۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۱

فارس نوشت:

دیکتاتور عراق در واپسین روزهای زندگی‌اش در نامه‌ای به پادشاه عربستان اعتراف کرد که بازیچه دست آمریکا شده و کویت را با چراغ سبز آمریکا اشغال کرده است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "النخیل "، پس از سپری شدن 8 سال از سقوط رژیم صدام در عراق، هر روز صدها و هزاران راز جدید از اقدامات و رسوایی‌های او افشا می‌شود.
یکی از این اسناد، مربوط به نامه دیکتاتور عراق به "ملک عبدالله " پادشاه عربستان پیش از اعدامش است که در آن صدام اعتراف می‌کند که با هماهنگی آمریکا و کاخ سفید به کویت حمله کرده است.

صدام: با چراغ سبز آمریکا کویت را اشغال کردم

وی پس از احوال‌پرسی و مقدمه چینی در ابتدای نامه‌اش اعتراف می‌کند: من پیش از این با آمریکایی‌ها همدست شده‌ام و به یک ابزار برای اجرای طرح‌هایشان تبدیل شده‌ام. من در 25 جولای 1990 با "اپریل گلاسبی " سفیر آمریکا در عراق دیدار کردم و آمریکا از طریق سفیرش به من برای اشغال کویت چراغ سبز نشان داد. او به من گفت: "ما درباره اختلافاتت با برخی عربها از جمله مشکلت با کویت هیچ نظری نداریم. وی سپس لبخند زد و من فهمیدم که منافع ما و آمریکا در یک سو است و تصور کردم که آنها همپیمان من هستند. یک هفته پس از این دیدار کویت را اشغال کردم اما دیدم که "این زنا زادگان " [آمریکایی‌ها] نظر خود را عوض کردند و تمام نیروهای خود را علیه من بسیج کردند و من از این اقدام غافلگیر شدم. آنها به ما حمله کردند و با بمباران‌های پیاپی بغداد را به جهنم تبدیل کردند. آنها پناهگاه "العماریه " را بمباران کردند و زنان و کودکان را زنده‌زنده سوزاندند و تمام زیرساخت‌های ما را تخریب کردند. سپس عراق را در محاصره اقتصادی قرار دادند و صدها هزار کودک عراقی را کشتند.سپس عراق را در سال 2003 اشغال کردند و من را به اسارت گرفتند...

دیکتاتور عراق: سران عرب یا ضد اسلامند یا بازیچه آمریکا

اما بعد، ای "عبدالله بن عبدالعزیز "! من این نامه را تنها برای تو نوشتم زیرا من تو را تنها حاکم عربی می‌دانم که شایسته خواندن این نامه است و بقیه سران عرب یا کسانی هستند که در گل‌ولای دشمنی با اسلام غلت می‌زنند یا عروسکی در دست آمریکا هستند.

 صدام: آمریکا بدترین خیانت را در حق من روا داشت

من تو را از این آمریکا برحذر می‌دارم. همانطور که می‌بینی آنها بدترین خیانت را در حق من روا داشتند و مرا برغم این‌که در جنگ با ایران تحت حمایتشان بودم، در یک چشم به هم زدن کنار گذاشتند.

صدام خطاب به ملک عبدالله: از همپیمانی من با آمریکا درس عبرت بگیر

این آمریکایی که اکنون تو با آن همپیمان هستی به اندازه یک ذره نیز برای تو ارزشی قائل نیست و هرگاه که بخواهند تو را عوض خواهند کرد و همان‌کاری را با تو خواهند کرد که با من کرده‌اند و همان‌گونه که مرا می‌کشند، تو را، خانواده‌ات و ملتت را خواهند کشت و نفت و دارایی‌هایت را چپاول خواهند کرد و آبروی زنانت را خواهند ریخت. از آنچه که بر سر من آمده عبرت بگیر و از آمریکایی‌های خبیث دوری گزین. این اکنون برای تو یک فرصت است.

توصیه آخر صدام به پادشاه عربستان

در ادامه این نامه آمده است: دلیل این‌که تو را در این نامه خطاب قرار دادم این است که تو روی طبقی از طلا نشسته‌ای و جوانان عربستان را در اختیار داری.
دیکتاتور در ادامه بدون پنهان کردن دشمنی‌اش با ایرانی‌ها و اهل تشیع از پادشاه عربستان می‌خواهد تا روی جوانان وهابی خود سرمایه‌گذاری کند و با بسیج اجباری آنها، اجازه ندهد که آنها میدان نبرد و به اصطلاح او [جهاد] را خالی کنند و به لهو و لعب روی آورند.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی آقا IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
    0 0
    آقای هاشمی در جواب نامه صدام که نوشته بود ما با شما800کیلومتر مرز آبی داریم در نماز جمعه او را از این اشتباه احمقانه برحذر داشت ولی غرور و حماقت آنچنان وجود صدام را گرفته بود که نفهمید تمام تلاش امریکا در منطقه برای آن چیزی است که او سعی در تصاحبش دارد.