۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۴:۵۹

سری سوم مجموعه «شعر امروز» شامل سروده‌های حیدر منصوری با عنوان «ابری شبیه دوری تو»، «برهوت» مجموعه سرودهای حامد یعقوبی، «به ابر تکیه می‌دهم» مجید اکبرزاده، «به لهجه انگور» سروده حسن یعقوبی و... است.

 

به گزارش خبرآنلاین، «مجموعه شعر امروز» مجموعه‌ای است که سری اول آن شامل ۱۰ دفتر شعر منتشر شده در سال ۸۶ و سری دوم شامل ۱۰ دفتر منتشر شده در سال ۸۸ است، قرار بود امسال نیز سری سوم این مجموعه به نمایشگاه بیست و چهارم کتاب تهران برسد اما به دلیل بروز مشکلاتی این امر محقق نشد و مسئولان سوره مهر قول مساعد دادند در فاصله کمتر از یک ماه پس از نمایشگاه این مجموعه منتشر شود.

سری سوم «شعر امروز» شامل مجموعه سروده‌های حیدر منصوری با عنوان «ابری شبیه دوری تو»، «برهوت» مجموعه سرودهای حامد یعقوبی، «به ابر تکیه می‌دهم» مجید اکبرزاده، «به لهجه انگور» سروده حسن یعقوبی، «تو سیب و گندم... تو خود حوّا» از محمد مرادی، «درختان بی‌تاب» سروده مجتبی احمدی، «گزاره‌ها» از محمدرضا طهماسبی، «طا، سین، می‌م» سروده محمدجواد آسمان، «نور و نیلوفر» سروده صالح سجادی و «روزهای آخر آبان» سروده پانته آ صفایی است.

«روزهای آخر آبان» در یک فصل حاوی غزل‌های عاشقانه، اجتماعی و مذهبی از سروده‌های پانته آ صفایی و «برهوت» شامل ۳۳ غزل از حامد یعقوبی از شاعران جوان است، «به ابر تکیه می‌دهم» هم شامل سروده‌های مجید اکبرزاده است که این دفتر شعری هم دارای اشعار کلاسیک و هم دارای اشعار نو است.

سری اول این مجموعه شامل «شب، ستاره و گیسو» از انسیه موسویان، «هرلبت یک کبوتر سرخ است» از غلامرضا طریقی، «نام تو چیست؟» سروده‌های علی داوودی، «الفهای غلط» مجموعه سروده‌های علی محمد مؤدب، «ترانه ماهی‌ها» از کبری موسوی، «تهران شبیه هر شب دیگر سیاه بود» از آرش شفاهی، «باد‌ها خواهران من‌اند» از محبوبه ابراهیمی، «اتوبوس نیامدن» از ندای علی اکبری و «از دوست داشتن در تمام جهان» سروده‌های مجتبی صادقی است.

در سری دوم این مجموعه هم دفا‌تر شعری همچون «ذکر مزامیر» از حافظ ایمانی، «چای چوپان»، «به جرم شعر» سروده علی حاجتیان فومنی، «من شور» از محمود حبیبی کسبی، «رنگ‌های پشت در....» سروده سید حبیب نظاری، «بی‌خوابی عمیق» سروده محمدمهدی سیار، «پیاده‌ها» از عباس احمدی، «هزار و سیصد و شب» از مهدی عابدی، «بادبادک‌های دیار مادری» سروده اصغر معاذی و «می‌خانقاه» سروده زهیر توکلی منتشر شده است.

تاکنون بعضی از دفا‌تر شعری این مجموعه در جوایز ادبی مختلف برگزیده شده‌اند که از آن میان می‌توان به برگزیده شدن مجموعه شعر «هر لبت یک کبوتر سرخ است» در جایزه شعر جوان، انتخاب مجموعه «من شور» به عنوان اثر برگزیده در جشنواره شعر فجر و تقدیر از مجموعه شعر «بی‌خوابی عمیق» در جایزه گام اول اشاره کرد.

۲۹۱/۶۰

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =