مهمترین حوادث و رخدادهای جهان در سه شنبه 27 اردیبهشت 1390

انفجار در قزاقستان
بر اثر حمله ای انتحاری در برابر یک مقر منطقه ای سرویسهای امنیتی در قزاقستان عده ای کشته و زخمی شدند. خبرگزاری اینترفاکس به نقل از یک منبع پلیس اعلام کرد، عاملی انتحاری یک بمب را در برابر ساختمان کمیته امنیت ملی در آق توبه قزاقستان منفجر کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از آْلماتی، همین منبع خاطر نشان کرد در این حمله انتحاری عده ای کشته و زخمی شدند. هنوز جزئیات بیشتری از این حمله گزارش نشده است.


ترور یک افسر وزارت کشور عراق در بغداد
یک منبع پلیس عراق از ترور یک افسر وزارت کشور بدست مهاجمان مسلح ناشناس در بغداد خبر داد. این منبع روز سه شنبه اعلام کرد ، مهاجمان مسلح با حمله به خانه سرهنگ جاسم محمد یکی از افسران وزارت کشور در منطقه العامل در جنوب غربی بغداد ، وی را به ضرب گلوله کشتند و به مکانی نامعلوم گریختند. از سوی دیگر یک منبع پلیس شهر بعقوبه در شصت کیلومتری شمال شرقی بغداد اعلام کرد ، سه عضو یک خانواده نیز بر اثر انفجار بمبی در منطقه عثمانیه واقع در پانزده کیلومتری جنوب غربی بعقوبه زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری شین هوا از بغداد ، همچنین نیروهای گشتی پلیس جسد یک فرد ناشناس شصت ساله را در منطقه بهرز واقع در هشت کیلومتری جنوب بعقوبه کشف کردند که بر اثر اصابت گلوله از ناحیه سر و سینه کشته شده است. نیروهای امنیتی نیز هفت نفر را در مناطق مختلف استان دیاله بازداشت و مقادیری سلاح و تجهیزات نظامی کشف کردند. 

 

دولت میانمار شمار زیادی از زندانیان این کشور را عفو کرد

بیش از چهارده هزار و ششصد زندانی در میانمار که بر اساس برنامه بخشودگی مورد عفو قرار گرفته اند بزودی از زندان های این کشور آزاد خواهند شد.تعداد کمی از این زندانیان فعالان سیاسی هستند. زائو وین، رئیس زندان های میانمار اعلام کرد بسیاری از این محکومان که دو هزار و صد و شصت و شش زن نیز در میان آنها هستند، روز سه شنبه از زندان آزاد خواهند شد. این برنامه محدود همچنین شامل تبدیل مجازات مرگ به حبس ابد و کاهش یک ساله مدت زمان حبس محکومان می شود.

این اقدام محدود سبب شده است بسیاری از گروهها حقوق بشری از دولت میانمار انتقاد کنند زیرا آنها انتظار داشتند در راستای درخواست عفو بین الملل شمار بیشتری از زندانیان در این کشور آزاد شوند. به گزارش آسوشیتد پرس از یانگون، بسیاری از زندانیان سیاسی میانمار، هم از جنبش طرفدار دموکراسی و هم از دیگر احزاب مخالف دولت، سالهای متمادی در زندان نگهداری می شوند که عملا سبب جلوگیری از فعالیت های سیاسی آنها می شود.

 

بازداشت 4 سومالیایی در اوگاندا
یک مسئول بلند پایه پلیس اوگاندا روز دوشنبه از بازداشت چهار سومالیایی مظنون مرتبط با جنبش اصولگرای الشباب بدست نیروهای پلیس خبر داد.

این اقدام دو روز پس از ان صورت گرفت که شورشیان سومالی به علت اقدام اوگاندا به اعزام هزاران سرباز حافظ صلح به سومالی ، این کشور را تهدید به حمله کردند. اوگاندا همچنین از حملات احتمالی شورشیان وابسته به شبکه القاعده برای انتقام کشته شدن اسامه بن لادن بدست نیروهای امریکایی بیمناک است. ساموئل اوکوت رئیس پلیس منطقه شمال غرب اوگاندا روز دوشنبه گفت پلیس روز جمعه چهار مرد سومالیایی را که مدارک شناسایی به همراه نداشته و از ذکر نام خود خودداری کرده اند ، بازداشت کرده است. به گزارش خبرگزاری رویتر از کامپالا ، وی گفت این افراد از سومالی و از طریق سودان به اوگاندا آمده اند و اتوبوس آنان در ایستگاه بازرسی مسیر چهار صد و پنجاه کیلومتری شمال غربی کامپالا متوقف شده است.


سه نظامی در جنوب یمن کشته شدند
پلیس یمن روز سه شنبه اعلام کرد در حمله شب گذشته مردان مسلح به پاسگاهی در استان حضرموت، در جنوب شرقی یمن ، سه نظامی کشته شدند. یک مسئول محلی که خواست نامش فاش نشود ، گفت شب گذشته مردان مسلح ناشناس که بر خودرویی سوار بودند ، به یک پاسگاه پلیس نزدیک منطقه غیل باوزیر ، در استان حضرموت تیراندازی کردند.

در این حمله ، سه سرباز کشته شدند و یک سرباز نیز زخمی شد. به گفته این مسئول ، مشخص نیست این حمله کار چه گروهی بوده است ، اما گروه القاعده در شبه جزیره عربستان ، که از ادغام شاخه های سعودی و یمنی القاعده شکل گرفته است ، در جنوب و جنوب شرقی یمن بسیار فعال است و همواره مسئولیت حملات به نیروهای امنیتی را بر عهده می گیرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از عدن ، قبایل جنوبی یمن نیز به شدت مسلح هستند و در مناطق تحت کنترل خود ، برای خود قانون وضع می کنند.

/5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =