حوادث بعد از ظهر جهان :

 

سقوط یک فروند بالگرد غیر نظامی در حومه پکن

یک فروند بالگرد غیر نظامی چینی هنگام علمیات سم پاشی، در حومه پکن سقوط کرد. سخنگوی پلیس محلی اعلام کرد این بالگرد حدود ساعت نه و بیست و هشت دقیقه در روستای لوشیانژونگ سقوط کرد و خلبان آن زخمی شد. این بالگرد متعلق به شرکتی در استان هوبی در مرکز چین است که دفتر جنگلداری شهرداری پکن آنرا اجاره کرده بود. به گزارش خبرگزاری شین هوا از پکن، تحقیق در مورد علت سقوط این بالگرد آغاز شده است.

 

بیماری آنفلوانزای مرغی در اندونزی قربانی گرفت

وزارت بهداشت و سلامت اندونزی امروز دوشنبه اعلام کرد، دختربچه ای هشت ساله به علت ابتلا به آنفلوانزای مرغی جان خود را از دست داد. ارتباط با ماکیان عامل احتمالی ابتلای این دختربچه به ویروس اچ 1 ان 1 (آنفلوانزای مرغی) بوده است. از علائم بیماری آنفلوانزای مرغی که شیوع آن در انسانها نادر است، می توان به سرفه، تب و درد در قفسه سینه اشاره کرد. به گزارش خبرگزاری شینهوا از جاکارتا، شیوع بیماری آنفلوانزا چندین سال پیش در اندونزی صد کشته بر جا گذاشت.

 

سه عراقی در بغداد کشته شدند

یک منبع پلیس عراق روز دوشنبه از کشته شدن سه نفر از جمله دو مامور پلیس در بغداد خبر داد. این منبع اعلام کرد یک مامور پلیس اداره راهنمایی و رانندگی عراق صبح امروز به ضرب گلوله افراد مسلح در منطقه العلاوی در مرکز بغداد کشته شد . این منبع یادآور شد یک مامور پلیس عراق نیز بر اثر انفجار بمب در یک دستگاه خودرو در منطقه السیدیه در جنوب غرب بغداد کشته شد . به گزارش خبرگزاری شینهوا از بغداد؛ مهاجمان مسلح ناشناس نیز یک شهروند عراقی را با اسلحه مجهز به صدا خفه کن نزدیک خانه اش در منطقه الحریه در شمال غرب بغداد کشتند.

 

طالبان یک افسر پلیس افغان را کشتند

افراد طالبان یک افسر پلیس را در استان قندوز افغانستان کشتند. به گزارش خبرنگار محلی به نقل از «حامد آغا» فرمانده پلیس شهرستان «دشت ارچی» استان قندوز ، این حادثه عصر دیروز در شهرستان «دشت ارچی» روی داد و افراد مسلح که در مسیر عبور یکی از فرماندهان پلیس این شهرستان کمین کرده بودند به وی حمله کردند. وی افزود: در این حمله به دیگر نیروهای پلیس افغان آسیبی نرسیده است. «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان در مصاحبه با رسانه های محلی افغانستان ادعا کرد: در این حمله علاوه بر فرمانده ، پنج پلیس دیگر نیز کشته شدند. مقامات محلی استان قندوز این ادعای گروه طالبان را رد کرده اند.

 

فرود اضطراری یک بالگرد ناتو در جنوب افغانستان چهار زخمی برجا گذاشت

فرود اضطراری یک بالگرد نیروهای ناتو در استان قندهار افغانستان سبب زخمی شدن چهار نظامی خارجی شد. به گزارش خبرنگار محلی ، «زلمای ایوبی» سخنگوی استاندار قندهار بدون اشاره به علت این حادثه گفت: این حادثه صبح امروز در شهرستان «پنجوایی» استان قندهار روی داد و بالگرد سانحه دیده حامل مواد تدارکاتی بود. دفتر مطبوعاتی نیروهای ایساف نیز در بیانیه ای ، این حادثه را تایید کرد. سخنگوی گروه طالبان در مصاحبه با رسانه های محلی افغانستان مسوولیت این حادثه را برعهده گرفت و اعلام کرد: این بالگرد با حمله شبه نظامیان طالبان سقوط کرده است. گفته می شود ، مجروحان این حادثه نظامیان کانادایی هستند.

 

پیامد های بحران سیل در امریکا همچنان ادامه دارد

بحران سیل در لوئیزیانای امریکا هنوز فروکش نکرده است. به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان ؛ بحران سیل در امریکا ، متخصصان ارتش را نیز مجبور به دخالت کرده است. سیل در لوئیزیانا باعث از بین رفتن سه میلیون جریب از اراضی کشاورزی منطقه شده است. تا کنون نیز دستکم دوهزار تن از ساکنان محلی به مناطق امن منتقل شده اند. مسئولان محلی پیش بینی کرده اند عادی شدن اوضاع در منطقه و امکان بازگشت مردم ممکن است تا هفته ها به طول انجامد.

 

دیده بان حقوق بشر: بیش از 800 نفر در ناآرامی های نیجریه کشته شده اند

سازمان دیده بان حقوق بشر امروز دوشنبه اعلام کرد،در ناآرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری ماه گذشته در نیجریه بیش از هشتصد نفر کشته شدند. این سازمان مدافع حقوق بشر با صدور بیانیه ای افزود، این عده طی سه روز و در یازده استان از سی و شش استان نیجریه، کشته شدند. پیشتر یک سازمان غیر دولتی نیجریه شمار کشته شدگان این حوادث را بیش از پانصد نفر اعلام کرده بود. مقامات نیجریه برای جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع ،آماری از قربانیان این ناآرمی ها ارائه نمی کنند. این ناآرامی ها موجب آواره شدن هفتاد و چهار هزار نفر دیگر نیز شده است. این درگیریها بین گروههای قومی شمال و جنوب نیجریه روی داد.

اکثریت ساکنان شمال نیجریه مسلمان و اکثریت ساکنان جنوب این کشور که منطقه ای نفت خیز است، مسیحی هستند. دیده بان حقوق بشر از نیجریه خواسته است ضمن تحقیق در باره این قتل ها عاملان آن را تحت پیگرد قضایی قرار دهد. یکی از مسئولان دیده بان حقوق بشر تاکید کرد با آنکه کارشناسان داخلی و خارجی انتخابات ریاست جمهوری نیجریه را منصفانه ترین انتخابات تاریخ این کشور می دانند اما این انتخابات خونین ترین انتخابات این کشور نیز محسوب می شود. به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاگوس،ناآرامی های نیجریه پس از انتخاب دوباره گودلاک جاناتان روی داد. طبق نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری شانزدهم آوریل، گود لاک جاناتان از مسیحیان جنوب با کسب پنجاه و هفت درصد آرا بر رقیبش ژنرال محمد بوهاری از شمال پیروز شد. بوهاری حاکم نظامی نیجریه در دهه هشتاد بود.طرفداران وی معتقدند در این انتخابات بی نظمی ها و تقلبهایی به نفع جاناتان صورت گرفته است.

 

حمله خمپاره ای در افغانستان 12 کشته و زخمی برجا گذاشت

حمله خمپاره ای به یک بازار محلی در استان کنر افغانستان سه کشته و نه زخمی بر جا گذاشت. به گزارش خبرنگار محلی به نقل از «خلیل الله ضیایی» فرمانده پلیس استان کنر ، صبح امروز یک خمپاره به بازار شهرستان «وته پور» استان کنر اصابت کرد. وی افزود: همه کشته و مجروحان این حمله غیرنظامیان بودند. این مقام افغان ، طالبان را در این زمینه متهم کرد اما هنوز منابع طالبان در این باره واکنشی نداشته اند.

 

/5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =