که مرد جنایتکار به همراه مأموران محافظ از زندان رجایی‌شهر به یکی از مراکز درمانی در منطقه عظیمیه منتقل شده بود، با طرح نقشه‌ای و همدستی یک مرد مسلح متواری شد. بازپرس شعبه سیزدهم دادسرای کرج نیز پس از شناسایی و دستگیری مرد مسلح، دستور چاپ عکس و گزارش اقدامات خطرناک زندانی تحت تعقیب را صادر کرد تا چنانچه هر یک از شهروندان از مخفیگاه وی اطلاعی دارند، موضوع را به شماره تلفن 4410661-0261 و 09373276767 اطلاع دهند.

mojrem

56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۲
    0 0
    این شماره خونه بازپرسه؟احتمالا دورکاری میکنه. مگه110 نداریم؟