فارس نوشت:

سه متهم به جاسوسی که از سوی دادگاه بدوی کویت به اعدام محکوم شده‌اند دیروز در برابر دادگاه تجدید نظر با رد اتهامات تاکید کردند که تحت شکنجه‌های شدید از آنها اعتراف گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سه متهم به جاسوسی برای ایران دیروز (یکشنبه) در برابر دادگاه تجدید نظر اتهامات وارده علیه خود را رد و تاکید کردند که این اتهامات تحت شکنجه از آنها گرفته شده است.

دادگاه بدوی کویت اواخر مارس گذشته دو ایرانی و یک کویتی که در ارتش کویت بوده‌اند به اتهام عضویت در شبکه جاسوسی ایران به اعدام محکوم کرده بود و یک شهروند سوریه و یک عرب نیز به حبس ابد محکوم شده و دو ایرانی دیگر محکوم به اعدام، از اتهامات وارده تبرئه شدند.

سه متهم محکوم به اعدام دیروز در برابر "انور العنزی "، قاضی دادگاه کویت تاکید کردند که بازپرسان جنایی برای گرفتن اعتراف آنها را به شدت شکنجه کرده بودند اما دادستانی کل این اتهامات را رد و تاکید کرده که این اعترافات تحت شکنجه گرفته نشده است.

دادگاه تجدید نظر ششم ماه ژوئن آتی را زمان برگزاری جلسه دیگر رسیدگی به موضوع قرار داده است.

خبر کشف شبکه جاسوسی ایران در کویت برای نخستین بار در شماره روز اول ماه مه 2010 روزنامه کویتی "القبس " و به نقل از مقامات امنیتی عالی رتبه کویت کلید خورد و مدعی شده بودند، دست کم هفت نفر به اتهام عضویت در یک شبکه جاسوسی متعلق به ایران دستگیر شده‌اند.

در این گزارش آمده بود که بعضی از افراد دستگیر شده از کارمندان وزارت دفاع و اطلاعات کویت بوده‌اند و ماموریت داشته‌اند در مورد پایگاه‌های نظامی آمریکا در کویت و بعضی از نهادهای حساس نظامی در این کشور برای ایران اطلاعات جمع آوری کنند.

پس از انتشار این خبر، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن "بی پایه و اساس " خواندن این خبر تاکید کرد انتشار این اخبار بخشی از تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

حسن المتروک، وکیل متهمان این پرونده در جلسات دادگاه بدوی با توجه به تاکید موکلانش مبنی بر اقرار تحت شکنجه، از قاضی پرونده خواست که دستور دهد یک تیم پزشکی در مورد این موضوع تحقیق کند.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
    0 0
    پس اونا هم کهریزک دارند؟؟