ایکنا نوشت:

مجموعه سروده‌های علیرضا سپاهی لائین با عنوان «عشق ما را نمی‌دهد بازی» از سوی انتشارات هنر اردیبهشت رسانه منتشر شد. این اثر مجموعه‌ای از سروده‌های این شاعر خراسانی است که در قالب غزل به نظم درآمده‌اند. لائین در 35 سروده خود به بیان احساسات و دغدغه‌های ذهنی خود از موضوعات مختلفی مانند اجتماعی، آیینی، سیاسی و... پرداخته است.

وی در موضوعات آیینی با نگاهی انتقادی به اجتماع و عملکرد جامعه خود به طرح مباحثی چون فراموش شدن وظایف مسلمانی، عدم رسیدگی به محرومان، نشر فرهنگ و عادات غلط در زندگی مسلمانان، عشق به اهل بیت (ع) و... پرداخته است.

عنوان اثر از یکی از غزلیات حاضر در مجموعه انتخاب شده است:

«عشق ما را نمی‌دهد بازی...

شعر ما را نمی‌کند راضی...

روزگاران تلخ ما شده است

آه و اندوه و خنده و بازی...»

این شاعر خراسانی نیز همچون بسیاری از شاعران ایران و برخی از کشورهای اسلامی، قلم و زبان خود را در راستای حمایت از قیام‌های انقلابی در منطقه قرار داده است. وی در این ابیات، این حوادث را با وقایع زندگی انبیا الهی (ع) و تلاش آنان برای براندازی حاکمان جور و یا زندگی ائمه اطهار (ع) مانند امام حسین (ع) و قیام تاریخی عاشورا پیوند زده است. وی این جوشش‌های مردمی را ادامه این وقایع می‌داند:

«صدا را گوش کن مثل نسیمی خسته در باغی

به دنبال تماشای گلی بر شاخه شادی است

صدا از این حوالی می‌رسد بی‌هیچ تردیدی

صدا را می شناسم، لهجه انسان این وادی است

بگو با آب‌دزدان، کرت‌های تشنه بیدارند

که این فریاد شاید آخرین اخطار آبادی است!

در این توفان خونین نوح هم بر خویش می‌لرزد

ولی دل‌گرمی این ناخدایان قایقی بادی است !...»

گفتنی است این اثر در راستای طرح انتشار مجموعه شعر‌های «صدای تازه» در انتشارات هنر اردیبهشت رسانه منتشر شده است. تاکنون 18 مجموعه شعر در این طرح به چاپ رسیده‌اند که این اثر یکی از مجموعه‌های حاضر در آن است. همچنین این انتشارات درنظر دارد در مجموع 50 عنوان مجموعه در راستای این طرح به بازار کتاب عرضه کند. «عشق ما را نمی‌دهد بازی» سروده علیرضا سپاهی لائین از سوی انتشارات هنر اردیبهشت رسانه در 3 هزار نسخه و به قیمت 1600 تومان منتشر شده است.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =