۰ نفر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶

ایرنا خبر داد:

روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز نوشته است: یک سال به انتخابات سال 2012 مانده و این موضوع که محافظه کاران نامزدی قابل ملاحظه برای ممانعت از دوره دوم ریاست جمهوری 'اوباما' پیش رو ندارند، باعث نگرانی در اردوگاه جمهوریخواهان شده است.
 
روزنامه واشنگتن تایمز که عمدتا دیدگاههای جمهوریخواهان را بازتاب می دهد، افزوده است: هرچند حزب جمهوریخواه در این عرصه چندان شفاف ظاهر نگشته اما دستورکاری را آماده کرده و وعده معرفی نامزدی برجسته و صاحب نام را برای خوش اقبالی حزب مطرح می کند.
به نوشته این روزنامه، براساس نظرسنجی جدیدی که موسسه 'زاگبی' به عمل آورده ، ظاهرا' 'هرمن کین' نامزد مورد توجه جمهوریخواهان است. هرچند او چندان شناخته شده نیست اما براساس اولین نظرخواهی ها او به جایگاه دوم پرش داشته است.
کین همانند 'میت رامنی' و 'دانلد ترامپ' تجربه فعالیت و موفقیت در بخش خصوصی را در سابقه حرفه ای خود دارد که از این لحاظ در تضاد آشکار با فرمانده فعلی کشور است.
اوباما قبل از انتخاب شدن خود را یک 'سازمان دهنده جامعه'معرفی کرد.
کین هم با موفقیتهایی که در امر تجارت کسب کرد به خصوص نجات دادن یک شبکه بزرگ تولید 'پیتزا' از خطر مرگ در ایالت فیلادلفیا، توانست خود را در جامعه تجاری این ایالت مطرح نماید.
واشنگتن تایمز می نویسد: این داستان ها در کشوری مطرح شده است که از یافتن فردی برای رهبری توانمند کشور که بتواند کامیابی ملی را احیا کند عاجز مانده است.
شاید همین عامل انگیزه اصلی گرایش محافظه کاران آمریکا به سمت کین در بحثها برسر انتخاب نامزد ریاست جمهوری این حزب بود که در تاریخ 5 مه انجام گرفت.
مهمترین ویژگی برجسته بودن توانمندی کین از دیدگاه جمهوریخواهان، عرصه اقتصادی است.
کین خود عنوان کرده است:' یکی از بزرگترین مشکلات کشور در حال حاضر مداخله مزاحم دولت در تجارت است. این دولت نیست که ایجاد اشتغال می کند بلکه این تجارت است که شغل ایجاد می کند. ما باید دولت را از این وادی خارج کنیم'.
این نظریه دقیقا' مغایر با نظریه دولت لیبرال اوباما است. به رغم انکه دولت اوباما 3 هزار میلیارد دلار در طرح 'نجات مالی' برای مقابله با بحران بانکی به بدنه مالی کشور تزریق کرد، این راهکارهیچ تاثیر مثبتی برای رفع مشکل بیکاری نداشت. سطح ذخایر ارزی فدرال در دولت اوباما همه ارزش دلار را به یکباره هدف قرار داد .
اتخاذ سیاست 'تسهیل در کمیت' و سطوح وعده داده شده در رشد اقتصادی هم ابدا' شکل عینیت به خود نگرفت.
کین که در گذشته رئیس بانک ذخیره ارزی فدرال کانزاس سیتی بوده است به طور حتم قابلیت آن را دارد که در بحثهای مربوط به موضوع سیاستهای پولی اوباما را به چالش کشاند.
کین در موضوعات اجتماعی نیز فاقد فکر و نظریه نیست. وی مخالف برنامه 'والدین برنامه ریزی' شده است و آن را 'خودکشی برنامه ریزی شده' می نامد. او همچنین مخالف برنامه سقط جنین است و آن را 'تصمیمی برای کشتن نوزادان سیاه پوست قبل ازآنکه متولد شوند' می نامد.
واشنگتن تایمز نتیجه گیری می کند: از آنجایی که کین تاکنون در هیچ مبارزه سیاسی پیروز نبوده است باید منتظر ماند و دید که آیا او در انتخابات درون حزبی برای معرفی نامزد، قدرت غلبه کردن بر رقبای حزبی اش برای انتخاب شدن به عنوان نامزد جمهوریخواهان را دارد یا نه.
اگر او در دور اخر این رقابت ناکام بماند، شرکت او در این رقابت ، موید عمق کم اهمیت انگاشته شده نیمکت ذخیره های جمهوریخواهان از یک سو و روحیه آماتور گرایانه اشغالگر کنونی کاخ سفید از سویی دیگر است .26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =